70 gäddor och nytt personbästa ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

70 gäddor och nytt personbästa !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 70 gäddor och nytt personbästa !

Jag och mangeboy lastade in sakerna i bilen för att färdas 100 meter till min båt ! 08.00 kom vi fram till den röda lilla båten som låg vid vattnet isfylld från gårdagens regn. Vi började att hacka bort isen för att sedan utrusta båten med ekolod,motor och typ 20 betesväskor. Nu skulle det trollas STORA gäddor som borde ha samlats kring djupen tillsammans med betesfisken. Både jag och Mange är uppväxta i detta område så det var inga problem att hitta till Djupen !

Efter ca 1 timmas trolling utan ett hugg, trots mängder av betesfisk bestämde vi oss för att testa ett område vi tidigare haft bra fiske i. Men detta område har ett medeldjup på ca 2 meter och med 3 grader i vattnet så var vi lite skeptiska !

Jag letade frenetiskt efter min Jerklåda bland manges berg av lådor medans vi sakta smög oss in genom den tunna isen som lagt sig på det grunda intill området vi skulle till. Det var nordvestlig svag vind och solen blänkte, så vi siktade in oss på ett område så att vi kunde utnyttja driften av vinden effektivast.

Det blev hugg nästan direktför oss och efter ca 30 minuters fiskande lyckades mange även kroka sig en riktigt fin brax.

Gäddorna vi fick högg nästan alltid då man gjorde spinnstopp på 2-4 sekunder.

Kort därefter klev ett nytt PB på för mig. Jag gjorde ett långt spinnstopp och kände ett litet knyck i linan så jag gjorde ett ryck med spöet som böjde sig som en banan. en rikgtigt ryggbred sak som vägde 10880 g och var 111 cm lång var landad. Efter att vi vägt gäddan med min digitala Salter och en kontrollvägning med en vanlig salter släppte vi tillbaka fettot som fort stack ner till botten .

Sen så fortsatte denna dag i samma Anda och slutade med 70 st gäddor totalt.Det det blev även ett nytt PB i mängd. Extra skönt var det att äntligen få slå mange i Mängd . Men det hade jag aldrig gjort om jag inte gjorde en fuling genom att då han drillade fisk "Lånade" jag i smyg hans favorit beten , som helt klart var outstanding !

Mange har så många beten att han tappar kontrollen över dem, det värsta va då motorn stannade och efter inspektion så hittade jag ett Jerk från Mange i propellern ! Men efter en sådann dag är det inget att bry sig om

Sammanfattnig av dagen:

70 gäddor toltalt
    36 gäddor till mig 10.88kg, 5.3kg, 5kg och mängder kring 3-5 kg !
    34 gäddor till Mange 6.7 kg, 6.3kg, 6.14kg och flera mellan 4-5 kg !
    1 Brax till Mange som inte vägdes !

mvh pasi75 & Mangeboy
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Verkar ha haft riktigt kul fiske =) !

Kommentera

Ja jädrar! Det var ju ett styvt dagsverke ni hade!

Grattis till de resultaten!
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Grattis... sjukt bra fiske ni prickade in, å grattis till pb.

Kommentera

Det sånt fiske man hoppas att man har varje gång man drar ut
          Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Grymt grattis!

// Ivman

Kommentera

Jävligt kul fiske,. grattis !
              sigpic

Kommentera

Dessutom höll mitt nya Pb endast 9 dar tills en på 14.1kg klev på i ett liknande område

Kommentera

Att göra mig fiskesugen en söndag kväll är ju för jävligt!! Men grattis till kanonfiske och PB.

Kommentera

Ursprungligen postat av GustafssoN
                    Att göra mig fiskesugen en söndag kväll är ju för jävligt!! .
                    Ja fyfan sånt vill man uppleva, Gratulerar till ditt fina Pb!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av målaren63, 2021-06-22, 20:32
                    28 svar
                    3 050 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg HarpoonMan  
                    Startad av Zympan, 2026-06-03, 13:53
                    1 svar
                    190 visningar
                    0 gillar