Någon som vet var man kan köpa ISUZU-rullar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon som vet var man kan köpa ISUZU-rullar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Någon som vet var man kan köpa ISUZU-rullar?

    Jag har snöat in en hel del på japanska ISUZU och deras fantastiska högprofilare till BFS och dylikt lätt fiske. Det har däremot visat sig väldigt svårt att hitta något ställe som säljer dessa rullar.

    Det är framförallt ISUZU BC421SSS som intresserar mig. Jag har hittat ett par ISUZU BC420SSS på eBay, men 420 står ju för att den är högervevad, vilket får fungera i värsta fall, men jag föredrar vänstervevade rullar. Dessutom har jag hittat dessa rullar för billigare priser på GlobalRakuten, men alla har varit slutsålda. Det måste ju finnas åtminstone några fler ställen som säljer dessa rullar?

    Jag vet att ISUZU tillverkar rullar åt Frog Products, Brightliver och så har de tillverkat ett fåtal megabassrullar (Megabass Pagani R100 t.ex), men jag skulle helst av allt vilja ha en "riktig" ISUZU då det är dessa jag fastnat för.

    Vet någon på forumet något om var man kan köpa ISUZU-rullar? Är det någon som har erfarenhet av ISUZU och kan berätta lite om deras erfarenhet av dessa fantastiska, och i Sverige, okända rullar?

  • #2
    Snacka med zakdima är det någon som "Dammsuger" den Japanska marknade så är det han :-) haha
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

    Kommentera


    • #3
      Hur har det gått? Fått tag på någon rulle än? Har själv sneglat på dessa rullar ett bra tag. Och vad jag förstått så är det en förbättrad kopia på 2500 rullen. Sen finns det ju sjukt häftiga bäckspolar till dem. Bara det gör ju det värt att köpa dem.
      Tyvärr verkar det som Isuzu gör en batch då och då. När de sålt slut så kan det gå år emellan produktionerna. Precis som Abu gjorde med 2500.
      Och de som kommer ut på begagnad marknaden blir riktigt dyra. Bara hoppas på en nyproduktion.

      Kommentera


      • #4
        Det är fortsatt väldigt svårt att få tag på dessa rullar så länge du befinner dig utanför japan. Förhoppningsvis kommer detta ändras nu, då ISUZU Kogyo blev uppköpt av Try Angle, ett företag som delar samma filosofi som ISUZU själva (vilket innebär att rullarna inte kommer förändras till det sämre). Det innebär alltså att flera rullar kommer släppas än innan. De har till och med en ny hemsida (https://isuzu-reel.com/). Med översättningsfunktionen som google har kan du läsa dig till butiker som säljer dessa rullar. En del av dessa butiker säljer utrustning till hela världen via Amazon Japan.

        Utöver dem redan nämnda butikerna har jag fått tips om både Morinoie Brook (https://www.morinoie-brook.com/home.html) och Matsuya Web (http://matsuya-web.com/) som båda får in batcher av ISUZU rullar förhållandevis ofta. Jag har för mig att Morinoie Brook skeppar varor till hela världen, men jag är osäker. Utöver detta finns det då och då ISUZU-rullar på eBay.

        Det här verkar vara de enda alternativen för tillfället. Förhoppningsvis blir det lättare med tiden att få hem dessa rullar till Sverige. Om du får reda på ytterligare information får du gärna dela med dig av det här.

        Kommentera


        • #5
          För er som är intresserade av ISUZU vet ni kanske att de tillverkar rullar åt bl.a Frog Products. Nu är en av dem coolaste Frog Products rullarna (Frog Products Toy Machine Superlative S-0269 Military) till salu på eBay i vänstervevat format. Det är inte ofta man kommer över de vänstervevade varianterna. Rullen är gjord för Japanese Surface Style Angling, en fiskestil som går ut på att bara fiska med ytbeten och med slow-tapered rods (spön med långsam helaktion). Däremot går det att köpa trimspole till BFS för den här rullen.

          Oavsett vad är den väldigt unik och ovanlig, så ni som känner till ISUZU kommer troligtvis vara något intresserade iallafall.

          Länk till rullen: https://www.ebay.com/itm/17474955881...4AAOSw9YFgiWLp

          Kommentera


          • #6
            Sedan början av året har jag varit väldigt nyfiken på ISUZU-rullarna. De är inget mindre än fantastiska produkter. Handgjorda, vackra rullar som folk använder för både BFS- och ytfiske i Japan. Det är säkert att säga att ISUZU BC421SSS är min drömrulle.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av chaksur Visa inlägg
              Sedan början av året har jag varit väldigt nyfiken på ISUZU-rullarna. De är inget mindre än fantastiska produkter. Handgjorda, vackra rullar som folk använder för både BFS- och ytfiske i Japan. Det är säkert att säga att ISUZU BC421SSS är min drömrulle.
              Samma här. ISUZU BC421SSS är verkligen min drömrulle. Speciellt ISUZU BC421SSS 2019 Tradist Limited Edition, som verkligen är en underbar skapelse. Kolla in den här: https://img08.shop-pro.jp/PA01033/57...20190302134712

              Jag ser rullarna dyka upp på eBay då och då, men då oftast för riktigt dyra priser. ISUZU har numera en hemsida: https://isuzu-reel.com/

              På hemsidan informerar de om nya släpp, som numera verkar bli mer frekventa. Try-Angle, företaget som äger ISUZU, har varnat för att rullarna plockas upp av så kallade "scalpers," som sedan säljer de för dyra pengar. Bra mycket dyrare än vad ISUZU själva säljer sina rullar för. Nu har man vidtagit åtgärder för att motarbeta scalpers och därför bör rullarna på andrahandsmarknaden snart gå ner i pris tror jag. ISUZU har aldrig själva haft som mål att göra sin produkt till en lyx-rulle. I det här instagram-inlägget kan man läsa om deras problem med scalpers: https://www.instagram.com/p/CW9vA5Rv..._web_copy_link

              Det går att översätta från japanska till svenska i google translate.

              I övrigt går det att hitta ISUZU-rullar på Yahoo-auction japan samt när ISUZU släpper rullar, Amazon Japan. Även en kinesisk sida (som finns länkad på ISUZUs hemsida) säljer ISUZU-rullar världen över.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              • Newborn
                Svar till Värde?
                av Newborn
                Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                2024-01-13, 20:31
              • Knox88
                Värde på spön ?
                av Knox88
                Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                2023-08-13, 11:49
              • Backslag
                Svar till Cisco Kid, mindre
                av Backslag
                Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                2023-09-03, 20:16

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
              15 svar
              4 587 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              63 svar
              13 624 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg RUSTY HOOK  
              Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
              16 svar
              1 467 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg mrfisker  
              Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
              19 svar
              5 337 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
              20 svar
              25 577 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Arbetar...
              X