Fiskat i 30 år utan ett enda napp. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskat i 30 år utan ett enda napp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tanken var att jag skulle gett mig iväg idag på morgonen och fiskat lite, men det var lite väl kallt idag på morgonen.....så jag har suttit och gjort i ordning denna pärmen istället....

    https://youtube.com/shorts/VJqQ2SVpK3w?feature=share

    Kommentera


    • Åkte iväg en stund till en helt ny sjö. Var på 4 olika ställen och testade gummimask, spinnare och wobbler….men det var helt dött. Fick sluta när spöringarna frös igen och linan fastnade i dom…
      Bifogade filer

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av NickeGbg Visa inlägg
        Åkte iväg en stund till en helt ny sjö. Var på 4 olika ställen och testade gummimask, spinnare och wobbler….men det var helt dött. Fick sluta när spöringarna frös igen och linan fastnade i dom…
        En wackyriggad mask är väl kanske inte det effektivaste sättet att söka fisk på, särskilt inte i februari när abborrarna gärna står och bara trycker i de djupare partierna. Det är i alla fall där jag har lyckats hitta fisken vid de tillfällen jag har kunnat fiska i öppet vatten den här tiden på året.
        Jag skulle ha provat en vanlig jigg, antingen shad eller curlytail, med så lätt skalle du kommer undan med. Alternativt så tar du masken du har på bilden och sätter på en Nedskalle. Och håll bottenkontakt! Bottenkontakt brukar vara A och O när det är riktigt kallt.

        Nämnde jag förresten bottenkontakt?

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg

          En wackyriggad mask är väl kanske inte det effektivaste sättet att söka fisk på, särskilt inte i februari när abborrarna gärna står och bara trycker i de djupare partierna. Det är i alla fall där jag har lyckats hitta fisken vid de tillfällen jag har kunnat fiska i öppet vatten den här tiden på året.
          Jag skulle ha provat en vanlig jigg, antingen shad eller curlytail, med så lätt skalle du kommer undan med. Alternativt så tar du masken du har på bilden och sätter på en Nedskalle. Och håll bottenkontakt! Bottenkontakt brukar vara A och O när det är riktigt kallt.

          Nämnde jag förresten bottenkontakt?
          Jag ville testa Wackyworm, för det är just det jag har sett mycket på youtube det senaste.....folk som drar upp den ena fisken efter den andra.....och som alltid menar på att det är ett "säkert kort"

          Kastade ut och lät den sjunka till botten......sedan små försiktiga ryckningar......lyfta upp, veva in och låta sjunka till botten igen. Så ja, jag fiskade den efter botten mest hela tiden. Men men......jag räknade inte med att få något. Ville mest testa ett av mina nya spön och rulle......baitcaster, som är första gången för mig. Och även lite nyfiken på den här wackywormen.....som också är nytt för mig.

          Kommentera


          • Idag testade jag på nytt vatten och ny teknik, igen. Tog mig till mynningen Göta Älv / Säveån. Kändes som ett bra ställe......lite strömt vatten, vass och träd som låg ner i vattnen på ett par ställen.

            Körde med en Ned Rig. Började precis vid mynningen och tog mig upp en bit på Säveån. Kastade ut i närheten av vass och fallna träd, och även ut på djupare vatten.

            Hann väl kasta 50 gånger kanske innan jag fick ett bottennapp som genererade i att linan gick av. Och vid det laget var mina händer såpass sönderfrusna att jag gav upp och åkte hem. Helt dött som vanligt.

            Kommentera


            • Förslag. Kan inte någon ifrån Göteborg åtminstone skicka en säker plats till Nicke?

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg
                Förslag. Kan inte någon ifrån Göteborg åtminstone skicka en säker plats till Nicke?
                Tack, men jag tror inte det finns någon fisk alls i vattnen runt omkring Göteborg..... ;-)
                Senast ändrad av NickeGbg; 2023-03-04, 21:05.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av NickeGbg Visa inlägg

                  Tack, men jag tror inte det finns någon fisk alls i vattnen runt omkring Göteborg.....
                  Så är det såklart

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av NickeGbg Visa inlägg
                    Idag testade jag på nytt vatten och ny teknik, igen. Tog mig till mynningen Göta Älv / Säveån. Kändes som ett bra ställe......lite strömt vatten, vass och träd som låg ner i vattnen på ett par ställen.

                    Körde med en Ned Rig. Började precis vid mynningen och tog mig upp en bit på Säveån. Kastade ut i närheten av vass och fallna träd, och även ut på djupare vatten.

                    Hann väl kasta 50 gånger kanske innan jag fick ett bottennapp som genererade i att linan gick av. Och vid det laget var mina händer såpass sönderfrusna att jag gav upp och åkte hem. Helt dött som vanligt.
                    Har du facebook? Finns en grupp där, BA fiske och snubben som har styrt upp detta heter Billy Affelin, kontakta honom, han och hans grupp/klub fiskar jämt och kör massa tävlingar i och omkring Göteborg. Har du bil? Finns massa ställen runtom beroende på vilken art du vill åt. Annars, testa där vallgraven rinner ut i älven, från Feskekörka och hela vägen ut typ, nu har dom massa byggstaket på den bästa sidan och dom har tagit bort flytbryggan man kunde stå på förut, den sidan har jag kastat i ca tio granar för två år sen så däromkring kan du få nåt, du når dit om du kastar långt rätt över från andra sidan vid det gamla brofästet och använder nåt som väger mer än en 6 grams ned skalle, det är lite strömt där oxå så typ 15 gram så du kommer ner och kan känna bottenkontakt….

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inlägg
                      Har du facebook? Finns en grupp där, BA fiske och snubben som har styrt upp detta heter Billy Affelin, kontakta honom, han och hans grupp/klub fiskar jämt och kör massa tävlingar i och omkring Göteborg. Har du bil? Finns massa ställen runtom beroende på vilken art du vill åt. Annars, testa där vallgraven rinner ut i älven, från Feskekörka och hela vägen ut typ, nu har dom massa byggstaket på den bästa sidan och dom har tagit bort flytbryggan man kunde stå på förut, den sidan har jag kastat i ca tio granar för två år sen så däromkring kan du få nåt, du når dit om du kastar långt rätt över från andra sidan vid det gamla brofästet och använder nåt som väger mer än en 6 grams ned skalle, det är lite strömt där oxå så typ 15 gram så du kommer ner och kan känna bottenkontakt….
                      Det är många som har nämnt vallgraven. Men jag skulle inte kunna tänka mig att åka in till stan och ställa mig bland trafik och människor och fiska. Fiske för mig är natur....tystnad.....lugnt och skönt, gärna helt utan människor i närheten ;-)

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 587 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 638 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 468 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 337 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 583 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X