Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ... att folk lägger ut trekrokar på marken där jag fiskar barfota.

En trekrok med hulling i stortån blev ett onödigt midsommarminne.

Kommentera

• Är det bara jag som stör mig på det överdrivna användandet av uttrycket "bättre fisk"? Kanske inte det jag stör mig på mest, men ändå. Sen stör jag mig på att folk känner sig tvungna att ursäkta sig när de lägger upp bilder i fiskegrupper, som att deras fiskar inte skulle vara värda att visas upp. Som att fisken måste vara 10+.

Kommentera

• Idioter i bilar som ska seeega sig förbi för att de ska hinna kolla vad man åker med. Gärna glo och vingla länge.

Går man själv på sidan när man åker i 85kmh och släpper av till 70kmh för att de ska kunna komma om men ändå ska de ligga jämsides trailern 10 sek innan de kör om.

Bäst är väl de som lägger sig jämsides och sen går tillbaka trots det är kommuns längsta raksträcka och ingen mötande trafik.
        Alumacraft så klart!

Kommentera

• ok, what the fuck. Det jag stör mig absolut MEST på är folk som kommer fram och ska förklara varför jag precis tappade en fisk då dom själv uppenbarligen inte har en jävla aning om hur man fiskar. Alternativt folk som ska läxa upp mig med "hur det fungerar" då dom själv bevisligen inte har koll.

Idioter... Jag stör mig på idioter...

Kommentera

• Ursprungligen postat av WaXXa
            Stör mig på hela sportfiskeindustrin, att fiske har blivit så "sportigt".

Kolla gäddfeber, simpel jacka, simpla brallor, en keps, en simpel båt och en simpel film.

Nu ser sportfiskarna ut som F1 förare, lagtröjor fulla med reklam, båtarna kostar 150 lök och även de är fulla med reklam. Filmerna är 90% reklam, 9% snack som i nån reality show och sen 1% faktiskt fiske, och i samtliga filmer ska båten filmas coolt när de bränner ut från båtrampen i 30 knop i jakt på den bästa viken..... blir så trött.

Vad hände?
            Fritt handredskapsfiske, gymnasieutbildningar i "fiskeindustri", internet, allmän globalisering... Typ ☺️

Kommentera

• att jag ofta hittar folk som säger/skriver negativa saker om grejer jag redan har köpt. abu/svartzonker jerkbait? "Bedrövlig kvalite på vissa av betena verkar det som"
              årskort i put-and-take vatten? "regnbågsfiske borde inte ens få klassas som fiske"
              eller att jag hittar ett bättre alternativ lite för sent.
              det är väl mest mitt fel, som inte undersöker saken först...

annars håller jag med i stort sett alla andra i den här tråden.
              </R>

Kommentera

• Jag stör mig på brorsan för alltid när vi ska ut å fiska ser det förjävligt ut i draglådorna och alla vobbler ligger i botten på beteshinken om han varit ute utan mig, så jag får oftast börja fiskepasset med att snabbt organisera elendet i lådorna å reda ut en stor vobblerhärva på ca 30 vobbler som sitter ihop och det är jävligt irriterande, han kan liksom blanda havsöringsdrag med vertikaljiggar och torskpilkar tillsammans med gäddspinnare å såna vansinniga saker plus att han ofta får mer och större fisk än mig. Men det är lugnt endå för vi har snart fiskat tillsammans i 40år.

Kommentera

• Ursprungligen postat av WaXXa
                  Jag stör mig på blåst, hatar när det blåser.

Stör mig på yr.no, klart.se, smhi etc som säger att det blir 2-3ms men när man åker ut så förföljer vindarna en ute på sjön och de är på 7-8ms
                  Ett tips är ju att alltid ta smhi:s toppfarter i byn som kustvinden. Brukar stämma rätt bra

Kommentera

• Andra fiskare som inte fattar den oskrivna regeln att om någon annan hunnit före till en fiskeplats så väljer man en annan. Man kliver inte in på samma berghäll/brygga eller vid båtfiske lägger sig typ 40-50 meter ifrån den som redan var där.

Kommentera

• Jag är riktigt förbannat trött på att det ska vara så svårt att köpa fiskekort online år 2017.
                      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
                      9 svar
                      1 063 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman