konstigaste hugget - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

konstigaste hugget

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

En 6 kg gädda högg mig i stöveln under avkrokning och vägrade släppa ... sen dess fiskar jag bara med gummibeten

Kommentera

Fick ett ganska så våldsamt hugg när braxen högg mitt jerkbait,,eller kanske tvärt om,, mitt jerkbait fastnade på braxens rygg..vet inte om den försökte para sig ,,,det vart mer våldsamt än dom smågäddor (7kg) och under jag fått konstigt nog.

Kommentera

jag satt på en stenmur och pimplade abborre med en liten jigg precis i ytan typ en meter från land i byälven i säffle och så PANG!! så smäller det en gös på 2kg när jag ser jiggen så det var ganska coolt en annan gång så tappade jag ut en hel grov lös dosa när det nappade vid fel tillfälle och det värsta var att det bara va en liten gös som högg:P
        [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

De var för rätt långesen näe man va lite yngre än idag iafl

Jag o en polare+hans lillebror var o fiska i en rätt stor men sjuuuuuuuukt grund o stenig skogssjö vid gränsen skåne-småland..

Längs me kanten på sjön är där en del gles småvass... Vi körde dragrodd me grundgående wobblers, polarn fastnade i vassen långt bak så vi backade me båten :>..
          Jag hade under tiden ca 10cm lina ute o på "den tiden" hade man en 30cm köpetafs o wobblern fäst i den..

så går wobblern precis i ytan/kasar på ytan o polarn plaskar ju på för fullt me årorna men då plötsligt hugger där en liten gädda på kanske max 1 kilo =)

asballt men små gäddor hugger på allt ^^

Kommentera

fick trassel på haspelrullen en gång för ca 20 år sen när jag fiskade med ett rött fors-flöte. kastade ut så långt pekfingret höll för att reda ut härvan. när jag var klar vevade jag in för glatta livet och en monstergädda slukade flötet!

Kommentera

gädda på boilie är nog det jag har att komma med, snipan klipte en en invevad orange pop-up

Kommentera

eller, en 2 kilos torsk som var insnurrad(!) i nylonlinan jag hade som tackel lina ( hade 2 upphängare o en pilk men torsken va bara snurrad i linan o pilken hade hängt sig en bit ovanför torsken :O)

Kommentera

En gång vid Rosenforsparken i Karl IX:s kanal så hade jag beslutat mig om att kasta lite twintail-jigg och efter ett tag så fastnade jiggen på en uppskattningsvis 1½m lång "ö" med sjögräs.
                  Jag vevade in den med viss möda på ytan tills det small till framför den där min jigg knappt syntes pga allt sjögräs.
                  Det var en gädda runt 1½kg och jag fattar fortfarande inte idag hur en liten gädda vågade hugga mot nåt så stort på ytan som dessutom rörde sig.
                  Jag fick upp fisken med, kan inte säga att det var så roligt men klart rätt överraskande.

En annan gång när jag hade fått min första haspelrulle av pappa, jag var väl kanske 6-7år...
                  Jag fick ett skatbo pga nylonlinan var riktigt gammal och drog ut nästan all lina på rullen för att sen finna det omöjligt att reda ut ett sånt gigantiskt skatbo.
                  Börjar dra upp linan ur vattnet (jag stod på Biby-bron i Eskilstunaån) och känner nåt sprattla till.
                  Inne i det stora trasslet hade det fastnat en liten asp.

Kommentera

Gädda på ca 1 kg hoppade upp och tog en mörrumsspinnare hängande ett par decimeter över vattenytan en bra stund efter att den vevats upp. Jag stod på en brygga när det hände. Gäddan fastnade och krokades senare av.
                    Har även fått gädda på Europa 12 torrfluga i fjällen.

Kommentera

2 fiskar på ett kast

jag har fått en abborre och en gädda på ett kast, med en liten spinnare med storlek6 på kroken. gäddan vägde ca 1,5kg och abborren som var död vägde ca 1hg. rättt roligt när sån händer

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 547 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg jimmy85
                      av jimmy85