Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Folk som skräpar ned kring vanligtvis vackra fiskeplatser kring sjöar och kustlinjer.
    Folk som tror dom äger hela sjön genom att prata/skrika högt med varandra och spela musik högt med bluetooth högtalare.
    Sist men inte minst, folk som ställer sig och fiskar där jag står och fiskar, jag övar fortfarande på att inte fastna i träd och liknande, så jag behöver mitt space. Nä då kommer nån rackare och kastar ut sitt mete rätt över min area så att jag får byta plats.

Annars älskar jag det mesta med natur och fiske, så dessa problem är bagateller egentligen.

Kommentera

• Hmmm de va svårt de här men ja stör mig nog mest på att man inte har tid att fiska mer ��

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jimpson Visa inlägg
        Folk som skräpar ned kring vanligtvis vackra fiskeplatser kring sjöar och kustlinjer.
        Folk som tror dom äger hela sjön genom att prata/skrika högt med varandra och spela musik högt med bluetooth högtalare.
        Sist men inte minst, folk som ställer sig och fiskar där jag står och fiskar, jag övar fortfarande på att inte fastna i träd och liknande, så jag behöver mitt space. Nä då kommer nån rackare och kastar ut sitt mete rätt över min area så att jag får byta plats.

Annars älskar jag det mesta med natur och fiske, så dessa problem är bagateller egentligen.
        men va fan jag brukar be dom gå eller röra en närmare dom då går dom du vet vi tycker om människor men inte för nära eller finns den bärta av dom alla kasta över deras lina

Kommentera

• Finns ganska många saker jag inte tycker om att folk gör i närheten av mig när jag fiskar men att ha en pratglad berusad person fiskande vid sidan om mig på en turfiskebåt är nog det värsta...

Kommentera

• Jag tycker att alla jävla "världsmästare" i fiske man träffar är det värsta .
            "HalvDan var här"

Kommentera

• Folk, fisk och vädergudar.

Kommentera

• Stör mig mest på stöket med fiskekort och trångsynta fiskevattenägare. Var på NZ nyligen där de infört ett nationellt fiskekort. Vad enkelt det var.

Var även på Åland nyligen. Raka motsatsen till NZ med svårigheter att ens lista ut var och hur man kan fiska. Även om man som jag vill göra rätt för sig genom att betala

Som god tvåa kommer nedskräpningen som vissa tycks ta som en självklarhet. Var man än kommer så hittar jag linor, plastpåsar odyl. Riktigt tråkigt och onödigt
                Senast ändrad av Mankan G; 2017-06-11, 12:32.
                "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

• Igår såg jag en gräsand som låg och flöt en bit ute i vattnet, den var död och satt fast i en fiskelina..

Kommentera

• Ursprungligen postat av Mankan G Visa inlägg
                    Stör mig mest på stöket med fiskekort och trångsynta fiskevattenägare. Var på NZ nyligen där de infört ett nationellt fiskekort. Vad enkelt det var.

Var även på Åland nyligen. Raka motsatsen till NZ med svårigheter att ens lista ut var och hur man kan fiska. Även om man som jag vill göra rätt för sig genom att betala

Som god tvåa kommer nedskräpningen som vissa tycks ta som en självklarhet. Var man än kommer så hittar jag linor, plastpåsar odyl. Riktigt tråkigt och onödigt
                    I vissa områden o stater i USA har dom också statliga fiskekort som täcker in nöstan alla vatten. Verkar supersmidigt!

Kommentera

• Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                      Inkommande samtal, sms och dylikt besvaras icke på sjön - mobilbatteriets kondition är en avgörande säkerhetsdetalj vid en eventuell nödsituation.
                      Har du också "dålig batteritid" på din mobil? Tänka sig min är likadan! När man kommer hem får man höra att man ju kunde svarat när hon ringde. Jag brukar bara skicka en glad gubbe som sms svar så hon inte larmar sjöräddningen. Som ursäkt har jag mer än en gång använt ... "Kunde inte svara för batterierna var nästan slut! Host host!"
                      Det ska vara lugnt o skönt på fisketuren!

Kan störa mig jävligt mkt på folk som skriker o väsnas i naturen. Visst barn vet ju kanske inte bättre (om inte mor o far lärt dom) men vuxna o ungdomar som vrålar o lever fan! Huga!
                      Vattenskidåkare och vattenscooters borde t.ex. förbjudas på alla ställen utom kanske på Riddarfjärden (där är det ju ändå ett sånt j-a oväsen).

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 497 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art