Fiskedrag säsong 4 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskedrag säsong 4

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av fiskemannen Visa inlägg
    jag verkar fatta mer än vad du gör , du säger att fiskedrag väljer sponsorer , jag frågar igen varför har dem bara fortum som är ett stort företag till att vara sponsor ?

knappast för dem flesta sportfiskare som kollar på programmet vet att fortum är inte är miljövänliga och gör massa knäppa beslut. och det är knappast så att dem skyltar med att fortum är sponsor .
    men jag måste också säga att du knappast skulle bry dej om vattenkraft om du inte vore sportfiskare eller hur ? om man ser till utsläpp så är vattenkraft miljövänligt och så skadas bara närmiljön , visst så är det självklart inget bra men vilka alternativ har man ?

Antaglien får dem mest pengar från fortum och är alltså deras huvudsponsor, tror knappast fiskedrag har självmant gått o frågat fortum om dem kan sponsra .
    Gå in på fiskedrags hemsida...http://fiskedrag.org/

Kommentera

har varit där inne några gånger !?
      vad vill du med det ?
      fortum är grymt mycke större än alla dem där !
      så samma fråga igen , varför väljer dem inte fler större företag än fortum ?

Kommentera

har varit där inne några gånger !?
        vad vill du med det ?
        fortum är grymt mycke större än alla dem där !
        så samma fråga igen , varför väljer dem inte fler större företag än fortum ?
        Det kan du väl fråga Micke Odell om....

Kommentera

Ursprungligen postat av Speycaster Visa inlägg
          Det kan du väl fråga Micke Odell om....
          Kom igen, du som vet allt, varför väljer han inte nån större sponsor?!

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

haha Kom igen nu , vad det inte du som var så gammal och kunde mycke mer än vad vi dumma ungdomar kunde ?

Kommentera

haha Kom igen nu , vad det inte du som var så gammal och kunde mycke mer än vad vi dumma ungdomar kunde ?

Jag tycker ni ska fråga Odell varför han inte har någon större sponsor än Fortum...

Kommentera

Jag förstår att det sticker i ögonen på många (älv-)fiskare. Lite som om ett vin- och ölimportör skulle sponsra en dokumentärfilm om rattfylla... För ingen har väl undgått att sportfiskarna och flera fisketidningar har diskuterat och protesterat mot Vattenfalls och Fortums utbyggnad av de sista vattendragen? När samma bolag sponsrar fiskefilm blir det smått komiskt.

Ingen "tvingas" att acceptera en viss sponsor. Det finns alltid andra vägar.

Kommentera

tailrunner: kolla på dem andra sponsorerna , tror du att fiskedrag skulle klara sig med bara dom ?
                  om vi vill ha Fiskedrag så får Fiskedrag ta det dom får , thats life.

Jag fattar vad ni andra menar men om ni är emot vattenkraft och samtidigt har el från vattenkraft så tycker inte jag ni ska klanka ner på odell ifall Fiskedrag har en sponsor som Fortum.
                  Lite av en dubberlmoral där.

Kommentera

tailrunner: kolla på dem andra sponsorerna , tror du att fiskedrag skulle klara sig med bara dom ?
                    om vi vill ha Fiskedrag så får Fiskedrag ta det dom får , thats life.

Jag fattar vad ni andra menar men om ni är emot vattenkraft och samtidigt har el från vattenkraft så tycker inte jag ni ska klanka ner på odell ifall Fiskedrag har en sponsor som Fortum.
                    Lite av en dubberlmoral där.
                    Dubbelmoral? Jag tror få är mot den redan existerande vattenkraften. Skadan har redan skett. Jag är inte ens säker på om min el är från vattenkraft. Kanske kärnkraft. Vet du varifrån din el kommer? Det är absolut inte lätt för en elkonsument att veta vad man köper...

Vad debatten handlar om är att Fortum vill förstöra våra sista oreglerade älvar. Genom reklam och sponsorship målar de upp en miljö- och sportfiskevänlig sida. "Se här - vi är era vänner! Utan oss hade det inte blivit fiskefilm från Amazonas. Då är det väl ok om vi bygger ut den här älven?"

Typ

Ytterst osmidigt av Fiskedrag!

Och ja, jag har tittat på deras lista och tycker fortfarande att de har haft ett val. Kanske en av resorna till andra sidan jorden inte hade blivit av... men vem bryr sig. Man kan göra bra film i Sverige. Se till exempel på kanalgratis.se som gör film av hög kvalitet utan fortum som sponsor.

Kommentera

Ursprungligen postat av Speycaster Visa inlägg
                      Jag bor i en koja i skogen...
                      Mysigt
                      Kan riktigt känna fotogenlukten
                      En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 460 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art