FS AbborreFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS AbborreFemma 2020

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• TiSo
    replied
    Ursprungligen postat av abe Visa inlägg

testade du småmört,, mask?
    Nej, mete är tyvärr inte riktigt min grej....men det är klart, fortsätter det lika dåligt som senast så är jag inte sämre att jag kan ändra mig :-)

Lämna en kommentar:

• abe
    replied
    Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
    Ytterligare en rejäl bomtur igår.

Tänkte att jag skulle prova kvällsfiske så jag drog ut på eftermiddagen. Absolut inget hände, inte minsta pet förrän 22, då förbarmade sig en liten gädda över min jigg. Fortsatte sen till 23 men inget mer hände.

Provade alla möjliga, och omöjliga, beten och alla möjliga djup och fiskeplatser, inget hjälpte. Blev så frustrerad att jag till slut hade lust att kasta i hela beteslådan och skrika: "Välj själv era jäklar!!!".

Jag fattar inte vad jag gör för fel. Jag har ju fått lära mig att abborren är mer av en varmvattenfisk, att den till skillnad från gäddan, blir mer aktiv på sommaren. Men detta verkar inte alls stämma i sjön jag fiskar i, där blir abborrfisket bättre ju kallare i vattnet det är. Helst ska det var senhöst, nattfrost och 5 grader i vattnet.
    testade du småmört,, mask?

Lämna en kommentar:

• Sebastian T
    replied
    Det är KUL när det går bra för andra, jag är inte bitter.
    Förra passet blev ett bompass och passet innan det blev det inte en enda borre även om en liiiten gös och en 5 kilos gädda var vänliga nog att förbarma sig över min jigg.
    Men jag är inte bitter, det är både skönt att höra om andra i samma sitts och att det finns dem som faktiskt får fisk.
    Det finns hopp.

Glad midsommar i förskott.

Lämna en kommentar:

• Emil
    replied
    Hade en riktigt bra morgon/förmiddag med sex eller sju fiskar över kilot(!). Dom hög på allt utom jigg typ, bäst var shadow rap shad shallow och Berkleys powerblade. Toppfiskar var på 1400 respektive 1260g, och allt i total bleke(!)
    Så här bra abborrfiske är inte var dag man får uppleva.

Lämna en kommentar:

• Matte77
    replied
    Grattis alla! Det bara sprutar in stora borrar i tävling idag!

Lämna en kommentar:

• holden
    replied
    Mange takk. Japp, Stockholms skärgård.

Lämna en kommentar:

• TiSo
    replied
    Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
    Tre kilosfiskoar på tre direkt följande kast låter som en rövarhistoria men igår hände det faktiskt, samtliga högg stenhårt på grundgående Shadow rap shad, helt magiskt. Lär väl aldrig få uppleva nåt liknande igen.
    Men va fan, det där är INTE ok!

Skämt åsido, grattis! Fiskar du i skärgården?

Lämna en kommentar:

• Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
    Tre kilosfiskar på tre direkt följande kast låter som en rövarhistoria men igår hände det faktiskt, samtliga högg stenhårt på grundgående Shadow rap shad, helt magiskt. Lär väl aldrig få uppleva nåt liknande igen.
    Du måste kroka av fisken innan du kastar igen :-) haha

Stort grattis på dig :-)
    själv skall jag fortsätta nöta hemma i ån här :-)

Lämna en kommentar:

• holden
    replied
    Tre kilosfiskar på tre direkt följande kast låter som en rövarhistoria men igår hände det faktiskt, samtliga högg stenhårt på grundgående Shadow rap shad, helt magiskt. Lär väl aldrig få uppleva nåt liknande igen.

Lämna en kommentar:

• TiSo
    replied
    Ytterligare en rejäl bomtur igår.

Tänkte att jag skulle prova kvällsfiske så jag drog ut på eftermiddagen. Absolut inget hände, inte minsta pet förrän 22, då förbarmade sig en liten gädda över min jigg. Fortsatte sen till 23 men inget mer hände.

Provade alla möjliga, och omöjliga, beten och alla möjliga djup och fiskeplatser, inget hjälpte. Blev så frustrerad att jag till slut hade lust att kasta i hela beteslådan och skrika: "Välj själv era jäklar!!!".

Jag fattar inte vad jag gör för fel. Jag har ju fått lära mig att abborren är mer av en varmvattenfisk, att den till skillnad från gäddan, blir mer aktiv på sommaren. Men detta verkar inte alls stämma i sjön jag fiskar i, där blir abborrfisket bättre ju kallare i vattnet det är. Helst ska det var senhöst, nattfrost och 5 grader i vattnet.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Fiskefuralles, 2025-01-07, 09:18
15 svar
964 visningar
4 gillar
Senaste inlägg DJ Mqt
av DJ Mqt