Blir det och fynda något speciellt under Black Friday? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blir det och fynda något speciellt under Black Friday?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jo det är det. Lägger in en bild från daiwas hemsida på betydelsen av hyper doubble support och en länk till daiwa tatula 70 från daiwas hemsida. Har tydligen CRBB kullager som ska tåla saltvatten.


    Click image for larger version  Name:	Screenshot_20230111_205550_Samsung Internet.jpg Views:	0 Size:	269,7 KB ID:	2614821
    https://daiwafishing.com.au/products/tatula-sv-tw70

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
      Jo det är det. Lägger in en bild från daiwas hemsida på betydelsen av hyper doubble support och en länk till daiwa tatula 70 från daiwas hemsida. Har tydligen CRBB kullager som ska tåla saltvatten.


      Click image for larger version Name:	Screenshot_20230111_205550_Samsung Internet.jpg Views:	0 Size:	269,7 KB ID:	2614821
      https://daiwafishing.com.au/products/tatula-sv-tw70
      Lovande!

      Enligt min erfarenhet rostar Daiwas CRBB i princip lika lätt som deras andra kullager. Marginellt bättre på att motstå rost möjligen. Dock verkar toleranserna vara bättre över tid i dem kullagren verkar det som.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

        Lovande!

        Enligt min erfarenhet rostar Daiwas CRBB i princip lika lätt som deras andra kullager. Marginellt bättre på att motstå rost möjligen. Dock verkar toleranserna vara bättre över tid i dem kullagren verkar det som.
        Ok. Bra att veta. Kommer ändå bara köra sötvatten med den. Ville ha en rulle som jag inte är så rädd om. Med det menar jag typ när jag fiskar i min aluminium eka (repar skiten ur rullarna), eller dom få gångerna jag fiskar från land och måste lägga ner rullen för att landa fisk :-)

        Kommentera


        • Provade tatulan sv 70 igår och måste säga att den presterade över förväntning. Parade ihop den med mitt muse black 3-15g som snarare är 5-20g. Mycket prisvärd rulle (1798kr på rea). Kastar långt. Hade med mig min zillion tw parad med Muse black 5-20g och gekkabijin som satt på benkai 2-7g som referens rullar. Kastar nästan lika långt som min zillion med vikter upp till ca 18g. Efter det upplever jag att zillions "boost" kickar in vilket bidra till längre kast. Kastade rapala countdown elite 4g någon meter kortare än Gekkan. Men då får man ha i åtanken att spöt som användes inte laddade med kastvikter under 7g. Så helt klart godkänd när det kommer till kastlängder med vikter som kan klassas som finess, vilket också rullen är till för. Jävligt skön i invevning (även under last) och en av dom skönaste plattformerna att "palma" (Samma som alphas air, alphas 800 och Gekkan).

          Finishen är iallafall på min rulle helt felfri. Inga luftbubblor eller riningar i lacken. Tolleranserna är riktig tighta. Själva gummit på vevknopparna är däremot inte lika sköna som på Gekkan eller Zillion.

          Ska man kritisera något så är det väl att gummit på vevknopparna. Sen låter rullen mer en tex Zillion när kastbromsen jobbar. Tror det beror på att själva bromsbanan är i plast och inte metall som på Zillion. Det ghostade spindel motivet är väl inte heller det snyggaste.

          Summan av kardemumman så har daiwa lyckats bygga en grym liten rulle till finessfisket som helt klart är värde dom 1798 kr som jag gav för den.

          Skitfiske spå er mina vänner :-)

          Kommentera


          • Om någon vill göra ett klipp på Revo Beast

            https://www.fiske.se/revo-beast40

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Letho Visa inlägg
              Om någon vill göra ett klipp på Revo Beast

              https://www.fiske.se/revo-beast40
              Sålde mon beast. Fick aldrig till kasten med rullen. Kändes överbromsad två tredjedelar in i kasten. Försökte med alla möjliga bromsinställningsr men fick aldrig till det. Jämförde mycket med mina ambor vilket kan vara boven till min upplevelse.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                Sålde mon beast. Fick aldrig till kasten med rullen. Kändes överbromsad två tredjedelar in i kasten. Försökte med alla möjliga bromsinställningsr men fick aldrig till det. Jämförde mycket med mina ambor vilket kan vara boven till min upplevelse.
                Där ser man..det är nog den grej jag gillar mest med Revo beast att den har kastat så bra. Dock har rullen känts som den sitter så lågt på spöna så jag kan inte riktigt greppa rullen på ett skönt sätt. Men får göra nytt försök nu med instrument pike

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Letho Visa inlägg

                  Där ser man..det är nog den grej jag gillar mest med Revo beast att den har kastat så bra. Dock har rullen känts som den sitter så lågt på spöna så jag kan inte riktigt greppa rullen på ett skönt sätt. Men får göra nytt försök nu med instrument pike
                  Jag håller med om att den kastar bra. När Ahven och jag testade lite kastlängder så var det väl den rullen som kastade längst den dagen även om vi inte brydde oss om att mäta.

                  Kommentera


                  • Snacka om att tråden gått 222% off topic.
                    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 577 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 592 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 467 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 331 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 573 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X