Karatedödsmördarhugget! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Karatedödsmördarhugget!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Karatedödsmördarhugget!

    Igår var jag med i en fisketävling där abborre stod på schemat.. enormt trög dag men vi skrapade iaf ihop 5 godkända (30cm) fiskar. Top på 38cm & ett snitt på 34cm. Sista timman var det enormt trögt.. så vi la oss i ett sund där det var tjockt med betesfisk..
    Kastade ett par kast med ett chatterbait & hade en liten stöt.. strax efter den stöten fick jag ett hugg som var det sjukaste jag varit med om. Tvärstopp i mothugget & med följd av rejäla huvudskakningar. Fick ur mig.. ”nu sitter storgäddan på kroken”
    Därpå, sjuka rusningar & med mitt draugen d4 & okuma ceymarrulle var det bara att ”åka med”.
    Efter en lång, och tung fight fick jag in fisken till båten. Efter ytterligare rusningar håvade teamkamraten & fisken var fångad.
    Nytt pb säkrat.
    Asp.. 81cm & 4.9kg.
    Så jäkla roligt!
    Asp är förmodligen den fränaste fisken vi har i våra vatten.

    Tack för mig!
    Bara ett kast till..

  • #2
    När jag kommit halvvägs i beskrivningen tänkte jag direkt på aspen, kan nog vara den starkaste sötvattensfisken vi har kilo för kilo!

    Grattis till PB!

    Kommentera


    • #3
      Grattis! Jag fick min första asp på riktat fiske i somras, trekilos - bra fajt på abborrgrejerna.

      Kommentera


      • #4
        Click image for larger version  Name:	2B3E064C-9CAF-4E17-B170-B1FB06C325EF.jpeg Views:	0 Size:	1,02 MB ID:	2608144

        Kan bjuda på en bild på fångsten.
        Har t.o.m träningvärk i armarna idag..

        Detta är inte enda aspen jag fått utan jag har lyckats ta en under riktat gäddfiske för ett par år sedan.
        Den vägde 3.7 & var strax över 70cm.
        Den jag tog igår var dock något utöver det vanliga.. vilken fighter alltså!
        Bara ett kast till..

        Kommentera


        • #5
          Grattis!

          Aspat är sådär härligt fulsnygga... Som en id som gått på anabola o fått lite hulkengener. Och dessutom utrustats med en stjärtfena i klass med gösens.

          Kommentera


          • #6
            Häftigt
            Håller med nån av föregående talare
            En av de coolaste fiskarna vi har i våra vatten

            Kommentera


            • #7
              Var i landet?

              Kommentera


              • #8
                Norra Vänern.
                Bara ett kast till..

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Sikkfisk Visa inlägg
                  Click image for larger version Name:	2B3E064C-9CAF-4E17-B170-B1FB06C325EF.jpeg Views:	0 Size:	1,02 MB ID:	2608144

                  Kan bjuda på en bild på fångsten.
                  Har t.o.m träningvärk i armarna idag..

                  Detta är inte enda aspen jag fått utan jag har lyckats ta en under riktat gäddfiske för ett par år sedan.
                  Den vägde 3.7 & var strax över 70cm.
                  Den jag tog igår var dock något utöver det vanliga.. vilken fighter alltså!

                  Galet häftig, minst sagt unik för våra vatten

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Arbetar...
                  X