Ursprungligen postat av abbarn
Visa inlägg
Det är exakt detta jag menar. Det finns ett trollingförbud, men var står det exakt vad trolling är...
Som du skriver så tolkar jag att även kastfiske från båt skulle vara förbjudet där det råder trollingförbud... Allt fiske som bedrivs från båt....
I ett trollingförbud, står det inte beskrivet vad trolling är? Har för mej att det beskrivs typ som släpfiske med flertal spön och hjälpmedel för att sära på dragen...
Det är ju att göra det enkellt för sej att skapa en regel och efterhand som frågorna uppkommer så bakar man in allt fiske i den reglen...
Trollingförbud är ju i mitt område till för att skydda lax och öring. Har inget med dragrodd, (tom, slöta/glindra) efter gädda att göra.
Tycker även det är konstigt att det inte är specat vilken art som man inte får fiska efter med den förbjudna metoden.
Är ju inte konstigare än att det tex, är förbjudet att sätta laxgarn men torskgarn är OK, men även lax/öring fastnar i dom garnen och kan inte återutsättas.
Glindrar jag efter gädda och skulle få en öring så är det ju bara att återutsätta den...
Jag är inte ute eftr ngt, annat än att få lite ljus över dessa frågorna. Hoppas att ingen tar illa upp av mina frågor... :-) Och hoppas att ni förstår vad jag menar...
(Ngt, exempel var kanske inte det bästa, men ni hajar vad jag menar va....)
Kommentera