Det konstigaste du sett - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det konstigaste du sett

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Det konstigaste du sett

Ja, här tänkte jag att ni ska skriva det konstigaste ni sett när ni har fiskat. Ta det första som dyker upp i minnet när ni läser detta.

Jag börjar med det första jag tänker på:
    Jag och en kompis var ute och vertikalfiskade, jag får se något som kommer och simmar mot oss. Frågar kompisen vad det kan vara för sjöfågel, tycker den ser lite stor ut. Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	160,2 KB
ID:	1818475När den kommer närmare ser vi att det är ett vildsvin!!

o folk säger att grisar är smutsiga...den där ser verkligen nybadad ut

Konstiga saker har man inte direkt sett men. nått som etsats fast i minnet är mötet med älgkon och dessa 2 kalvar när man smygfiska i norr. Smygfiske längst en bäck och man hör plask i ån o tror de är större fisk. Tittar upp och ser en älgko typ 10-15m bort som stirrar på en.......adrenalinet på högnivå direkt.....älgen drar vidare och kalvarna efter den.

Då va man inte så kaxig, har sett älgar på nära håll när man sitter i bilen men detta slår allt, nu va man oskyddad av bilen och hade kunnat blivit nertrampad av en älgko som skydda sin avkomma.
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

När jag och en kompis bäckmetade. Så kom ett par kanadagäss och lägger sig tio meter ovanför mig
      I helgen fiskade vi gädda men vi fick inget så vi börja meta istället , när jag har på en liten mört så kommer det en liten gädda som skjuten ur vassen, den var säkert en meter över ytan

Kommentera

Kom igen alla som läser denna tråd! Fler måste ju varit med om konstiga eller ovanliga händelser i samband med fiske, alla historier är roliga att läsa

Kommentera

Inte konstigt men magnifikt vackert. Jag och en vän står på en brygga och kastar efter regnbåge. Klar himmel solen skiner. Långt upp i skyn ser vi en hök cirkulera. Plötsligt dyker den rakt ner och slår ner i vattnet. I klorna har den en fin tjock regnbåge. Den kan knappt lyfta med fisken i klorna. Den flyger rakt emot oss. Det är som i slow motion. Vi ser fisken sprattla med klor genom kroppen. Den flyger ca fem meter ovanför huvudet blod droppar ner på bryggan. Detta var sjukt kul att uppleva.

Kommentera

I min lokala sjö så ligger en av min bättre hot spots precis utanför en nudiststrand. Enough said!
            #OneFly
            http://vimeo.com/onefly
            http://facebook.com/oneflytorulethemall

Kommentera

Blev ju ganska överraskad den gången när jag stod på stranden vid en fors efter Kaitumälven och fiskade efter harr när det dyker upp en simmande bäver i den ganska så kraftiga forsen! Visste inte ens att bävern förekom på dessa breddgrader.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nuzebel Visa inlägg
                Inte konstigt men magnifikt vackert. Jag och en vän står på en brygga och kastar efter regnbåge. Klar himmel solen skiner. Långt upp i skyn ser vi en hök cirkulera. Plötsligt dyker den rakt ner och slår ner i vattnet. I klorna har den en fin tjock regnbåge. Den kan knappt lyfta med fisken i klorna. Den flyger rakt emot oss. Det är som i slow motion. Vi ser fisken sprattla med klor genom kroppen. Den flyger ca fem meter ovanför huvudet blod droppar ner på bryggan. Detta var sjukt kul att uppleva.
                Var det verkligen en hök så var det nog ändå rätt konstigt.

Kommentera

Ursprungligen postat av mcuz Visa inlägg
                  I min lokala sjö så ligger en av min bättre hot spots precis utanför en nudiststrand. Enough said!
                  Vi kan nog utgå från att det inte primärt är fisket som är "hot" vid den hot spotten... Eller är det bara vad du säger till frugan/sambon? "Det är så jäkla bra fiske precis där vid nakenbadet, det är därför jag ligger där med båten jämt. Jag lovar att jag står med ryggen mot stranden hela tiden när jag fiskar." ?

Kommentera

haha nja det är en sanning med viss modifikation. Tror snygga människor på en nudiststrand lyser mer med sin frånvaro än 10+ gäddorna som simmar utanför
                    #OneFly
                    http://vimeo.com/onefly
                    http://facebook.com/oneflytorulethemall

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                    12 svar
                    1 435 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    259 svar
                    87 460 visningar
                    0 gillar