Daiwa Scandinavia - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Scandinavia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Ursprungligen postat av Motvind Visa inlägg

    Jo ett år för lite reservdelar till en utav de mest populära rullarna är pinsamt. Än mer pinsamt blir det då jag var i kontakt med dom första gången och lade en beställning redan i september. Ingen skugga ska dock falla på den person som sitter i de fiska skogarna och skruvar på rullarna. Det är betydligt högre upp problemet ligger när man medvetet skiter i allt vad service heter.

    Kan det vara ett år sedan som shimano satsade med att öppna lokaler i Uppsala där man bla skulle serva rullar mm. Någon som vet hur det har funkat?
    Det fungerar bättre än hos Daiwa iaf. Den senaste tiden har det börjat dröja mellan inlämningstillfällen och uthämtningstillfällen är värt att nämna. Förhoppningsvis är det bara tillfälligt.

    Kommentera


    • #42
      ska väl inte påstå shimano är nån höjdare när man beställer reservdelar genom butik… behövde ett lager till en talica rulle fick svaret 35 veckors leveranstid…har även hört att shimano rullar äldre än 5 år kommer dem inte ha delar till

      Kommentera


      • #43
        Ursprungligen postat av Linkan81 Visa inlägg
        ska väl inte påstå shimano är nån höjdare när man beställer reservdelar genom butik… behövde ett lager till en talica rulle fick svaret 35 veckors leveranstid…har även hört att shimano rullar äldre än 5 år kommer dem inte ha delar till
        Det där går tvärtemot min upplevelse. Det var inte länge sedan jag beställde drev till en rulle som inte ens såldes i Sverige och rullen i sig såldes tidigt 2000-tal. Tog typ två-tre dagar sen hade jag dreven. Värt att nämna är ju att sen normark tappade shimanoagenturen så ska reservdelar skickas direkt från huvudlagret i Holland, enligt lokal fiskeaffär.

        Kommentera


        • #44
          Dessutom brukar shimano vara duktiga på att använda samma lager i nya såsom gamla rullar vilket så klart underlättar leveranstider.

          Kommentera


          • #45
            Ursprungligen postat av Linkan81 Visa inlägg
            ska väl inte påstå shimano är nån höjdare när man beställer reservdelar genom butik… behövde ett lager till en talica rulle fick svaret 35 veckors leveranstid…har även hört att shimano rullar äldre än 5 år kommer dem inte ha delar till
            Jo så är det. 5 år är planen att ha gamla delar i lager. Det är lite för lite kan jag tycka.

            Leveranstiden är lång för tillfället då komplikationer som skapats pga pandemin (för lite containerplats t.ex) sätter stopp för massor av leveranser. Det är inte Shimano eller Daiwas fel.

            Kommentera


            • #46
              Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

              Jo så är det. 5 år är planen att ha gamla delar i lager. Det är lite för lite kan jag tycka.

              Leveranstiden är lång för tillfället då komplikationer som skapats pga pandemin (för lite containerplats t.ex) sätter stopp för massor av leveranser. Det är inte Shimano eller Daiwas fel.
              Håller absolut med om att 5 år är alldeles galet eller "slugt" tänkt...

              En rulle som fiskas 10-50 ggr per år ska i min mening lätt klara 5 år (alla mina har gjort det och jag har fiskat läänge) om den hanteras vettigt med aningen TLC, sen kan vissa delar bli slitna, gå sönder och då finns de alltså inte att tillgå.... F..k that!

              Sade tidigare att Kinagrejer (tyvärr) kanske är framtiden... å nu med 5-års planen troligen snarare än man väntade. JontaK kunde inte ens hitta drev till en Stella med några år på nacken, riktigt illa!

              Vet inte om S/D går minus eller vill öka sina vinster men jag tror affärsmodellen på lite sikt gräver egen grav...
              Senast ändrad av anteman; 2021-12-18, 22:31.

              Kommentera


              • #47
                Vilken shimano fanboy jag framstår som, haha. Om det är så att de endast tänker lagerföra delar till fem år gamla rullar är det skandal. Det är ingen rocket science att hålla en rulle vid liv längre än så och borde ju tvärtom uppmuntras. Fy fan för sånt slit och släng

                ​​​​
                ​​​​​

                Kommentera


                • #48
                  Tragiskt att vi går mot mer slit o släng när vi borde göra tvärtom.
                  Det finns mycket att säga om service och framförallt bemötande. Om prylar tar tid och få fram så har jag förståelse för det så länge som det kommuniceras på ett bra sätt.
                  Hade en Stella 2500Fi ( 4år) som gått hårt och behövde renoveras . Först kom rullen tillbaka till butiken från vilken den skickats - hade inte ens hämtats ut av Shimano . Ny resa , och efter att inte hört från dem på flera veckor om status på min rulle så säger de att det skulle ta lång tid och få fram delar. Får istället en helt ny Stella Fj snyggt såklart men jag ville egentligen fått den första fixad . En premiumrulle ska inte behöva fara till rullkyrkogården efter 4 år. Dessutom blev det minneslunden för ingen visste var den var.
                  Peter b

                  Kommentera


                  • #49
                    Förbannat tråkigt, det gör ju att man får köpa på sig reservdelar medans det går. Och går sen ”fel” komponent sönder så sitter man där med skägget i brevlådan med en massa reservdelar som man aldrig får nytta av....
                    Det verkar som att ABU är enda tillverkaren som har en service värd namnet. Men sen vet vi kanske inte hur länge dom tänker tillhandahålla reservdelar till de rullar som görs idag. Men vill man ha en rulle med den senaste tekniken så är en rulle från Abu, enligt mig, enda alternativet.

                    Hade isär min Lexa igår och när man inte skruvat i den på ett år, så kan jag säga att det är klart knepigare än en klassisk Ambassadeur. Sitter lite mer prylar i rullen och inte helt lätt att se med hjälp av sprängskissen.

                    När min Daiwa Fuego som jag har till downsize-fisket ger upp. Så har jag min gamla Ambassadeur TGC som jag utan problem kan bygga om så att den passar till det fisket. Och då är rullen idag 15 år gammal, DET kallar jag SERVICE!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
                    99 svar
                    26 375 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av Detanvändarnamnetanvändsredan, 2015-01-28, 13:39
                    134 svar
                    29 658 visningar
                    18 gillar
                    Senaste inlägg JontaK
                    av JontaK
                     
                    Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                    112 svar
                    22 934 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Johaan
                    av Johaan
                     
                    Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
                    23 svar
                    3 553 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg BrainDisorder  
                    Startad av Young Waterfoot, 2023-04-27, 14:00
                    22 svar
                    1 373 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Arbetar...
                    X