kamp med en jättelax - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kamp med en jättelax

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • kamp med en jättelax

    http://youfish.nu/view_video.php?vie...e=&category=mr
    Titta gärna in på min fiskeblogg
    www.teamvallius.blogspot.se

    Mvh Max Vallius

  • #2
    fy faan va surt!!!

    Kommentera


    • #3
      suuurt som faaan, men den har varit uppe innan

      Kommentera


      • #4
        Har varit uppe ett par gånger innan ..
        sigpic

        Kommentera


        • #5
          Med det finliret på att försöka pressa krafterna ur fisken skulle inte ens en 10-15 kg´s lax bli trött. Han pressade ju inte speciellt hårt för då hade gubben varit slut efter ca 2 tim. Har själv stått med laxar på 20+++ och pressat allt vad jag orkat så jag vet hur det är efter 1-2 tim.

          En sån stor lax behöver bara agera "utterbräda" för att motverka en liten böj i ett fiskespö. På så sätt blir den aldrig trött. Har sett det ske många gånger, speciellt på premiärfisket i Norge då många storlaxar huggit.

          Tippar laxen han hade på var på mellan 15-20kg av bilderna att dömma.
          Mvh Flodström
          Flyfishing for salmon

          Kommentera


          • #6
            Nja den var nog en på 20+, men endå en fin.
            sigpic

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
              Med det finliret på att försöka pressa krafterna ur fisken skulle inte ens en 10-15 kg´s lax bli trött. Han pressade ju inte speciellt hårt för då hade gubben varit slut efter ca 2 tim. Har själv stått med laxar på 20+++ och pressat allt vad jag orkat så jag vet hur det är efter 1-2 tim.

              En sån stor lax behöver bara agera "utterbräda" för att motverka en liten böj i ett fiskespö. På så sätt blir den aldrig trött. Har sett det ske många gånger, speciellt på premiärfisket i Norge då många storlaxar huggit.

              Tippar laxen han hade på var på mellan 15-20kg av bilderna att dömma.
              25-30 kg:s är inget ovanligt i dom trakterna. Den var nog minst 25 kg.
              Det där med "Utterbrädan" stämmer verkligen. Det enda som hjälper
              är att ställa sig nedströms om fisken om det går.

              Men som sagt ... har varit uppe innan och analyserats å det nogsammaste!

              Kommentera


              • #8
                Som jag skrivit om denna tidigare... Han fick ju den filmad i alla fall! Nästan C&R

                Kommentera


                • #9
                  Riktigt synd, vet inte vad jag hade tagit mig till i ett sånt läge. Men han får ju skylla sig själv lite när han inte har tillräckligt stor håv
                  www.specimenhunters.se
                  "Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"

                  Kommentera


                  • #10
                    Haha fy fan va surt! med 37timmar! eller hörde jag jävligt fel ?
                    go fishing

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Arbetar...
                    X