Metallica - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Metallica

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inlägg
    Faaaan vad roligt att du hade en go upplevelse Ett tips! Kolla aldrig på den konsert du var på igår på TV. Då låter det antagligen som Live Earth Tyvärr hörs alla fel på tv

Musik ska lyssnas på live så är det bara, Maiden på Ullevi var jävligt bra men det här var fan bättre. Dom spelade riktigt tajt igår, 4 låtar från Kill`m All var jävligt kul och dom går ju lite fort med
    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Metallica äger skiten ...
      De bandet jag gillar mest men kan som sagt inte så värst mycket om musik .
      Men dom låter bra i mina öron !
      Keep talking about me, You are just making me famous..
      MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
      www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
        Metallica äger skiten ...
        De bandet jag gillar mest men kan som sagt inte så värst mycket om musik .
        Men dom låter bra i mina öron !
        Det är möjligt! Men du e en jävel på att fiska
        Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Var til Metallica i går i Århus - DK.

De ejede stedet og med 55000 hjernedøde slaver der gengældte deres "HU-HAA!" rystede jorden!
          Jeg stod 20 meter fra scenekanten... jeg kan næsten ikke snakke i dag, så hæs er jeg.

Robert Trujillo var helt i særklasse og hans bass soloer fantastiske!
          //Claus Rix

"If you give a man a fish, he will eat for a day. But, if you teach a man to fish, he will spend all his money on fishing tackle and won't be able to afford to eat!"

Kommentera

sjukt jävla bra! ambassadeur slä'ng dig iväggen! 9/10 saknade bara battery och det hade vart perfekt. Vilken jävla stöd dom fick från publiken, till skillnad från HIM som folk buade ut totalt.
            "Det är för mörkt, jag hör inte vad du säger"
            Croc-Cop

Kommentera

Ursprungligen postat av B@M$E Visa inlägg
              sjukt jävla bra! ambassadeur slä'ng dig iväggen! 9/10 saknade bara battery och det hade vart perfekt. Vilken jävla stöd dom fick från publiken, till skillnad från HIM som folk buade ut totalt.
              inte så konstigt att folk buade ut HIM, inte direkt samma genre som metallica.. 99% var ju där för att se metallica och inte Lovemetal bandet HIM. Har faktiskt aldrig fattat varför man ibland har ett förband som lirar en helt annan inriktning... Dessutom serveras alltid förbandet sämre ljud eftersom huvudakten skall uppskattas mer av publiken.... ett ljudkontrast till det bättre förstärker ju upplevelsen att huvudakten är bättre.

Metallica lever på att de har nått kultstatus och inget annat... att påstå att de skulle vara ett bättre Liveband än IronMaiden är ju riktigt löjligt... helt olika divisioner.

Och att Lars Ulrich skulle ha spelkänsla är helt befängt.. kolla på "some kind of monster".. han visar ju verkligen prov på en fantastisk spelkänsla när de jammar.
              Det upplevdes säkert som bra när man var på plats.....ofta stämmer det inte riktigt med hur det lät egentligen eftersom upplevelsen ofta tar över... man hör helt enkelt inte lika väl.

Man kan gilla metallica ändå... men om man inte är musiker själv bör man nog inte uttala sig om ifall de är tighta eller inte.. det är ungefär som jag skulle ge tips på vilka boilies som funkar på karp..

Kommentera

Så fordi man ikke selv laver musik, skulle man ikke kunne høre om det andre laver er godt eller ej?
                //Claus Rix

"If you give a man a fish, he will eat for a day. But, if you teach a man to fish, he will spend all his money on fishing tackle and won't be able to afford to eat!"

Kommentera

Ursprungligen postat av CX Visa inlägg
                  Så fordi man ikke selv laver musik, skulle man ikke kunne høre om det andre laver er godt eller ej?
                  Han menar väl snarare hur musikaliska/skillade de är.

Som att folk som t.ex lyssnar på "Vanlig metal" inte förstår vad som är så bra med Meshuggah, "de slår ju bara på strängarna helt slumpmässigt, å låter som skit" har man ju fått höra nåra gånger.
                  Tightare band finns väl inte

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow
                    det är ungefär som jag skulle ge tips på vilka boilies som funkar på karp..
                    Snälla snälla Strende ,kan du inte tipsa vilka boilies jag ska fiska med i mörtsjön i veckan !?
                    Keep talking about me, You are just making me famous..
                    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow Visa inlägg
                      inte så konstigt att folk buade ut HIM, inte direkt samma genre som metallica.. 99% var ju där för att se metallica och inte Lovemetal bandet HIM. Har faktiskt aldrig fattat varför man ibland har ett förband som lirar en helt annan inriktning... Dessutom serveras alltid förbandet sämre ljud eftersom huvudakten skall uppskattas mer av publiken.... ett ljudkontrast till det bättre förstärker ju upplevelsen att huvudakten är bättre.

Metallica lever på att de har nått kultstatus och inget annat... att påstå att de skulle vara ett bättre Liveband än IronMaiden är ju riktigt löjligt... helt olika divisioner.

Och att Lars Ulrich skulle ha spelkänsla är helt befängt.. kolla på "some kind of monster".. han visar ju verkligen prov på en fantastisk spelkänsla när de jammar.
                      Det upplevdes säkert som bra när man var på plats.....ofta stämmer det inte riktigt med hur det lät egentligen eftersom upplevelsen ofta tar över... man hör helt enkelt inte lika väl.

Man kan gilla metallica ändå... men om man inte är musiker själv bör man nog inte uttala sig om ifall de är tighta eller inte.. det är ungefär som jag skulle ge tips på vilka boilies som funkar på karp..
                      Jag har ingen aning om ifall Metallica är ett bättre liveband än Maiden men metallica bjöd på en fan så mycket bättre show igår än vad Maiden gjorde på Ullevi men visst jag är inte musiker så jag vet ju inte ifall det jag hörde var bra eller dåligt

Om jag går på en konsert så är det upplevelsen på plats som räknas hur det låter på DVD en månad senare är ganska ointressant, spelningen torsdags var skitbra och om dom spelar något fel i låtar som Whiplash så kan jag förlåta dom men jag tycker dom jävligt bra
                      http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                      12 svar
                      1 436 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      259 svar
                      87 513 visningar
                      0 gillar