Secondtry.se - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Secondtry.se

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Secondtry.se

Stötte på den här sidan: https://www.secondtry.se/

Någon som har provat? Måste ju säga att det är en väldigt fin idé att få saker att byta ägare istället för att samla damm. Men jag tycker att priserna var lite högre än vad jag skulle förvänta mig av begagnat. Och går det att slå Tradera som är etablerat?

Konstaterat samma som du att nån är för girig så det stöp redan i prissättningen , känns inte som den sidan blir gammal en ninja lt 2000 är dyrare än ny t.ex

Kommentera

Har handlat där en gång, men då till förhandlat pris…

Edit:
      Det som säljs är secondtrys egna prylar, alltså inget från privatpersoner, såvida det inte har ändrats sen jag handlade där vill säga...

Är nog svårt att konkurrera med Tradera, men det finns ju andra auktionssajter att kolla på för den som lägger lite tid på att leta upp dom, ett och annat fynd kan bli resultatet...
      Senast ändrad av Piscantur stercore; 2024-04-08, 09:28.

Kommentera

Bra initiativ, har kikat där då och då sedan det startade.
        Kikar främst på/efter rullar men priserna är generellt alldeles för höga, inte sällan nära dåvarande nypris i butik då det gäller lite äldre rullar.

Ett exempel:
        De säljer just nu en begagnad Shimano Catana 2500FC, 699 kronor, nu rea 449.
        Vet att Catanan såldes här och var för 550 ny, kanske till och med ner mot 500 hos vissa butiker.
        Nyare FE tror jag kan hittas för en femhundring eller strax däröver ny i butik.

Kommentera

Som nämnts så är priserna förhandlingsbara, åtminstone var det så då jag handlade för drygt ett halvår sen. Fick via en del mail kommunikation ner ett par Ambor till under halva listpriset, dessutom fraktfritt.
          Möjligen är kanske listpriserna satta med prutmån i åtanke?

Allt funkade bra, och frakten var via DHL. Blev dock lite konfunderad då jag hämtade ut paketet, hade förväntat mig ett paket som skulle vara åtminstone en halv gång till så stort. Men inuti var det väl förpackat så rullarna var oskadda.
          Vill minnas att snubben som driver sidan heter Albin.

Kommentera

Ursprungligen postat av Alice12

Det finns alltid olika priser som erbjuds men jag kan fortfarande förhandla med dem för att få ett bättre pris
            Ja med tanke på att mycket köps billigare nytt i affär så behöver nog konceptet slipas en del -Zalt 11cm till exempel 149:- hos secondtry.se ny hos handlar’n här hemma kostar den 139:- är mängder av grejer som ligger på den nivån även om tanken var bra så stupet det när beggat är dyrare än det kostar nytt

Kommentera

Den stora fördelen med Second Try är kanske att de vet mer om fiske och fiskeprylar än vissa som säljer på Tradera.
              Jag har vid ett flertal tillfällen köpt grejer på Tradera som inte fungerade som de skulle (rullar med IAR som glappar o.s.v.).
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                Den stora fördelen med Second Try är kanske att de vet mer om fiske och fiskeprylar än vissa som säljer på Tradera.
                Jag har vid ett flertal tillfällen köpt grejer på Tradera som inte fungerade som de skulle (rullar med IAR som glappar o.s.v.).
                Har haft lite sporadisk kontakt med Albin sen jag köpte ett par Ambor där.
                Det har då rört sig om förfrågningar från honom gällande en del runda Ambor han hade till försäljning, och som han ville ha lite info om.
                Min uppfattning efter både mail och telefon kontakt är att han är kunnig på modernare prylar och rullar, och att han vill förkovra sig på det han inte fullt ut har koll på.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
                99 svar
                26 467 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Cosmoz 08  
                Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                115 svar
                23 617 visningar
                0 gillar