Marin och Fritid bedriver falsk marknadsföring? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Marin och Fritid bedriver falsk marknadsföring?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Marin och Fritid bedriver falsk marknadsföring?

Hej.

Förra numret av Fiskefeber såg jag en annons från Marin och Fritid om olika Tohatsu motorer som såldes för jubeliumspris. Stod i annonsen att erbjudandet gällde tom 31 maj. När jag ringde upp dem i Örebro så får man veta att priset enbart gällde förra årets motorer och att de är slutsålda för länge sedan. Tänkte inte mer på det då jag hade en annan motor på gång. Nu får man den nya Fiskefebern i brevlådan och det första man ser är samma annons. En annons som egentligen inte gäller! Man får ju hoppas att folk inte åker dit i tron om att få köpa en billig motor.
    Jag skulle säga att Marin och Fritid bedriver falks marknadsföring då det ej står i annonsen att priset gäller förra årets modeller och att de är slutsålda.

Ursprungligen postat av Levve Visa inlägg
    Hej.

Förra numret av Fiskefeber såg jag en annons från Marin och Fritid om olika Tohatsu motorer som såldes för jubeliumspris. Stod i annonsen att erbjudandet gällde tom 31 maj. När jag ringde upp dem i Örebro så får man veta att priset enbart gällde förra årets motorer och att de är slutsålda för länge sedan. Tänkte inte mer på det då jag hade en annan motor på gång. Nu får man den nya Fiskefebern i brevlådan och det första man ser är samma annons. En annons som egentligen inte gäller! Man får ju hoppas att folk inte åker dit i tron om att få köpa en billig motor.
    Jag skulle säga att Marin och Fritid bedriver falks marknadsföring då det ej står i annonsen att priset gäller förra årets modeller och att de är slutsålda.
    Tråkigt med motorerna men dem har rea på fiskegrejor. När jag tänker efter så har de haft rea i ett par år nu och det pågår än. Om jag tolkar lagen rätt så blir rea priser ordinarie priser efter en viss tid och då får de inte säga att det är rea.
    Det är också falsk marknadsföring.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
    130 svar
    25 296 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg engqvist  
    Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
    6 svar
    1 225 visningar
    0 gillar