Klubba lake ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Klubba lake ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

10 -> livstid på Kumla?

Kommentera

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
      10 -> livstid på Kumla?
      Kumla....är det en fisk?

Kommentera

i år blir det ingen klubbande av laken eftersom isen inte han bli bärande där vi skulle prova på det....och nu så ligger det ett täcke snö på isen som vi inte ens vet hur tjock den är.

Så får hoppas på kallare väder nästa år innan snön kommer. Lite jobbigt att hitta fisken om man ska skrapa bort snön och sen försöka se genom isen för att hitta laken, speciellt när man inte vet vart man ska börja leta efter dom.
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
        SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Serigös Visa inlägg
          Kumla....är det en fisk?
          Kumla är fiskrelaterat. Det är ett verb som betyder "att fiska Kummel."
          All you need is Lubb.

Kommentera

"Jag har klubbat 5st lakeklubbare, vad har jag vunnit?"

Grattis du är den mest framgångsrika klubbaren hittils.
            "HalvDan var här"

Kommentera

Lång senare kom Jag på att Jag faktiskt fått svar)))

F-RB-Svenska Fiskeregler <svenskafiskeregler@lansstyrelsen.se>
              2014-12-18

Hej!

Låter som en intressant diskussion! Vad som är förbjudna fiskemetoder framgår i förordning (1994:1716) om fisket, vattenbruket och fiskerinäringen. Här kan man bland annat läsa följande:

6 § Fiske får inte bedrivas med gift, sprängämnen eller andra bedövande eller dödande ämnen, elektrisk ström, skjutvapen eller sådana redskap som fisken kan spetsas med. Fiske med ålsax, vars tänder är högst sex millimeter, är dock tillåtet. Huggkrok får användas för att bärga fisk som har fångats med andra redskap. Hummer eller krabba får inte fångas vid dykning.

Att klubba lake faller inte in i någon av ovanstående beskrivningar och skulle enligt min mening därför vara ok. Hoppas detta räcker som svar på er fråga.

Mvh

Daniel

Daniel Rydberg

Länsstyrelsen i Jönköpings län

Fiskeenheten

551 86 Jönköping

Tfn direkt 010-2236359

Växel 010-22 36 00

Kommentera

Är mänskligheten helt verklighetsbedövad nuförtiden?!

Många av dom man stöter på idag som klubbar lake fiskar med nät eller anglar efter gädda med angeldon gör ju det för att få mat på bordet och inget annat eftersom deras ekonomiska situation är ju på gränsen till total fattigdom. Fisken ger mat på bordet och dom har några kronor över varje månad för att hålla sej ovan ytan.

Det är ju inga pundare fyllon och arbetskygga vi pratar om. Det är fattigpensionärer, folk som har drabbats av den ekonomiska krisen osv.

Själv är jag jävligt tacksam att jag kan utöva min hobby inom spöfisket och aldrig behöver tänka på att stå och räkna småpengarna för att ha råd och handla affären och även lyckas spara ett par slantar varje månad.

Tycker det är rätt bisarrt när folk ska klubba folk som kämpar för sin överlevnad!
                Senast ändrad av Paddan; 2015-03-02, 15:23.

Kommentera

Ursprungligen postat av Paddan Visa inlägg
                  Är mänskligheten helt verklighetsbedövad nuförtiden?!

Många av dom man stöter på idag som klubbar lake fiskar med nät eller anglar efter gädda med angeldon gör ju det för att få mat på bordet och inget annat eftersom deras ekonomiska situation är ju på gränsen till total fattigdom. Fisken ger mat på bordet och dom har några kronor över varje månad för att hålla sej ovan ytan.

Det är ju inga pundare fyllon och arbetskygga vi pratar om. Det är fattigpensionärer, folk som har drabbats av den ekonomiska krisen osv.

Själv är jag jävligt tacksam att jag kan utöva min hobby inom spöfisket och aldrig behöver tänka på att stå och räkna småpengarna för att ha råd och handla affären och även lyckas spara ett par slantar varje månad.

Tycker det är rätt bisarrt när folk ska klubba folk som kämpar för sin överlevnad!
                  whaat ..

Kommentera

Ursprungligen postat av Cobrak Visa inlägg
                    whaat ..
                    Om man öppnar ögonen och tittar utanför sin bekvämlighetszon så är det ingen nyhet.

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
                      i år blir det ingen klubbande av laken eftersom isen inte han bli bärande där vi skulle prova på det....och nu så ligger det ett täcke snö på isen som vi inte ens vet hur tjock den är.

Så får hoppas på kallare väder nästa år innan snön kommer. Lite jobbigt att hitta fisken om man ska skrapa bort snön och sen försöka se genom isen för att hitta laken, speciellt när man inte vet vart man ska börja leta efter dom.
                      Leta efter dem i anslutning till grund eller utanför åmynningar, det skulle jag ha gjort. Men som du säger så är det kanske ingen bra idé att försöka i år med dessa isar.
                      Lycka till!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                      11 svar
                      1 440 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      259 svar
                      88 190 visningar
                      0 gillar