kamp med en jättelax - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kamp med en jättelax

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Hahah den e grymt står kolla bara hur jävla stora håvarna är? MEn gubben skulle väl få hjärtattack om han tåg i lite iaf .....

    Kommentera


    • #12
      Men hallå, sätt press på fisken.
      Om man skulle fiska big game sådär så skulle det ta 2-3veckor och landa en fisk.
      Jakten på dundergurkan

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av rikard
        15-20kg my ass. det var ju två laxhåvar dom hade över fisken o dom såg små ut...stackars gubbe.
        Den var säkert skitstor men om gubben hade satt press på den så hade han iaf tappat den efter 5h.

        Världens största atlantlax på 36kg tog 12h att landa i storfossen. Då var killen helt själv och skötte båten och drillen.2 ggr gick han iland och hämtade sten för att släppa på fisken och få den att flytta på sig. Hade han haft samma press på laxen som gubben i filmen så had ehan nog varit kvar i båten och drillat än :-D
        Kan lova att det är mer fart i Storfossen än det var i denna filmen.
        Jakten på dundergurkan

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av rikard
          jag kan inte ens tänka mig en 10kg lax i full press.visserligen vet jag inte hur stora laxarna som tömt min ambassadeur i stockholms ström i "ghettot" har vägt men fan 36kg...det e ju helt galet starka fiskar. bara en havsöring på 5kg som ställer sig på sidan i strömmen tar ju tvärstopp o svår o flytta på.lite skillnad på ghettot i stan för man kan ju inte följa efter fisken hur som helst som i en älv men fattar din poäng iallafall.
          När laxar och öringar i strömmade vatten är helt omedgörliga eller tömmer rullar så sitter de oftas fel.
          Nu säger jag inte att alla långrusningar är felkrokade fiskar men med spinnfluga i betongfiske är det en stor andel.

          Största laxen jag har fått i hårdström på fluga är 8,5 och på spinnfluga 11,5kg. Tunga fiskar men det går iaf att styra dem en del. Största öringen var på 7,9kg.

          Samma lika där.

          Men börjar de komma upp på över 15kg så börjar det bli jobbigt men 36h ska det inte ta oavsett hur stor laxen är
          Jakten på dundergurkan

          Kommentera


          • #15
            Gu va töligt

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Arbetar...
            X