...en man som tom behärskar stavningen! Min favorit är fortfarande Lagavoulin
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Single Malt Whisky
Collapse
X
-
Ni är ena jävla huliganer!
Nyss hemkommen från Julgalan i Nackastrand.Åkte dit med förhoppningen att man skulle kunna avsluta julbordet med ett par, tre sköna single malt.Men...
Jill Johnsson, Pernilla Wahlgren ,Roger Pontare, John Houdi, Markoolio, E-Type, Arvingarna, Smalare än Tord till trots, det enda som fanns att tillgå i Whisky-väg var nån j***a polsk ful-variant.
Och så kommer man hem , lagom rund under fötterna, och ser denna tråd.
Usch och fy på er!
Det blir att tömma sista slatten i Bowmore-flaskan.
Så är det!
För övrigt finns Bowmore Extra Cask för mannen/kvinnan som önskar mer hår på bröstet.Kräver lite viljestyrka om man så säger.
Skrik till,högt, vid en Bowmore-provning.Jag är på!
m@! Jag bjuckar på Whisky, du guidar på is-gös.Ok?
Hick!
//SDu kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.
´til things are brighter, I´m the man in black
Kommentera
-
Laproaigh, Aardbeg och Bowmore har jag redan testat! Bowmoren är en favorit. Lagavulin är också en av dem riktigt härliga. Men jag ska kolla om dem har Caol Ila här i den lokala systembolaget, om inte så får jag slå till med någon annan... Man vill ju testa flera varianter.Originally posted by Bergman
Stizo, det finns en 12-årig och en 18-årig på bolaget ... experterna säger oftast att 12-årigen är bättre för den är lite "ruffigare". Whisky blir oftast lenare och rundare med åren vettu ... en nybränd whisky ska tydligen vara odrickbar i princip.
Gillar du de allra rökigaste ska du kanske satsa på en The Ileach, Oban, Lagavulin, Laproaigh, Aardbeg, Bowmore eller nåt ...
Men Caol Ila är jäkligt bra ändå tycker jag. Smaken är som baken iofs ...
Trevlig whiskey helg till er alla!!! PS Glöm ej bort fisket, fast det skall bli kallt och blåsigt.
Kommentera
-
Nja, jag ligger mer åt det praktiska hållet. Under en period i livet var jag tvungen att flyga till Norge stup i kvarten, dvs 2-3 per månad. Finessen med den trippen är ju att norrbaggar inte är med i EU. Vad innebär detta då? Jo se på fan, man kan handla taxfree...........Originally posted by BeBest

Min erfarenhet av brända eller destillerade drycker är ren knastertorr teori. Blev dock tvungen att lära mig något om skillnaderna eftersom de brittiska öarnas livsvatten spelar en viss roll i min bok.
...och jag kan försäkra att Gardemoen har specialbutiker för singlemalt'ar. Tro mig, I was there.
Landvetter är inte heller så dålig på whisk(e)y, och priserna där är låga.
Sen har "man" ju en del böcker, men i mitt fall gäller praktiken och mycken övning!!!
Kommentera
-
Lika bra att åka till bolaget på lunchen och köpa nån flaska "gottigt". Iom att single malt blir mer och mer poppis världen runt så lär lagrena ta slut och då gäller det att ha ett rejält lager hemma. Eller ?
Frågan är vad man ska köpa för nåt och Systembolagets hemsida är spärrad från jobbet. Ikväll blir det nog en liten provsmakning hemma ändå ... fan vad nice !
C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Åsunden, vilken jäkla gottegris du är då ... hoppas du inte missade tillfällena att köpa upp dig på det du ville ha under tiden. Nä Sverige får tametusan ta och sänka spritskatten så man kan köpa mer Whisky. Tror inte man blir alkis bara för att man har fler sorter hemma.
C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
...jag missade inte ETT tillfälle. Det kan jag försäkra. Men detta med att lägga upp lager.... jaja snacka går ju. Men understundom var det väfyllt!
Nu står det, som tidigare sagts, två ensamma blended på hyllan. Men dom ska väck fort som fan!!!!!!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
|
12 svar
1 435 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg