Grattis alla masar....
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiskrymning i Siljan.
Collapse
X
-
ser i alla fall tunn ut på bilderna...Ursprungligen postat av hewzter Visa inlägglär ju vara köttfiske deluxe runt kassarna nu, någon som vet hur isen är?
Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
"70 000 laxar har rymt i Siljan"... Snacka om dålig rubrik på en ännu sämre händelse.Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2015-01-31, 00:28.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
hände inte detta för ett par år sedan på samma ställe ??
Luktar rutten fisk på långa vägar, går affären med odlade bågar så dåligt att man måste släppa ut dom o ta ut försäkringspengarna. Bra business i så fall skaffa kassar med 20 tusen fiskar släppa ut dom men få en försäkring på 70 tusen fiskar.
Som någon skrev tidigare, borde dessa straffas då jag anser att dessa fiskar konkurrerar ut fiskarna som hör hemma i vattnet......miljöbrott kanskeFLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Hej Simon;Ursprungligen postat av Sg Visa inläggTycker det är dags att polisanmäla alla odlingar som tillåter dessa rymningar om och om igen.
Det behövs sannolikt en hel del bevis för att kunna fälla en Laxodlare för att dennes odlingskassar "vid lämpliga tillfällen råkar gå sönder"....
Speciellt när Laxarna i odlingskassarna blivit sjuka av någon anledning är det inte alltför ovanligt att kassarna råkat gå sönder...
Nothing is forever!
Old Firehand
Kommentera
-
Helt riktigt men jag tycker man som myndighet bör kräva att företag gör allt för att undvika ekologiska katastrofer och att förvara fisk i nät anslutet till öppna vatten är i min mening inte att vidta tillräckliga åtgärder särskilt inte när det vid upprepade tillfällen visats vara just väldigt bristfälligt. Man kan inte godta att det inte är någons fel för någon, någonstans har gjort ett generalfel när sånt här händer minst en gång varje år någonstans i en stor svensk kassodling.Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggHej Simon;
Det behövs sannolikt en hel del bevis för att kunna fälla en Laxodlare för att dennes odlingskassar "vid lämpliga tillfällen råkar gå sönder"....
Speciellt när Laxarna i odlingskassarna blivit sjuka av någon anledning är det inte alltför ovanligt att kassarna råkat gå sönder...
Nothing is forever!
Old Firehand
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 151 visningar