För en som är barnsligt förtjust även i mjula och goa Irländare, är det nån som testat Connemara Peated Single Malt? Vore trevligt att få ett omdöme om denna Single Malt från irland :-)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Single Malt Whisky
Collapse
X
-
Nope, but I've been there, Connemara that is.... Bolaget jag jobbade för hade fabrik i Galway. Inte dumt alls att visa kunder runt på den ön!!!!Originally posted by m@
För en som är barnsligt förtjust även i mjula och goa Irländare, är det nån som testat Connemara Peated Single Malt? Vore trevligt att få ett omdöme om denna Single Malt från irland :-)
Kommentera
-
vem snackar om whiskey. Jag pratar om den fantastiska ön Irland men allt vad därtill hör!!! Åk ut på Connemarahalvön och upplev en fantastisk natur. Fint fiske i älvar och åar. Längst ut vid havet finns ett ställe där man kan få sig en knapp...............
Kommentera
-
Visst är det så Kiwi, men så fångar de inga stora fiskar heller.Originally posted by Kiwi
ser ut som att hela fiskesnack är fyllt med en massa "Whiskeygubbar"
!vet att farsan avgudar Whiskey!halva köket är fyllt med olika flaskor och burkar!
När du och jag är ute och fiskar så är dessa "gubbar" icke kontaktbara.
Finns inget gott i alkohol, bara en äldre version av Prozac.
sigpic
Kommentera
-
m@
Elakt förtal det där Sture ;-) Har faktiskt lyckats pressa upp ett gäng hyfsade fiskar i år... Men för att bli en hel männsika räcker det inte bara med att fiska, man nåste stanna upp och reflektera också. Och det gör man förslagsvis till en skvätt ädel malt i lugn och ro :-) Kvalitet framför kvantitet serru...
Kommentera
-
Den whiskyn får klart godkänt även om den inte stämmer med rubriken Single Malt. Jag föredrar lite mildare sorter. De allra rökigaste är inget för mig....Tack för tipset.Originally posted by m@
Hmmm... har nu testat en väldigt trevlig bekantskap i Famous Grouse Vintage malt Whiskey -92. Ingen utpräglad rökighet även om den finns där i bakgrunden, men mkt mjuk och behaglig med inslag av finess, Inte den där kärvheten och rökigheten som Islay-märkena. Ville ha en mjukare sort att väga upp mot det tyngre gardet och denna var mkt angenäm :-)
Kommentera
-
m@
Hmm, nu är jag som sagt inget xpert på området, men om jag fattat det rätt så är Famous en "Vatted malt" d v s, en blandning mellan olika single malts (olika destillerier som tex Highland Park och MacAllan) medans en Blended är en blandning mellan Single Malt och grainwhisky. Medans en Single malt består av en rad blandningar mellan olika årgångar fast från samma destilleri. Slutligen CaskStrength som är en single malt destillerad från en och samma årgång...Har jag fattat det hela rätt då?? :-)
Kommentera
-
M@, tror din teori stämmer ganska bra men man är ju inget proffs ännu tyvärr ... vi får luska lite.
Var tvungen att åka förbi "kyrkan" idag också och köpa mig en liten flaska. Denna gång blev det en Lagavulin 12 år Cask Strenght. Har inte vågat testa ännu men ev blir det en liten rackare ikväll och isådana fall återkommer jag med en rapport. 58% låter som att man behöver späda den liiite ...
C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
|
12 svar
1 429 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg