FS GäddFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS GäddFemma 2020

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• November till mars kan vara lite segt men vet man vart man ska leta så går det ändå att få dom större till att hugga.

Skönast är ju sommarfisket.

Kommentera

• Gjorde ett försök till idag, inte ett liv. Sist jag fick en gädda överhuvudtaget var 28:e oktober...
      Tror jag ger mig för säsongen nu - mycket nöjd med mitt totalresultat för året ändå!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Sdw Visa inlägg
        Gjorde ett försök till idag, inte ett liv. Sist jag fick en gädda överhuvudtaget var 28:e oktober...
        Tror jag ger mig för säsongen nu - mycket nöjd med mitt totalresultat för året ändå!
        Det ser ut att kunna bli kallare häromkring från och med nu med minusgrader på nätterna och runt 2 grader på dagarna så jag kanske också får ge mig ifall det inte ordentligt väderomslag.

Kommentera

• Inte ge upp nu, tänk så runda och goda gäddorna börjar bli nu.

Jag gav mig ut idag, man får ta chansen när den kommer helt enkelt och även om det var - 3 grader och att jag höll på att få en hjärnblödning innan jag lyckats med att få iväg ungen till förskolan. Dock så släppte all frustration och onda tankar då jag fick sätta mig ner med ett spö ute och öppna upp kaffetermosen. Solen lyste som aldrig förr dagen till ära och redan efter en kvart så får jag ett hugg. En gädda på 2,5 kg som fightas på rätt bra! Sedan dröjer det innan andra hugget och också sista för dagen kommer.

Upp kommer en arg gädda på 6,2 kg och 95 cm-ish. Var tvungen att kolla vikt/längd för kände att jag inte hade en aning om vad det var för fisk, såg längre ut. Efter att jag fått onda ögat utav den så simmade den iväg för att åter ställa sig på botten och tjura igen antar jag.

Vad ville jag komma med det här inlägget då?
          Jo, idag var en sån där dag då bara grejen att få komma ut och få lite frisk luft och sol i ansiktet var värt så mycket mer än ett napp eller två. Men även kul att det nappar när det börjar bli kyligt, för idag var det kallt om både fingrar och tår. Vattnet var INTE badtemperatur.

Skitfiske på er, snart en månad kvar tills vi alla kan säga grattis Honka.
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020

Kommentera

• Väl talat Braindisorder håller fullständigt med, nu är gäddorna som tjockast och goast.
            Imorgon gör jag ett försök till uppgradering, måtte det bara vara isfritt.
            Termometern visar just nu på -4 och det är en liten skogsjö som ska fiskas, däremot är den ganska djup så Förhoppningsvis tar det ett tag innan vattnet kylts ner såpass att isen lägger sig.

Kommentera

• Blev ett eftermiddagspass idag.
              Fortfarande öppet vatten bara is i kanterna och vikarna än så länge.
              Måste ha kommit precis vid en huggperiod, gädda på första kastet, några kast senare andra gäddan och kastet efter det tredje gädda och snart 4 landade.
              Sen blev det stiltje två timmar innan nästa huggperiod infann sig och några snipor till fick syna båtens insida.
              Kul fiske men inga storlekar alls att prata om tyvärr.

Kommentera

• Försökte mig på ett sista ryck i helgen och fick ett helt gäng gäddor, 12-13 stycken, men ingen som höjde mig. Om jag har tid blir det förmodligen några kast från land men förhoppningen om att höja topp 5 är låg.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gäddfisk Visa inlägg
                  Försökte mig på ett sista ryck i helgen och fick ett helt gäng gäddor, 12-13 stycken, men ingen som höjde mig. Om jag har tid blir det förmodligen några kast från land men förhoppningen om att höja topp 5 är låg.
                  Då gick det betydligt bättre för dig än mig, jag lyckades landa en minigädda och missade två då man stod och sov när det var så trögt.
                  Fiskekompisen gick det lika illa för och han hade bara ett hugg så gick över till abbore istället.
                  Han lyckades nästan kroka en gädda över ryggen när han släpade sin jigg på botten. Kände att något tog i på botten och trodde det var en gren eller något, men på kroken satt två stora gäddfjäll så dom står där nere iaf.

Kommentera

• Inte varit ute sen jag skrev inlägget sist men kul att se andra fortfarande kämpar. Det här gråa och mörka och regniga vädret sög musten ur en rejält i kombination med arbete och sjuka barn. Men nu börjar det bli illa, nästan så jag funderar på att ge mig ut och meta med ett spö ikväll en stund bara för att.
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020

Kommentera

• Så länge det finns öppet vatten kommer jag hålla igång fisket, och kanske att man söker sig till rinnande vatten om det blir is på sjöarna här omkring.
                      Hur gick det för dig BrainDisorder blev det något fiske?
                      ​​​​​​Jag har planerat o komma ut några timmar på lördag.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Team_08_trassel, 2019-05-19, 15:41
                      9 svar
                      546 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Okoun
                      av Okoun