Pressrelease ang. ägarbytet Fiskekompaniet/Fishit - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pressrelease ang. ägarbytet Fiskekompaniet/Fishit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Pressrelease ang. ägarbytet Fiskekompaniet/Fishit

"
    ”Fishit.companies/Berras Outdoor köper Fiskekompaniet med butiker i Malmö och Lund.

Den 4 april köpte Berras Fiskekompaniet i Malmö och Lund. Köpet innebär att vi har två starka butiker i södra Sverige. Framförallt får in spetskompetens i företaget inom karp/speciemen och vertikelfisket, som är två snabbt växande nischer i Sverige och Europa. Anders Idarsson, som har byggt upp Fiskekompaniet under 10 år, är bland de främsta inom karpfisket. Anders kommer att jobba vidare i företaget med att sköta butikerna i södra Sverige, men framförallt vara ledande i produktutbudet inom karp och vertikalfiske.

Idag har vi 10 butiker där flera av dessa idag inte jobbar med karpfiske. Flera butiker skall anama denna växande marknad. Vi kommer att fortsätta i det spår som Fiskekompaniet har gått. De varumärken vi kommer att jobba med inom karp är Korda, Nash, Fox, ProLogic, Delkim, JRC, Shimano, Cormoran Pro Carp, Dynamite Baits, Jaxon och många andra.

Fiskekompaniet kommer också att få ta del av massor med nya produkter främst inom jerk, flugfiske och spinnfisket där Berras Outdoor är mycket framgångsrika.

Om Fishit.companies/Berras Outdoor AB Vår ambition är att bygga upp en rikstäckande kedja och vara det självklara valet för sportfiskaren. Idag har vi butiker i Malmö, Lund, Göteborg, Västerås, Stockholm och Ludvika. Vi tittar på ännu fler etableringar, både att öppna nya butiker eller att förvärva redan befintliga butiker. Vår ambition är att ha 20 butiker i Sverige under 2008. ”
    "

saxat från www.fiskekompaniet.se

För att skapa lite disskussion
    -20butiker 2008, gräver dom nu sin egen grav?
    - Vartifrån får Fishit alla sina miljoner ?

-Större satsningar på metet, tror ni det kmr hålla? Metet är ju inte precis den största flödeskanalen på prylsidan?
    Dock riktigt kul att dom skall försöka

Undra hur det blir med satsningen på att överta skumbeten på tradera från Cassaja och fiskemats?
    Senast ändrad av Flodebanan; 2007-04-12, 15:27.
    sigpic

Vart pengarna kommer ifrån är en bra fråga. En omsättning på ~2,6MKR känns ganska tunnt med tanke på hur mycket de expanderar?

För övrigt så borde de bestämma sig för namn, heter de Berras eller Fishit?
    Senast ändrad av ob; 2007-04-12, 15:45.

Kommentera

enligt vad jag har hört så skall det heta berras fiskekompani eller något i den stilen, var där inne igår och snackade lite med dom och då verkade det som om det var lite namnbyte på kompaniet butikerna också
      http://www.screamers.se

Kommentera

Ursprungligen postat av ob Visa inlägg
        Vart pengarna kommer ifrån är en bra fråga. En omsättning på ~2,6MKR känns ganska tunnt med tanke på hur mycket de expanderar?

För övrigt så borde de bestämma sig för namn, heter de Berras eller Fishit?
        Koncernen heter Fishit Outdoor och Berras är ett av deras varumärken, liksom Fiskekomapniet gissar jag?

Om man kollar på reklambroschyren dom skall dra ut i Metro och AB så ser man ju bara massa lågprisjunk.
        sigpic

Kommentera

Jag blir mörkrädd av fishit´s uppköp. En sak var väl att de köpte upp Berras som jag inte köpt mycket ifrån på grund av att deras meteprylar antingen är svindyra eller skräp (billigt). Själva vitsen med att ha flera olika butiker är att sortiment och priser varierar. Framförallt är det sortimentet jag tänker på. Som jag befarar att det blir nu kommer Fishit sträva mot att bli någon form av stormarknad inom fiskeindustrin, med ett slimmat sortiment och allt för låg kvalitet på många prylar. Ett sorts fiskets mc. donalds med identiska butiker får mig att rysa. Scenariot är jämförbart med alla små skivbutiker man gick i som yngre, alla med sina olika sortiment och alltid med kunnig personal bakom disken. Dessa har nu ersatts av CD-media och liknande kedjor där alla har likadana mainstream-skivor på hyllorna i sina identiska butiker och ingen bakom disken har någon aaaaning om skivan man frågar efter....men den nya
          idolvinnarskivan är bra !

Jag hoppas att tanken bakom nya fishit inte bekräftar mina värsta farhågor och att det blir bra trots allt. Jag hoppas dessutom verkligen inte att det blir någon skillnad i service i butikerna i Lund och Malmö för bättre hjälp, tips, råd och service har jag aldrig fått.

Givetvis finns det mindre butiker som fortfarande har sina egna speciella sortiment men hur ska dom klara sig i konkurrens med en fiskets mc. donalds. Vi fiskare är ofta snåla av naturen och kommer i mångt och mycket gräva vår egen grav om vi genom att köpa fishit´s standardiserade prylar kanske ser till så att mindre butiker går i konkurs. Då är vi plötsligt alla styrda att köpa likadana prylar.

Lite hårdraget jag vet
          gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Kommentera

Ursprungligen postat av richtermo Visa inlägg
            Jag blir mörkrädd av fishit´s uppköp. En sak var väl att de köpte upp Berras som jag inte köpt mycket ifrån på grund av att deras meteprylar antingen är svindyra eller skräp (billigt). Själva vitsen med att ha flera olika butiker är att sortiment och priser varierar. Framförallt är det sortimentet jag tänker på. Som jag befarar att det blir nu kommer Fishit sträva mot att bli någon form av stormarknad inom fiskeindustrin, med ett slimmat sortiment och allt för låg kvalitet på många prylar. Ett sorts fiskets mc. donalds med identiska butiker får mig att rysa. Scenariot är jämförbart med alla små skivbutiker man gick i som yngre, alla med sina olika sortiment och alltid med kunnig personal bakom disken. Dessa har nu ersatts av CD-media och liknande kedjor där alla har likadana mainstream-skivor på hyllorna i sina identiska butiker och ingen bakom disken har någon aaaaning om skivan man frågar efter....men den nya
            idolvinnarskivan är bra !

Jag hoppas att tanken bakom nya fishit inte bekräftar mina värsta farhågor och att det blir bra trots allt. Jag hoppas dessutom verkligen inte att det blir någon skillnad i service i butikerna i Lund och Malmö för bättre hjälp, tips, råd och service har jag aldrig fått.

Givetvis finns det mindre butiker som fortfarande har sina egna speciella sortiment men hur ska dom klara sig i konkurrens med en fiskets mc. donalds. Vi fiskare är ofta snåla av naturen och kommer i mångt och mycket gräva vår egen grav om vi genom att köpa fishit´s standardiserade prylar kanske ser till så att mindre butiker går i konkurs. Då är vi plötsligt alla styrda att köpa likadana prylar.

Lite hårdraget jag vet
            Deras nya annonskampanj?
            Ser inte mkr fiskekompaniet och kvalitetsprylar där inte ?

sigpic

Kommentera

Det var det sista jag trodde skulle hända i sportfiskevärlden, men hoppas ägarna fick bra betalt! Fishit har ett riskkapitalbolag i ryggen, därav kulorna.

MVH

/MT

Kommentera

Jag råkar veta lite hur det var förr när dom snodde Bromans bolag var det en reklambyrå i centrala stockholm som var den största ägaren och säkert fler med dom.

Denna byrå tjänar storkovan så att köpa små fiskebutiker är inget som direkt syns i deras kassa.

Jag misstänker att det nu är fler som delar på kakan och dom kommer expandera som ett virus det är helt säkert tyvärr och det finns säkert alltid någon som kan skjuta till lite kapital för att köpa upp ytterligare en fiskebutik med själ. Jag är dock mån om att gynna dom som inte ingår i fishit outdoors vi har trots allt en del fina butiker kvar i Sverige och får se till att dom finns kvar framöver också.

Problemet är att det inte ligger några direkta pengar i en vanlig fiskebutik om man inte lyckas stor sälja gigantiska mängder plast drag etc från kina vilket dom kommer att lyckas med förr eller senare då det enbart handlar om tillgång och reklam i stora lass och det är ju bara en kostnadsfråga.

Lite skrämmande men vi kommer se mer av det. Ju större man blir desto mer syns man i fiskemedia och all reklam är ju bra reklam.
                Senast ändrad av B3 Jonas; 2007-04-12, 17:27.
                http://www.smackibacken.se Resor
                http://puls.smackibacken.se Blogg
                http://www.bindsex.se Flugor

Kommentera

det är ju svenssons dröm, skitbilliga fiskeprylar och entusiasterna får hålla sig till olika webshoper för att hitta de man vill ha. Men detta kommer ju sätta bra fart på priserna i sverige tror jag.
                  Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Rötet sket. Hoppas att de "profiler" som säljer sina goda namn för Judaspenningar åtminstone får lite glädje av stålet, trots det förakt gärningen alstrar hos reko folk.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 431 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art