Ribatex = Problemet löst ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ribatex = Problemet löst !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Hej på er,

    Håller med om att kritiken är både saklig och trovärdig samt att det finns olika sorters "varning för" trådar. Tycker även jag att denna tråd tillhör den senare kategorin.

    Dock är min övertygelse om att det är bättre för konsument och näringsidkare att kritik och klagomål först hamnar där det hör hemma, dvs hos ansvarig på företaget.

    Är man inte nöjd efter det så anser jag det befogat att gå vidare med åtgärder (min personliga åsikt är att ARN är bättre än forum och Facebook) man tycker är nödvändiga.

    Menar egentligen inte att racka ner på dig, absolut inte. Det är mer fenomenet i sig som stör mig en aning.

    Hoppas Ribatex tar kontakt med dig för att försöka hitta en lösning som får dig att få tillbaka förtroendet för dem.

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av joda Visa inlägg
      Hej på er,

      Håller med om att kritiken är både saklig och trovärdig samt att det finns olika sorters "varning för" trådar. Tycker även jag att denna tråd tillhör den senare kategorin.

      Dock är min övertygelse om att det är bättre för konsument och näringsidkare att kritik och klagomål först hamnar där det hör hemma, dvs hos ansvarig på företaget.

      Är man inte nöjd efter det så anser jag det befogat att gå vidare med åtgärder (min personliga åsikt är att ARN är bättre än forum och Facebook) man tycker är nödvändiga.

      Menar egentligen inte att racka ner på dig, absolut inte. Det är mer fenomenet i sig som stör mig en aning.

      Hoppas Ribatex tar kontakt med dig för att försöka hitta en lösning som får dig att få tillbaka förtroendet för dem.
      Man kan inte säga annat än att du har rätt.

      Ingen fisk är chans för fisk.
      https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

      Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
      https://www.youtube.com/user/jurgenjons

      Kommentera


      • #23
        Det är dock lätt att tycka till om andras problem då man slipper den känslomässiga biten av att känna sig lurad/besviken

        Kommentera


        • #24
          Hej Alexander!

          Vi brukar inte försvara oss på forum generellt sett då det i vårt tycke mest kan verka desperat, vi håller med föregående talare och hoppas att våra kunder ska slippa hamna i en liknande situation men om det nu blir såhär så kan vi som leder företaget ta hand om situationen bättre om redogörelsen kommer oss tillkänna direkt istället för omvägen via ett populärt forum. Men du har lagt ner så mycket möda på ditt inlägg så jag tycker det verkligen är värt ett svar från oss

          Jag vill börja med att be om ursäkt från hela vår lilla organisation till er som kunder, det finns ingen ursäkt att behandla reklamationer på detta sätt och jag vill understryka att det inte är ngn process vi förhåller oss till, utan detta är frukten av en säljares dåliga hantering i ert fall. Vi värnar om våra kunder, vilket är viktigt, och om du med din datavana googlar runt en timme till så tror och hoppas jag att du inte hittar ngt liknande inlägg/omdöme om oss - vare sig som näthandlare eller fysisk butik.

          Med det sagt - vi vill inte krångla och vi har aldrig innan krävt våra kunder på kvitton när vi vet att de handlat hos oss, så jag förstår inte varför säljaren i detta fall just valt att streta emot, men det får vi ta en dialog om internt. Vi vill gärna att ni båda kommer in till butiken så vi kan makulera och återbetala dem utförda köpen, så att det blir utagerat på ett korrekt sätt. Förutom det så vill vi kostnadsfritt, med glädje, erbjuda er nya produkter motsvarande dem som inte fungerade och på så vis ge relevant kompensation för behandlingen som inte var bra helt enkelt. Vi hoppas och tror att ni vill vara storsinta nog att ta denna ursäkt och kompensation, det skulle verkligen kännas bra för oss. Även om ni väljer att inte återkomma efter det så att säga. Har ni några frågor rörande detta i övrigt så ring oss på 08-385400 och fråga efter Nikolai eller Saso.

          PS: Den "rosa" rullen kostar 300kr att köpa in, och spöet ungefär samma. Rullen var inköpt i år, det vet jag eftersom jag själv gjorde inköpet. Med normal butikskalkyl så ska man ta 700kr i ordinarie pris för att räkna hem verksamheten och även kunna ha utrymme att sänka en aning på kampanj. Spöet var daterat men inte dåligt, tråkigt att spöfodralet var dammigt, det känns inte fräscht från vår sida och jag håller med om att det borde vi sänkt priset på betänkligt. Men det går ändå inte att säga att ni betalat 100% överpris, det är inte korrekt - det beror på att vissa andra säljer detta spöset till kraftigt rabatterat pris. Att de kan sälja dessa till så rabatterade priser beror på bättre inköpsrabatter/volymer - vilket i denna bransch (och många andra) ofta kan ge en snedvriden uppfattning om vad det ordinarie priset egentligen är. Med tanke på årsmodellen på spöet så borde vi sålt denna kombination för 1199kr inklusive lina. Att andra kan dräpa priset på den är tyvärr inget vi kan råda över.

          Mvh // Nikolai & Ribatex Crew

          Kommentera


          • #25
            Hej! Kan meddela tråden att det löser sig. Jag har ringt och prata med Sasko och jag och tjejen ska komma in på en kaffe och prata igenom.

            Lovar en vidare uppdatering.

            Vill tillägga att jag vill tacka Joda, Joens och ResLodrek för att ha gett mig lite annat perspektiv på saken redan innan Ribatex hörde av sig idag, ibland är man så inspårad på sitt perspektiv och när känslorna lägger sig kanske man inser att man inte fattat det rationellaste besluten.
            Senast ändrad av AlexanderF; 2015-11-06, 16:54.

            Kommentera


            • #26
              Från missnöjd kund som aldrig skulle sätta foten i butiken igen till att komma in på en kopp kaffe krävdes egentligen bara att rätt person/personer fick reda på klagomålet. Det är så det ska fungera... Synd bara på omvägen

              Kommentera


              • #27
                Härlig läsning!!

                Skönt att höra att det går åt rätt håll.

                Hoppas alla inblandade blir nöjda
                Ingen fisk är chans för fisk.
                https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                Kommentera


                • #28
                  Ny uppdatering! Vi var på plats idag och det löste sig. Läs första inlägget som jag nu redigerat med uppdaterad info.

                  Har bett moderator att ändra trådnamnet och ta bort taggarna.

                  Däremot som jag förklarar i första inlägget(numera) har jag valt att tråden får vara kvar, av lärdomsjäl.

                  Kommentera


                  • #29
                    Har ett ärende jag skulle vilja få hjälp med, är det fortfarande Nikolai eller Sasko man ska försöka få tag på?

                    Kommentera


                    • #30
                      Ursprungligen postat av Mikael.T Visa inlägg
                      Har ett ärende jag skulle vilja få hjälp med, är det fortfarande Nikolai eller Sasko man ska försöka få tag på?
                      Tror dom sålde företaget, idag har dom inget med Ribatex att göra .

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
                      99 svar
                      26 357 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Cosmoz 08  
                      Startad av Detanvändarnamnetanvändsredan, 2015-01-28, 13:39
                      134 svar
                      29 614 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      112 svar
                      22 859 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Johaan
                      av Johaan
                       
                      Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
                      23 svar
                      3 531 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Startad av Flex, 2023-03-20, 20:44
                      2 svar
                      546 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Robbansfiske  
                      Arbetar...
                      X