Metallica - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Metallica

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
    Jag har ingen aning om ifall Metallica är ett bättre liveband än Maiden men metallica bjöd på en fan så mycket bättre show igår än vad Maiden gjorde på Ullevi men visst jag är inte musiker så jag vet ju inte ifall det jag hörde var bra eller dåligt

Om jag går på en konsert så är det upplevelsen på plats som räknas hur det låter på DVD en månad senare är ganska ointressant, spelningen torsdags var skitbra och om dom spelar något fel i låtar som Whiplash så kan jag förlåta dom men jag tycker dom jävligt bra
    Smaken är som baken.. man blir lite skadad som musiker både på gott och ont... jag pallar inte att lyssna på musik där folk spelar dåligt...och otight. den grå massan verkar dock uppskatta det.

Kommentera

Ursprungligen postat av the_unknown Visa inlägg
      Han menar väl snarare hur musikaliska/skillade de är.

Som att folk som t.ex lyssnar på "Vanlig metal" inte förstår vad som är så bra med Meshuggah, "de slår ju bara på strängarna helt slumpmässigt, å låter som skit" har man ju fått höra nåra gånger.
      Tightare band finns väl inte
      det finns nog... dock tycker jag inte att meshuggah svänger särskilt mycket. Jävligt häftiga prylar och äckligt tekniska saker... thomas Haake spelar dock jävligt ofta 4/4 även om det inte hörs.

vill du lyssna på både sväng och tight skall du lyssna på Toto, Earth wind and fire eller Tower of power... där snackar vi sväng.. dock tror jag inte att du kommer att gilla det, inte som meshuggahfan i alla fall, jag kan ju ha fel....har dock för mig att du var ganska så insnöad på metal?

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow Visa inlägg
        Smaken är som baken.. man blir lite skadad som musiker både på gott och ont... jag pallar inte att lyssna på musik där folk spelar dåligt...och otight. den grå massan verkar dock uppskatta det.
        Stämmer nog kanske, yrkesskador är skit du skulle hört Robs solon han har koll på sina fingrar den grabben
        http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow Visa inlägg
          det finns nog... dock tycker jag inte att meshuggah svänger särskilt mycket. Jävligt häftiga prylar och äckligt tekniska saker... thomas Haake spelar dock jävligt ofta 4/4 även om det inte hörs.

vill du lyssna på både sväng och tight skall du lyssna på Toto, Earth wind and fire eller Tower of power... där snackar vi sväng.. dock tror jag inte att du kommer att gilla det, inte som meshuggahfan i alla fall, jag kan ju ha fel....har dock för mig att du var ganska så insnöad på metal?
          Jo jag är jävligt inne i metal om man säger så.
          Men klart man kan uppskatta annan musik ocks¨å

Haake lirar ju oftast 4/4 eller 8/8 med virveln å hi-hatsen, men helt störda takter med baskaggen samtidigt

Kommentera

Vad tusan!? Ulrich är kanske inte en perfekt trummis, jag har ingen aning, men de andra medlemmarna?
            Hammet lär väl åtminstone räknas till den absoluta eliten vad gäller gitarr? Otalet grymma solon på måånga skivor.
            Hetfield är ju känd för att spela mycket snabba downstrokes, och hans röst är ungefär definitionen på heavy metal?
            Rob vetetusan, men jag tvivlar på att han skulle vara någon skojare på basen.
            Virtuos-klass på hela bunten för fn (kanske inte så förvånande, dock).
            Sedan det viktigaste, de skriver grym musik (vilket kan mätas på olika sätt... popularitet är väl det lättaste).

Kommentera

...men sluta nu... konserten var kanon... ingen bryr sig väl om ifall LU missade en takt eller två. Det var kärlek, spelglädje och arga grabbar i en härlig kombination. Nä, jag har sett väldigt många konserter och den här var verkligen en höjdpunkt... Ser framemot nästa gång. I´ll be there............
              "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
              "Keep it simple"

//Jan O
              www.fisheco.se
              www.brofiske.net
              www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inlägg
                Vad är det som är så bra med Metallica? Världens absolut otightaste trummis i kombination med halvsunkiga musiker Spelar själv, så jag kräks när jag hör hur dåliga de är som musiker. Det räcker inte med att man sitter och låtsas att det är svårt att spela som Lars gör, när man vet att det är ganska enkla låtar. Folk tror att han är duktig bara för att han grimaserar hela tiden, patetiskt Han är sämre än Nicko Mc Brain och han är svajig men jäkligt ball att lyssna till. Metallica har gjort juste låtar helt klart men de är rätt kassa som musiker - Tyvärr!!!

det är så jävla kul att höra riktiga musiker tala på det här forumet men jag undrar varför alla dessa tydligen helt otroligt skickliga musiker inte stormat världen med deras briljans som musiker? antagligen för att ni själva suger riktigt hårt! och sen komma och säga att metallica skulle vara amatörer låter som ett rent skämt. vafan man säljer inte mer än 100 miljoner album om man suger. jag skulle vilja se nån av er som är så mycket bättre musiker än metallica släppa ett album som rockar hårdare än And justice for all.

Kommentera

Ursprungligen postat av klackrus Visa inlägg
                  vafan man säljer inte mer än 100 miljoner album om man suger.
                  Basshunter?

Inte har han sålt så många album. Men självklart kan man bli stor/sälja massa, även om "man suger" musikaliskt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jan O Visa inlägg
                    : Ser framemot nästa gång. I´ll be there............
                    Jag med

Kommentera

Ursprungligen postat av the_unknown Visa inlägg
                      Basshunter?

Inte har han sålt så många album. Men självklart kan man bli stor/sälja massa, även om "man suger" musikaliskt.
                      Sälja många skivor kanske, men inte fylla arenor världen över under 20 års tid och fortfarande då göra en spelning i torsdags som enligt min bror är bättre än den -92

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                      12 svar
                      1 431 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      259 svar
                      87 213 visningar
                      0 gillar