handla från US. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

handla från US.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• handla från US.

Hej alla!
    fick syn på en katalog från Cabela nyligen, den var väl inte den färskaste katalogen men dom hade ju ALLT!!
    Har jämfört priserna i katalogen och även tittat lite på vad frakt skulle kosta, så nu till min/mina frågor:
    vad ska jag egentligen plussa på varupriset i katalogen?, har hört med några på jobbet som surrade om 20% men sen sade någon att om man ringde vart det billigare?, vet inte varför å ingen verkade ju heller egentligen beställt nåt
    När man sedan fått ut hur mycket det kostar med frakt så om jag inte förstått allt helt åt h-vete så ska man alltså betala 25% på varor+frakten när grejorna kommer hem...eller?, är det tull man betalar då? och i så fall när och vart betalar man det?.
    många frågor blev det, men är det nånstans man kan få svar på det är det väl här
    Dont u ever argue with an idiot cause he/she will only drag u down to his/hers level and beat u with experience

Det är nog lite mer än så. Jag tror att det finns de som kan detta betydligt bättre än jag.
    På priserna i USA så tillkommer (alltid?) deras moms på ca 10% beroende på stat.
    Sen tror jag du ska betala tull (?%) och moms (25%) på varor + frakt när de kommer till sverige.

Hoppas någon kan förtydliga hur det fungerar.
    Ola

Kommentera

Hej! Sist jag köpte från cabelas blev det ca 10kr/dollarn när jag fått hem grejorna. Det var spö klingor så det var rätt dyr frakt,och dollarn låg på ca 7,50 då.
      Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Wreckbender: så det är ändå inte dyrare än att man kan räkna ca 10kr per dollar?
        jag tycker iafl inte att det är dyrt om man jämför med priserna i katalog.
        Finns ju en hel del i katalogen, ska beställa så fort jag får hem gratiskatalogerna, är ju några stycken som ska gå ihop. Men är det som du säger så behöver man ju inte oroa sig för att det blir dyrt som fanken

Hur funkar det att beställa då?
        misstänker att du betalade med kort, betalade du allt då eller fick du lägga nåt när du lämnade ut paketet?, typ moms eller tull?
        Dont u ever argue with an idiot cause he/she will only drag u down to his/hers level and beat u with experience

Kommentera

Betalade med kort vid beställning,varorna och frakten.Sen när Ups kom med grejorna fick jag en inbetalningsavi med moms och tull. När jag beställt från Mud hole kom grejorna med Fedex, då ringde dom innan och frågade om dom skulle skicka inbetalningsavi eller dra från kortet.

Kommentera

De kan var lite svårt att räkna ut exakt vad priserna blir, ibland har man tur och slipper betala svensk moms och tull, beror lite på vad och hur mycket man beställer. Jag har aldrig behövt betala svensk moms eller tull bara fraktkostnaderna. Har dock inte gjort några jätte inköp runt 1.000kr. Sedan finns det alltid lite olika knep att ta till. Annars så har jag bara positiva omdömen från att handla från usa.

Kommentera

malmen_84: du skrev att det finns lite olika knep att ta till , men ser inte att du förklarar det, det skulle ju vara trevligt om du kunde dela med dig

Kommentera

Knep

Be dom att skicka det som gåva till dej så slipper du betala moms och tull
                Daniel Granholm
                Tävlingsansvarig Svenska Gäddklubben

Kommentera

Cabelas är för stora för det,dom skiter i det. Har försökt.

Kommentera

Litet fånigt att man måste betal tull för frakten är det ju.

Det har inte något med värdet på varan.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                    130 svar
                    25 353 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
                    6 svar
                    1 235 visningar
                    0 gillar