Multiverktyg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multiverktyg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hittade detta på Gerbers hemsida om MP800.an och stämmer det så lär den ju funka till det jag ska ha den till, inte många avbitare som klarar pianotråd och härdat stål och med tanke på att det står skrivet på ett USA företags hemsida med deras möjlighet att stämma för felaktigheter så bör det stämma ;-)

saxat från hemsidan:
    Product Description:
    The Multi-Plier 800 LegendT is an entirely different kind of Multi-Plier. Designed for the user who needs extreme wire cutting ability, quick access to the components, spring loaded pliers, and a secure ergonomic grip, the new Multi-Plier 800 LegendT dominates the multi-tool category. Continuing the tradition of innovation, the new Gerber LegendT is the first multi-function tool with replaceable tungsten carbide wire cutter inserts. Much harder than any stainless steel, the Legend T wire cutter will cut through #2 hard carbon steel fishhooks, 1/16" piano wire, and 278lb stainless steel offshore fishing leader. In the event of damage, the triangular cutter can be rotated to a new edge with a Torx head wrench. When quick access to the components is a necessity, the LegendT has no equal. All components can be used without opening the tool, solidly locking into place once rotated out for use. The Multi-Plier 800 LegendT has a knife blade, scissors, Phillips screwdriver, small, medium, and large screwdriver, bottle opener, and patented saw coupler with RemGrit blade. The spring-loaded Fiskars scissors are the best scissors found on any multi-tool, being able to cut all braided fishing lines, hemmed denim, Cordura, and leather.

Kommentera

Victrinox multitool

Rospigg: Victorinox har en brutalt fin multi. Varför byta märke?

Tror jag köpte den för 7år sedan, riktigt nöjd å! Snöret har jag satt dit själv som extra säkerhet när man är våt om händerna.
      Bifogade filer
      Senast ändrad av Elka; 2008-01-09, 12:12. Anledning: Bild
      [FONT=Comic Sans MS]Skit fiske var det![/FONT]

/Team Abbe ><>

http://team-abbe.spaces.live.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Elka Visa inlägg
        Rospigg: Victorinox har en brutalt fin multi. Varför byta märke?

Tror jag köpte den för 7år sedan, riktigt nöjd å! Snöret har jag satt dit själv som extra säkerhet när man är våt om händerna.
        Såg ju fin ut, har bladen låsning i utfällt läge på den och tången knipsar även större krokar??

Ska iaf kolla på den för jag har varit nöjd med min Victorinoxar av andra modeller

Kommentera

Ursprungligen postat av Calex Visa inlägg
          Hallå !! Har en gammal Gerber som jag säkert har haft i 15 år. Lite sleten men funkar fortfarande klockrent.
          Samma här, otroligt bra. Har modell med keramiska utbytbara skär för att nypa av krokar etc.
          sigpic

Kommentera

Gerbers utbytbara skär är bra. Har under två års tid bara spräckt en sida på ett av skären, så det blir lång livstid.

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
            Det var just dem utbytbara skären som jag tyckte var vettigt ihop med den fjäderbelastade tången på Gerberen just om man klipper något som är på gränsen och gör märken i skären så bara vända på dem och efter 3 försök så montera nya

Hade en fällkniv med halv sågtandat blad (den ramlade tyvärr i sjön) som var kanon att skära av rep och grova nylonlinor, men metalltråd försökte jag aldrig kapa med den låter som Du säger vettigt att klippa det!!

Valet står mellan Gerber MP800 legend och Leatheerman Charge TTI, priset och utbytbara skären talar för Gerber medan möjligheten till bitshållare och titanets styrka och lägre vikt talar för Leatherman.

Svårt val, får klura på detta ett tag.
            Senast ändrad av Sturgeon; 2008-01-09, 21:00.
            sigpic

Kommentera

Såg ju fin ut, har bladen låsning i utfällt läge på den och tången knipsar även större krokar??

Ska iaf kolla på den för jag har varit nöjd med min Victorinoxar av andra modeller
              Jepp, alla bladen inkl saxen, måste låsas upp innan dom kan fällas in.
              Jepp, har klippt krokar, skruvar & stängsel. Har inte testat i "skarpt" läge ännu och hoppas slippa det å!

/Team Abbe ><>

Kommentera

Calex & Sturgeon:
                Låter ju bra med Gerberns skär det där och den ligger fortfarande bra till pga det och priset samt fjäderfunktionen

Elka:
                Tackar för info om Swissen, ska försöka få se den live med, blir alltid enklare då.

Var och kollade på Leatherman idag och den modell som kändes bäst av dem som fanns hemma var Vave som var riktigt trevlig men jag är lite misstänksam på det där med om man klämmer jack i skären så är den ju paj för gott och jag vet med mig att jag är lite ovålig med grejorna ibland, så ska klura lite mera samt kolla en live vända till innan jag handlar något.

Kommentera

Jag har en Gerber MP 600 Fisherman, har haft ett antal tidigare, har även en fällkniv Gator från Gerber och en hygglig filékniv. Gerber tas in genom Fiskars i Sverige, eller ja de är väl samma koncern.

Dock har jag nästan bara köpt från USA pga enorm prisskillnad!

Calex & Sturgeon:
                  Låter ju bra med Gerberns skär det där och den ligger fortfarande bra till pga det och priset samt fjäderfunktionen

Elka:
                  Tackar för info om Swissen, ska försöka få se den live med, blir alltid enklare då.

Var och kollade på Leatherman idag och den modell som kändes bäst av dem som fanns hemma var Vave som var riktigt trevlig men jag är lite misstänksam på det där med om man klämmer jack i skären så är den ju paj för gott och jag vet med mig att jag är lite ovålig med grejorna ibland, så ska klura lite mera samt kolla en live vända till innan jag handlar något.
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Sturgeon Visa inlägg
                    Jag har en Gerber MP 600 Fisherman, har haft ett antal tidigare, har även en fällkniv Gator från Gerber och en hygglig filékniv. Gerber tas in genom Fiskars i Sverige, eller ja de är väl samma koncern.

Dock har jag nästan bara köpt från USA pga enorm prisskillnad!

Jo det är som med så mycket annat nästan halva pengen för prylarna over there

Hade också en Gerber fällkniv som var superb ända tills den ramlade i sjön och visade sig inte vara simkunnig

Några tips på var man köper dessa i USA någon testad butik Du handlat i??

Kommentera

Rospigg: Berätta vad det blev sen, vi är ju alla nyfikna!

/Team Abbe ><>

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                      11 svar
                      1 440 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      259 svar
                      88 092 visningar
                      0 gillar