Olssons Fiske - Erfarenheter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Olssons Fiske - Erfarenheter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Beställde ett eagle cuda 168 från dom igår. Fanns att hämta ut på posten idag. mkt snabb leverans och han jag pratade med var trevlig och hjälpsam.

Bara hoppas dom är lika trevliga och hjälpsamma den dagen nåt går sönder.

Kommentera

ja, jag håller med vilken jävla butik
      det går inte att handla där.varit med om samma sak fast då gällde det en håv
      trodde väl inte att en håv kunde ställa till med sånt besvär.

Kommentera

Det är bara att hålla med föregående talare. Butiken fungerar bra tills det blir problem och varan går sönder. Då står man där med skägget i brevlådan...

Kommentera

Olssons har ett fantastiskt betesutbud i katalogen. Därför var det med en viss besvikelse jag fick hem ett paket innehållande färre än hälften av alla wobbler och skedar som jag beställde från deras hemsida. Gissa om de förvarnade om detta via mail innan och gissa om de drog av expeditionsavgiften på 50 kr som kompensation. Svar nej. I slutänden hade det blivit billigare att gå till den stora gula butiken på Valhallavägen.

Kommentera

Har själv inte haft problem med olssons, jag har bytt flytoveraller,knivar m.m utan problem
            Men jag bor i mariestad och har alltid gått in i butiken och aldrig pratat med dom via telefon

Kommentera

Det låter som en solklar DOA (dead on arrival) olssons ska ge dig pengarna tillbaka eller ett nytt lod direkt. Dom i sin tur kan returnera lodet till sin leverantör och får ett nytt eller kredit på det.

Att krångla så här mycket gynnar inte direkt kundrelationen...

Kommentera

Tack för erat stöd!!!
                Det hela resulterade i att jag var utan lod i 2½ månad i våras under gäddfisket och det är inte respektablet.

Kommentera

Jag såg tråden efter ett tips av en annan användare nu, och tyckte inte alls det låter som OF;s service. Eftersom jag jobbat lite där och fiskat ihop med killarna som har företaget mailade jag dom en länk till tråden, dom kollade upp detta med sina anställda och bad mig att posta ett svar här åt dem.

Jag citerar ordagrant ett mail från Olssons Fiske. (OBS att jag inte har ngt som helst med detta uttalande att göra.)

"Fiskesnack:
                  Vi brukar inte svara på inlägg men måste göra ett undantag,
                  Detta ärende känner vi på olssonsfiske inte igen och det strider mot vår policy,du verkar smutskasta oss och det är bara att beklaga. Vi kan göra fel men vi brukar fixa reklamationer på ett smidigt sätt och som kund är du alltid välkommen med en reklamation om du har handlat varan av oss.

1.Ekolod har 2 eller 3års garanti skickas alltid tillbaka till oss eller importören, snabbast till importören för att kunden inte skall få vänta onödigt länge, när garantitiden gått ut kan vi hjälpa kunden men då kostar det extra.
                  2.Angående Ambassadeur skickas de till alltid till ABU-service,
                  de tar ställning om rullen skall lagas eller bytas ut, även där går det snabbare att skicka direkt, annars går det lika bra att skicka
                  till oss.
                  3 Distansköplagen säger att kund som handlar på postorder eller internet kan skicka tillbaka varan, men måste lösa ut den först, kunden får då pengarna tillbaka eller tillgodo på sitt knr, dessa regler håller vi på, inget annat. OBS Varan får ej vara använd. MVH Olssons Fiske"
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                    [...]"Fiskesnack:
                    Vi brukar inte svara på inlägg men måste göra ett undantag,
                    Detta ärende känner vi på olssonsfiske inte igen och det strider mot vår policy,du verkar smutskasta oss och det är bara att beklaga. Vi kan göra fel men vi brukar fixa reklamationer på ett smidigt sätt och som kund är du alltid välkommen med en reklamation om du har handlat varan av oss.
                    [...] MVH Olssons Fiske"
                    Känns direkt onödigt av Olssons att gå i svaromål i denna fråga eftersom det bara kommer att ge dem badwill.

Smutskastar är något man gör av illvilja och jag personligen får inte uppfattningen att Jompe är ute efter att smutskasta Olssons utan det känns som om han uppriktigt beskriver hur han uppfattat saken.

Jag har handlat en del av Olssons utan några som helst problem och jag har även fått god hjälp på telefon några gånger när jag behövt fråga något.

Dock hände det också vid ett tillfälle att en vara visade sig ha en annan färg än vad som sagts på nätet/katalogen. När jag ifrågasatte detta fick jag känna på en helt annan grad av tjänstvillighet...
                    Von oben-mentalitet och undanflykter för ynka 20 spänns skull när en klok handlare istället direkt skulle ha backat och erbjudit kompensation gjorde mig ganska besviken. Inte så mkt att jag slutat handla därifrån men nog fan surnade jag till lite. Innan brukade jag aktivt rekommendera dem till familj och vänner men det har jag slutat med.

Det finns så många handlare idag att goda kundrelationer är guld värt - något att tänka på för Olssons innan de börjar käfta med missnöjda kunder på publika internetforum kanske?

Kommentera

Flodebanan:

Till att börja med att säga vill jag tilläga att denna tråd skrevs ett par veckor efter incidenten så det är ingen tråd som är skapas av ren panik pga. missförstånd.

Personen som jag pratade med vägrade att ta emot lodet trots att Navpoint konstaterade att lodet hade en bugg. Personen som jag talade med var klar och säker på att det var att jag som inte kunde hantera ekolodet. Han skulle ha betalt för att åka ut och testa lodet, samt att han skulle skicka tillbaka det. Det som är det sjuka var att Navpoint konstaterat en bugg så egentligen skulle det bara ha varit för mig att skicka lodet till Olssonsfiske och dom satt tillbaka summan till mitt konto.

Att jag skulle vilja smutts kasta er tycker jag bara stärker mitt intryck av er. Att inte våga se sanningen i vitögat och erkänna att ni har gjort fel det tycker jag är det värsta. Det bevisar eran inställning till kunder och service.

Men så är det, det är ni som förlorar på det i slutändan. Sedan att personen ifråga var arrogant och snäsig är verkligen pricken över i ett.
                      Senast ändrad av Jompe; 2006-12-20, 21:24.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      130 svar
                      25 296 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
                      6 svar
                      1 225 visningar
                      0 gillar