Johan "rekordaborren" Persson slår till igen!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Johan "rekordaborren" Persson slår till igen!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag bryr mig heller inte om prylarna men jag tycker det är förjävligt att han förstör för andra. Även om han nu upptäcks i dom flesta fall. Jag tror knappast han sitter & garvar på sitt rum, ingen skulle tro honom om han nu skulle få sin drömfisk på hederligt sätt. Men skit desamma för nu ska jag ut & dra lake.
    go kväll.

Kommentera

Den abborren såg redan rökt ut!

Om Johan Persson tror jag inget gott. Det är lite synd för faktum är att det existerar ett antal såväl ärliga som fiskesugna personer vid namn Johan Persson i Sverige. Dessa får det besvärligt att registrera stora fiskar pga JP:s framfart.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Det finns 3 st Johan som bor på Lidingö i alla fall enligt Eniro! Skulle vara kul att besöka honom och fråga om autograf?!

Kommentera

Ursprungligen postat av Stizo
          Det finns 3 st Johan som bor på Lidingö i alla fall enligt Eniro! Skulle vara kul att besöka honom och fråga om autograf?!
          Eller hålla fram en minicigarett och fråga om han har tändstickor!?
          Smaken är som baken...

Kommentera

Ni har fattat fel. Vinsten av ett Sjöbjörnen haspelspö 7 fot UL och Haspelrulle Sjösländan 1000 är ju ett straff för att han fuskat. Ingen skulle väl belönas med något sådant?
            "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Haha jo är väl han igen! Hmm abborren ser ju onekligen inte stor ut om man jämnför med fingret... Tragiskt att han inte ger sig! Iof är killen rätt rolig med alla sina försök men det är ju dåligt att han får prylar för det också iof inga bra prylar men ändå
              Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Lite märkligt att en sportfiskeaffär med förhoppningsvis lite innanför pannbenet, inte lyckas avslöja en liknande uppdiktad historia. Kan på sätt och vis, som GJ, dra på smilbanden åt det hela. Hans trackrecord borde vara unikt för en svensk fiskare om man ser till hans bild av verkligheten hahaha

Kommentera

Är det någon som granskat bilden och kommit fram till uppskattad längd och vikt?
                  Jag uppfattade längden som hyfsad men höjden på fisken saknas.
                  Min gissning är nog över 40 cm och en vikt på 6 hg - 1 kilo.
                  Vore kul med lite kvalificerade utlåtanden och inte bara "måsskrik"
                  Man bör nog inte döma ut någon anta att det är samma person o.s.v.
                  En undring om färgen, blir den så när den varit död länge eller vad beror det på?
                  Bifogade filer
                  Ola

Kommentera

Dom kan se ut så där i riktigt mörka humusvatten. Gissar att sjön den är fångad i är hyffsat liten, näringsfattig och ligger i sur granskogsmiljö... Eller så har han verkligen rökt den

Kommentera

Ursprungligen postat av Ola
                      Är det någon som granskat bilden och kommit fram till uppskattad längd och vikt?
                      Jag uppfattade längden som hyfsad men höjden på fisken saknas.
                      Min gissning är nog över 40 cm och en vikt på 6 hg - 1 kilo.
                      Vore kul med lite kvalificerade utlåtanden och inte bara "måsskrik"
                      Man bör nog inte döma ut någon anta att det är samma person o.s.v.
                      En undring om färgen, blir den så när den varit död länge eller vad beror det på?
                      Jag mätte i förhållande till fingret och får fram ca 42 cm. Eftersom abborren är så smal så väger den gissningsvis 7-8 hekto. Färgen är det inte nåt konstigt med, så där ser abborrar ut i en del sjöar. Rätt kul med din bild, det syns ju tydligt att han har en mini-tändsticksask. Sätt 2 fingrar framför en vanlig och och jämför...Eller så har JP enorma fingrar...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 532 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34