Inget fel på mörten :-) I våra vatten finns ingen dålig fisk - bara olämpliga kockar :-) Bara filea mörten och panera den och stek i smör med salt, peppar och så pressa lite citron eller limesaft över och säga att det är abborrefilé - du kommer att få beröm och "uuuhm vad gott" och när de ätit klart så avslöja :-) Den ska bara vara fångat i någon älv eller å så man inte får med dysmak och lukt :-) Här är det i allafall gigantskillnad mellan mört i älven (umeälven) och de i sjöarna :-) Kommer aldrig bli en favorit men under vissa förutsättning är mört gott och en välkommen bifångst :-) Har aldrig testat med citronsyran - ska prova, tack för tipset :-) Jo, hemlagad slår alltid köpt även om det är en dansk remouladsås
Men nu är det ju bara fish and chips basic homecooking så latheten vinner
Har ingen matberedare heller så kanske blir svårt för mig att göra en ordentlig :-) Och cool att du är kock :-) Jag är inte danmarks gordan ramsay men jag älskar att laga mat hemma under lugna och icke-stressande förhållande - något jag gillar kombinera med mitt fiske :-)
Men nu är det ju bara fish and chips basic homecooking så latheten vinner
Har ingen matberedare heller så kanske blir svårt för mig att göra en ordentlig :-) Och cool att du är kock :-) Jag är inte danmarks gordan ramsay men jag älskar att laga mat hemma under lugna och icke-stressande förhållande - något jag gillar kombinera med mitt fiske :-)
.
.
Kommentera