Olssons Fiske - Erfarenheter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Olssons Fiske - Erfarenheter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Arn

Du kan ju ta kontakt med allmäna reklamationsnämden och kanske driva på lite,om inte annat så nämn det som en påpekan till fiskebutiken att du kontaktar dem.
    Känner fiskebutiken till att du fått en ny via generalagenten?
    Senast ändrad av Karpfäst; 2006-12-24, 23:52.

Kommentera

Förstår inte hur Olssons kan blåneka till incidenten? Om nu inte Jompe vröööölljuger men det har jag väldigt svårt att tro på
      G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Ursprungligen postat av Karpfäst
        Du kan ju ta kontakt med allmäna reklamationsnämden och kanske driva på lite,om inte annat så nämn det som en påpekan till fiskebutiken att du kontaktar dem.
        Känner fiskebutiken till att du fått en ny via generalagenten?
        Ja, Olssonsfiske har varit med och skrivit i denna tråda genom Flodebanan och där igenom vet dom även att jag har fått ett nytt ekolod. Navpoint (generalagenten) var faktiskt chockade över Olssonsfiskes betende och som tur vad var dom hjälpsamma. Jag fick ett nytt i och med att Olssonsfiske inte velade ta tillbaka det andra. Navpoint tog sitt avsvar trots att dom inte skulle behöva kompensera mig för det var ju trots allt Olssonsfiske som skulle kompenserat mig. Det som är mest retsamt är att ingen tar på sig skulden för det inträffade (Olssonsfiske). Jag har pratat med flera som suttit i samma sits och blivit grisigtbehandlade där. Och dom tror att jag "smuttskastar" dom. Kan ett företag inte ta emot kritik av negativ karraktär som är företaget uselt. Ett företag måste lysna på kunden och inte sitta och påstå att jag ljuger. Hur ska olssonsfiske kunna bli bättre om man inte erkänner att man gör fel. Helt patetiskt. Men en vacker dag finns det inga kunder kvar och då är det klippt.

Kommentera

Jag handlar nästan allting utav Olssons Fiske. Inte bara för att de finns i Mariestad utan för att de brukar vara billiga och vara bra att ha och göra med.
          När jag i somras lämnade in min krånglande Amb. D5 så fick jag ett konstigt bemötande. Notera att jag inför inlämnandet var i kontakt med ABU service och de såg inga konstigheter med en reklamation, trots att rullen var drygt ett år gammal.
          I butiken tas jag emot av någon extra personal. Han säger att det inte kan komma ifråga om någon garantiåtgärd eftersom rullen är äldre än ett år. Då hänvisar jag till mitt samtal med ABU och dessutom nämner jag några ord om Konsumentköplagen där alla garantier är minst två år. Trots detta nekar killen i butiken och vill inte ta emot rullen. Då ger jag upp och ber att få tala med den ordinarie personalen. När jag förklarar läget för den ordinarie så är det inga problem. De skickar rullen!

Har man otur så kan man träffa på fel person på företaget. Den killen som jag pratade med först skall nog bara packa upp varor egentligen och inte ha kundkontakter.

En annan sak som retade upp mig var att de inte skickade iväg min rulle på en gång. De väntade med att skicka till ABU då de hade fått ihop en hög med grejer. Bara för att det skulle bli billigare för dem. Det hela resulterade i att jag var utan rulle i 4 veckor. ABU skickade sedan en "bättre" rulle än min ursprungliga.

Jag betraktar detta som ett olycksfall i arbetet. Jag handlar fortfarande hos Olssons och jag är jäkligt nöjd med bemötandet. Det gäller bara att träffa rätt personal.
          Ät inte gul snö!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jompe Visa inlägg
            Flodebanan:

Till att börja med att säga vill jag tilläga att denna tråd skrevs ett par veckor efter incidenten så det är ingen tråd som är skapas av ren panik pga. missförstånd.

Personen som jag pratade med vägrade att ta emot lodet trots att Navpoint konstaterade att lodet hade en bugg. Personen som jag talade med var klar och säker på att det var att jag som inte kunde hantera ekolodet. Han skulle ha betalt för att åka ut och testa lodet, samt att han skulle skicka tillbaka det. Det som är det sjuka var att Navpoint konstaterat en bugg så egentligen skulle det bara ha varit för mig att skicka lodet till Olssonsfiske och dom satt tillbaka summan till mitt konto.

Att jag skulle vilja smutts kasta er tycker jag bara stärker mitt intryck av er. Att inte våga se sanningen i vitögat och erkänna att ni har gjort fel det tycker jag är det värsta. Det bevisar eran inställning till kunder och service.

Men så är det, det är ni som förlorar på det i slutändan. Sedan att personen ifråga var arrogant och snäsig är verkligen pricken över i ett.
            OBS! Jag jobbar inte på OlssonsFiske vilket jag tydligt skriver i inlägget ovan.

Jag förstår din upplevelse och historia och ställer mig absolute inte på ngn;s sida i frågan.
            sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
              Jag såg tråden efter ett tips av en annan användare nu, och tyckte inte alls det låter som OF;s service. Eftersom jag jobbat lite där och fiskat ihop med killarna som har företaget mailade jag dom en länk till tråden, dom kollade upp detta med sina anställda och bad mig att posta ett svar här åt dem.

Jag citerar ordagrant ett mail från Olssons Fiske. (OBS att jag inte har ngt som helst med detta uttalande att göra.)

"Fiskesnack:
              Vi brukar inte svara på inlägg men måste göra ett undantag,
              Detta ärende känner vi på olssonsfiske inte igen och det strider mot vår policy,du verkar smutskasta oss och det är bara att beklaga. Vi kan göra fel men vi brukar fixa reklamationer på ett smidigt sätt och som kund är du alltid välkommen med en reklamation om du har handlat varan av oss.

1.Ekolod har 2 eller 3års garanti skickas alltid tillbaka till oss eller importören, snabbast till importören för att kunden inte skall få vänta onödigt länge, när garantitiden gått ut kan vi hjälpa kunden men då kostar det extra.
              2.Angående Ambassadeur skickas de till alltid till ABU-service,
              de tar ställning om rullen skall lagas eller bytas ut, även där går det snabbare att skicka direkt, annars går det lika bra att skicka
              till oss.
              3 Distansköplagen säger att kund som handlar på postorder eller internet kan skicka tillbaka varan, men måste lösa ut den först, kunden får då pengarna tillbaka eller tillgodo på sitt knr, dessa regler håller vi på, inget annat. OBS Varan får ej vara använd. MVH Olssons Fiske"

Jobbat i butik sedan 92, dock inte i fiskebutik men det hör inte hit. Kunden har alltid rätt!!! Minst två års garanti på konsumentprodukter med ett numera tredje år att överklaga. Att de går i försvarsställning ger en oerhört oproffesionellt signalement, att antyda att kunden smutskastar dem. Det skall aldrig gå så här långt att en butik hamnar i en sådan här tråd över dåligt bemötande - Kan bara säga att de misslyckats kapitalt
              Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Normalt brukar vara att säljaren står för frakten i sådana här fall också! Vad jag förstår vill inte Olssons fiske göra detta.

Jag jobbar själv med service / garanti och produkten behöver givetvis inte vara oanvänd men givetivs får inte kunden ha åstadkommit felet själv.

Inom D.O.A som vi har under 2 veckor ger vi alltid kunden pengar tillbaka eller byte till annan vara. Efter två veckor följer vi generalagentens service ex. lagning eller utbyte till likvärdig vara. Om kunden efter 3 servicetillfällen önskar häva köpet för att varan ändå inte uppfyller specifikation som gällde vid köpet så häver vi köpet och kunden får tillbaka pengarna.

Är inte så insatt i vad konsumentköpslagen säger ifrågan men det är vad jag vet så här det brukar gå till om du köper något av en seriös handlare.

Kommentera

Ser ett tydligt symton både vad gäller kritiken mot Olssons och Fishit. Personal som arbetat länge i butikerna är guld medans service via postorder/webshop är usel. Berras blev ju uppköpta av fishit som nu driver kedjan. De har (som jag fattat det) ett antal Frenchise butiker (dvs separat ägda butiker som ingår i kedjan) vilket gör att de enskilda butikerna runt om i landet är lika trevliga som de alltid varit, med enda skillnaden att det står berras outdoor på skylten.

Kommer iaf aldrig handla annat än 100%-iga beten på Olssons, det är helt klart efter att ha läst detta. Det är en principsak.

Sundbybergs sportfiske. Vilket kanonbemötande, VARJE gång! Grymt trevliga, klart att det är säljare, det är ju alla, inget konstigt med det... men alltid kanonservice!!
                  Min blogg

Kommentera

Det är när man får problem med en produkt man köpt som säljarens riktiga jag kryper fram Jag ska iaf aldrig handla på Olssons fiske. Oavsett om det är en sommarfjant som gjorde bort sig eller inte, det är ändå affären som har anställt honom.

Kommentera

Det är beklagligt att Olssons fiske behandlar en kund på detta vis! Jag tycker också det är märkligt att det kommenterar denna tråd!

Vad gäller min erfarenheter så tycker jag de sköter sig bra! Jag beställde ett Buster Stiff (jerkspö) Detta var vissa spöringar sönder på, jag hade ett nytt inom en vecka!! Så enligt mig funkar reklamations servicen alldeles utmärk! min reklamation ägde rum sommaren 2007...
                      Har vid flera tillfällen beställt beten från olssons men även Berras, de är lika dåliga på att leverera, ofta något är slut! Bästa sättet att beställa beten är via telefon, om ett bete inte finns ber ni dem ringa upp direkt! Detta gjorde jag och det funkade klockrent på olssons!

Slutsatsen är nog ändå att olssons är som alla andra fiske sajter lite lätt förvirrade men de gör så gott de kan! Men man får sina grejjor!
                      Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      130 svar
                      25 188 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
                      6 svar
                      1 212 visningar
                      0 gillar