Multiverktyg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multiverktyg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Viesker Visa inlägg
    Rospigg!

Läs inlägg 15 igen.

Jag köpte den på Teknikmagasinet och fick den utbytt varje gång och den tredje gången fick jag pengarna tillbaka så servicen var det inget fel på MEN tången klarade inte min omilda behandling. Det såg nästan ut som att det var gjutgods i käftarna och inte smitt när man såg brottet.

Hade det inte varit för det så hade den varit suverän

skitfiske på er
    Ojdå vad gjorde Du med den då om käftarna gick av??
    Visserligen är packbanden runt pallar sega men så jäkliga brukar dem inte vara, så vad klippte Du när den gick av??

Kan det vara skillnad på den som Naturkompaniet säjer och TM den heter ju "gator jaw" som tillägg eller är det samma

Kommentera

Jag kommer inte ihåg vad det var men det hände i allafall 3 ggr, så att ha den som enda avbitare på en fisketur skulle jag inte rekommendera. Däremot var ju resten av verktygen riktigt bra bl.a. saxen som nämnts tidigare klippte ju flätlina riktigt bra.

Kommentera

Köp "riktiga" verktyg ist, garanterat mkt bättre, ungefär som att köpa ett fiskespö.

OT: Polarn har en Gerber han har haft i hur många år som helst och den funkar än. Dock väljer jag gärna mina andra verktyg när det kommer till fiske.

Men att ha liggandes i bilen som "universalverktyg" eller med till "div" tävlingar o.s.v när div. småfix ofta behövs funkar det ju mkt bra till.
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
          Köp "riktiga" verktyg ist, garanterat mkt bättre, ungefär som att köpa ett fiskespö.

OT: Polarn har en Gerber han har haft i hur många år som helst och den funkar än. Dock väljer jag gärna mina andra verktyg när det kommer till fiske.

Men att ha liggandes i bilen som "universalverktyg" eller med till "div" tävlingar o.s.v när div. småfix ofta behövs funkar det ju mkt bra till.
          Ingen fara på taket det finns alltid en välfylld verktygslåda ombord med det som behövs för fältreparationer som fasta nycklar, tänger och mejslar samt såklart resrvsäkringar, extra tändstift och reservpropeller och annat bra att ha.
          Så multiverktyget är tänkt att vara nära till hands just för småfixet och när det inte är nödvändigt att hala fram stora lådan

Kommentera

Ursprungligen postat av Viesker Visa inlägg
            Jag kommer inte ihåg vad det var men det hände i allafall 3 ggr, så att ha den som enda avbitare på en fisketur skulle jag inte rekommendera. Däremot var ju resten av verktygen riktigt bra bl.a. saxen som nämnts tidigare klippte ju flätlina riktigt bra.
            Som sagt det är fråga om ett komplement till stora verktygslådan ombord, så jag är inte strandsatt om det skulle falera

Ger mig aldrig ut på fisketurer utan reservprylar både av fiskegrejor och annat

Kommentera

Funderar på den här .. http://cgi.ebay.com/Gerber-Multi-Pli...QQcmdZViewItem

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
                Som sagt det är fråga om ett komplement till stora verktygslådan ombord, så jag är inte strandsatt om det skulle falera

Ger mig aldrig ut på fisketurer utan reservprylar både av fiskegrejor och annat
                Tänkte mera på en långskaftad tång till djupa avklippningar av krokar, en ordentligt kroklossare, en peang för finliret o.s.v
                sigpic

Kommentera

Jag har en Gerber MP 800 "Gator Jaw" Legend och är hel nöjd. har dock aldrig behövt klippa någon krok så det vet jag ej om det funkar men de övriga verktygen är jätte bra som det sägs i åvanstående inlägg.

Men när jag köpte den kostade den 999Kr på teknikmagasinet
                  www.solskensmetarna.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                    Tänkte mera på en långskaftad tång till djupa avklippningar av krokar, en ordentligt kroklossare, en peang för finliret o.s.v
                    HeHe jaså Du menade såna saker, men det har jag alltihopa liggandes nära till i betesboxen inkl. den oumbärliga käftöppnaren av djurvänlig modell

Kommentera

Ursprungligen postat av 7Ur5b67r
                      Jag använder multitång i arbetet dagligen till att klippa , skruva , skära , hammra ,bryt & bänd mm. har haft Sog Paratool , Leatherman Tool , Crunch & Supertool 200 .
                      paratool är ganska bra när den går att fälla upp med en hand (de lär man sig även med Leatherman) Sog filen rostar och tången gick av en gång , fick en ny på garantin
                      tången såg ut att vara gjord i något gjutgods eller legering till skillnad mot Leatherman som verkar vara frästa i rostfritt ,det blir ingen mer Sog för min del.
                      Leatherman Tool är liten och lätt , Crunch är som en svetstång/ polygrip , jätte bra att dra muttrar å bultar med men annars ganska få och små verktyg inget att ha med på fisketur .
                      Supertool 200 funkar bra till det mesta det ända negativa är att den är tung men det får man nog leva med om man ska ha stor multi.
                      200an gick sönder en gång , de var spärrknappen som flög iväg , den hade gått av i godset troligen pga den gått i backen några gånger
                      fick en ny kompl handtagsdel på garantin.
                      klippa grova krokar är jag lite tveksam till går nog nån gång men inte för ofta
                      jag har hack i avbitarna på 2 tänger , vet inte vad jag har klippt men det är nog inte så grova saker
                      sågtandade knivblad är lite känsliga im man skär ståltråd med dom blir "skägg" på dom då så man måste slipa om
                      bättre att klippa isåfall även om det går långsammare
                      Gerber vet jag inget om

Den du funderade på är nog bra på fisketuren
                      inte mycke att fundera på bara att slå till !!
                      Det var just dem utbytbara skären som jag tyckte var vettigt ihop med den fjäderbelastade tången på Gerberen just om man klipper något som är på gränsen och gör märken i skären så bara vända på dem och efter 3 försök så montera nya

Hade en fällkniv med halv sågtandat blad (den ramlade tyvärr i sjön) som var kanon att skära av rep och grova nylonlinor, men metalltråd försökte jag aldrig kapa med den låter som Du säger vettigt att klippa det!!

Valet står mellan Gerber MP800 legend och Leatheerman Charge TTI, priset och utbytbara skären talar för Gerber medan möjligheten till bitshållare och titanets styrka och lägre vikt talar för Leatherman.

Svårt val, får klura på detta ett tag.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                      11 svar
                      1 440 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      259 svar
                      88 250 visningar
                      0 gillar