fiske, en dyr hobby och livsstil? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiske, en dyr hobby och livsstil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
    Valde väl fel tjej då..... hade dock inte tänkt leta efter nån ny.. känns lite dumt stt välja bort den jag vart med i 8år och som är mor till mitt barn.
    Du behöver väl inte byta? Räcker väl att köpa en häst till henne?

    Kommentera


    • #42
      Ursprungligen postat av krizz Visa inlägg
      Du behöver väl inte byta? Räcker väl att köpa en häst till henne?
      Hon har iofs en redig hingst redan... Skämt o sido! Häst är inget problem, morsan har ridit sen hon va typ 5 och har två hästar nu nästgårds från där dom bor... Synd att tjejen är helt ointresserad och rädd. Får hoppas dottern blir sång/musik tjej. Det är väl det hon är som/mest intresserad av!

      Kommentera


      • #43
        Måste medge att även jag lägger fina pengar på fina fiskeprylar, har en fru och fyra ungar som inte är ett dugg fiske intresserade.. får många pikar av frugan, är du inte på jobbet så är du på havet bla bla bla.. Jag brukar kombinera det hela med att ta ungarna på regnbågsfiske vid ett enklare vatten, eller lasta hela familjen bränna ut till en Ö och springa iväg med ett kastspö.. men då har jag ungar som är lite större och är mer självgående.

        Har vänner som lägger 10 tusen eller mer varje år. Jag brukar se till att uppgradera draglådan för ett par tusen och har som tradition att köpa ett nytt spö/rulle. Men det är nog alla små köp frun stör sig på i mitt fall. Sen har jag turen att jag har en pappa som är fiske tokig som ger mig prylar HELA tiden och använder även hans båt och han sköter förvaring/brännsle.. jag vet är en bortskämd jävel, men nån måste ju vara det.

        Kommentera


        • #44
          Om det är till någon tröst så är det sällan den som det är den som lägger mest pengar på sitt fiske som får flest eller störst fiskar. Då är det betydligt effektivare att prioritera att lägga mycket tid på sitt fiske.

          Som vanligt gäller det att inte låta sig luras av vad "andra" lägger på sitt fiske utan att utgå från sin egen situation och behov.

          Som i så många hobbies blir utrustningen lätt ett självändamål. Vi är rätt många "nerds" i den här hobbyn som gärna skapar behov som ursäkt för att trimma en rulle eller skaffa ett spö till. Det innebär inte att det är nödvändigt, bara att vissa av oss tycker det är kul...

          Sen har vi det där med marknadsföring som är en helt egen avart, den ger helst intrycket att alla måste fiska med dom senaste prylarna, i dom senaste kläderna från den hippaste båten. Då gäller det att komma ihåg att den finns för att få oss att bränna mer pengar...
          Anders @ gäddfiske.se

          Kommentera


          • #45
            Får lite ångest varje gång denna frågan kommer upp! Men tror det går i perioder. 2013 var ett år som jag tog upp fisket seriöst efter ett längre uppehåll, och behövde då uppgradera mig lite. Vi kan väl säga så här jag har lagt 25 tusen iaf på utrustning förra året. Sen 2 resor till Västervik med stuga båt osv. Och en trip till Roslagen skärgård. Detta året kommer bli garanterat mindre pengar (tror jag) men har blivit trä torsk så håller på att göra mig av med alla plastbeten så några nya fina custombeten blir det nog. Köpte en aluminiumbåt idag med som de kommer bli kastdäck och lite annat fint på nu under vintern. Men den är teamets så där delar vi på kostnaderna. Kan tillägga att jag va 17 år förra året, och studerar på heltid. Så har inte haft det glassigt!

            Kommentera


            • #46
              Jag lägger säkert 6-9 tusen per år

              Kommentera


              • #47
                För egen del handlar jag ofta för redan investerade slantar genom att sälja av & rensa ut befintlig utrustning & återinvestera i nya grejer för det jag får in. Ska väl iofs erkännas att det åker med lite färska pengar in ibland oxå.

                Känner igen mig i småbarnslivsresonemanget & tiden som aldrig räcker till, allra minst åt en själv. Missbruksbeteendena & abstinensen. Har oxå märkt att jag ibland försöker stilla suget, när jag är missnöjd med antalet fisketimmar, genom att hänga mer på forumet, ringa polare som varit ute eller köpa mer utrustning. Det hjälper föga...

                Kommentera


                • #48
                  Förresten. Är inte detta ytterligare en sån här tråd där man ska undvika att skriva ut sin adress

                  Kommentera


                  • #49
                    Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inlägg
                    Förresten. Är inte detta ytterligare en sån här tråd där man ska undvika att skriva ut sin adress
                    Det är väl en generell regel för all aktivitet på inätet, inte bara denna tråden. Prova att googla på ditt eget namn någon gång så ser du hur lätt skumma typer har det när dom väl valt ut dig.
                    Anders @ gäddfiske.se

                    Kommentera


                    • #50
                      Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inlägg
                      För egen del handlar jag ofta för redan investerade slantar genom att sälja av & rensa ut befintlig utrustning & återinvestera i nya grejer för det jag får in. Ska väl iofs erkännas att det åker med lite färska pengar in ibland oxå.
                      Det där med återinvestering måste jag lära mig, jag släpade ut rubbet i vardagsrummet för inventering som vinterpyssel, jisses vad mycket prylar som bara värmer hyllorna...
                      Anders @ gäddfiske.se

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      66 svar
                      14 639 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art
                       
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 468 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                      22 svar
                      3 085 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av BigF, 2011-09-30, 16:59
                      26 svar
                      8 253 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Kr0nbl0m  
                      Startad av stahre87, 2014-01-17, 13:06
                      72 svar
                      9 739 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg holden
                      av holden
                       
                      Arbetar...
                      X