Äntligen! Jag har fått över 300 abborrar i år, men inte en enda som varit över 25cm, men idag så lyckades jag till sist ta en "stor" på 31 cm och fyra hekto.
Vet att det är en dussinfisk för många här, men för mig var det en riktigt kul fångst.
Brukar få någon enstaka stor (30+cm) varje år av ren slump, men i år har det varit dåligt med turen.
Idag fiskade jag en sjö där jag tidigare år fått ett par av hyfsad storlek (28-29cm) så jag visste att det fanns en chans åtminstone.
Försökte länge med att fiska som man "ska" göra när man letar större fisk, dvs. ligga på djupbranter etc. men som tidigare gånger jag försökt det - inte ett napp.
Bytte ibland till att gå närmre land och fånga lite tusenbröder bara för att hålla modet uppe.
Det som funkat tidigare är att när solen börjar gå ner så kan de lite större dyka upp blandat med småttingarna, och det var just det som hände.
Strax efter klockan 20 låg jag och fiskade en näckros-kant och fick småttingar i nästan varje kast, men så fick jag på en bättre fisk som dessvärre släppte. Bytte till ett lite större bete för att se om jag kunde sortera bort de mindre och hitta en av de stora igen - och det lyckades!
Nu vill man ju bara kunna hitta de lite större även under andra tider på dagen, men det verkar stört omöjligt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
FS AbborreFemma 2020
Collapse
X
-
Härligt fiske, grattis!Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
Själv så vilar jag mig i form, har inte hållt i ett spö på över en månad. Värmer upp nästa vecka med lite gäddfiske norröver, sedan är jag redo att försöka klättra upp några placeringar i tävlingen i alla fall :-)
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
-
Bra fart idag på borrarna, lyckades med det flesta betena jag gav mig på!
flertalet kiloborrar i en helt vanligt insjö får ju räknas som en helt ok fisketur.
- Gillar 5
Lämna en kommentar:
-
Kom ut två timmar innan regnet kom, en 43cm som inte kvalar in. Men alltid roligt med stor borre!
Lämna en kommentar:
-
Jag fiskade i går, tänkte riktat in mig på abborrar i värmen, men det var i princip helt dött. Gäddorna däremot var på hugget.
Först mot kvällen till när solen började gå ner så blev det lite aktivitet på abborrarna. Inga monster, men två som kvalificerade sig till min blygsamma lista åtminstone!
Lämna en kommentar:
-
Men sommar och högtryck, då ska ju abborrarna trivas sägs det. Fan tro't!
Hade verkligen hoppats att min självspäkning att gå upp halv fem i morse skulle ge utdelning, men tji fick jag som sagt...
Lämna en kommentar:
-
Nej det har vart trög i min del av landet med alltså.Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
Ja, kanske det, för konstgjorda beten hugger de inte på just nu i alla fall. Inte i den sjö jag fiskar i.
Var ute tidigt i morse, vid halv sex, för ett par timmars fiske. Resultatet blev två smågäddor och två pekfingerlånga abborrar. I övrigt inte ett nafs. Tror jag byter sjö ett tag framöver.
Enstaka halvhjärtade svansnafs osv. på allsköns olika beten och djup.
Levande beten har även dom funkat sådär.
Abborrarna som har kommit upp har varit stela och loja med. Ingen sprutt i dom alls.
Men snart så!
Lämna en kommentar:
-
Ja, kanske det, för konstgjorda beten hugger de inte på just nu i alla fall. Inte i den sjö jag fiskar i.Ursprungligen postat av abe Visa inlägg
flötestrolling är da shit........
Var ute tidigt i morse, vid halv sex, för ett par timmars fiske. Resultatet blev två smågäddor och två pekfingerlånga abborrar. I övrigt inte ett nafs. Tror jag byter sjö ett tag framöver.
Lämna en kommentar:
-
flötestrolling är da shit........Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
Nej, mete är tyvärr inte riktigt min grej....men det är klart, fortsätter det lika dåligt som senast så är jag inte sämre att jag kan ändra mig :-)
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av MaxximJo, sesong 2025 är nog ny klappad och klar. Sjöarna här börjar frysa till. Sista fisketuren gav sex...1 Foto
-
Kanal: Fisketävlingar
2025-11-19, 23:07 -
-
av MrRodarchTjenare alla fiskesugna!
Jag tillsammans med några klasskamrater på Forshagaakademin har startat...-
2025-11-08, 13:31 -
-
av MaxximFina fiskar har registrerats. Har fått en hel del själv också, men ingen updatering på gäddfemman. Har...3 Foton
-
2025-10-02, 18:19 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Fiskefuralles, 2025-01-07, 09:18
|
15 svar
961 visningar