Stewes första Gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stewes första Gädda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Stewes första Gädda

    Visst är det konstigt, barn är alltid trötta när klockan ringer för skola (Gäller nog även oss vuxna med, beträffande jobb) men inte denna morgon, även fast jag fick dra honom från datan kvällen innan. Snälla pappa bara en omgång till jag har så bra stats (Counter-Strike)

    Jag hade ju lovat Stewe en 4 kilos Gädda innan hösten tog slut, nu blev det inte så tyvärr. Så nu gällde det. Dem hade haft bra fiske helgen innan på det här stället så förhoppningarna var stora att han skulle få en fällning idag.

    Vi mötte upp polarna vid 08.00, för 10 min bilväg till stället. Dem två första timmarna hände ingenting, men så fort man tänder grillen, ja då kommer första fällningen. Ingen märker nånting alla är upptagna av grillen, när jag tittar upp har det huggit på Antons grejer, jag skriker rakt ut, för helvete Anton du har fällning.

    Som ni vet så blir isen rätt så hal av att det regnat ett par dagar och sen frusit på, så det såg nog rätt roligt ut när 3 st hundrakilos klumpar sätter fart på isen och efter dem kommer en 22-kilos grabb springandes. Det visade sig vara en fin 3,5 kg Gädda som vi kunde returnera utan problem.

    Sen följer ett par lugna timmar, 13.50 var det dags för nästa fällning, polarn var framme och rensade bort is från hålet när det högg och han höll på att få vippan i ansiktet. Denna Gädda fick åka med hem till stekpannan. Återigen var det Anton som fick fisk. Undrar hur mycket den väger? Ok, den som gissar bäst får en 5:a, Stewe gissar på 1,5, vi andra gissar mellan 1,1-1,4. Det visar sig att Gäddan väger 1,9 kg och Stewe vinner 20 spänn.

    När vi har fotat och satt på en ny mört gick vi och ställde oss vid brasan. Rätt som det är börjar Stewes mört att bli orolig, och mycket riktigt, visst är det en Gädda där och självklart så är det hålet längst bort, så vi börjar springa, nu vet Stewe att det är dags för sin livs första Gädd-drillning. Denna Gädda var det mer fart på än dem andra så spötoppen blir doppad både en och två ggr. Stewe är så koncentrerad så jag tror inte han hade reagerat ifall isen brustit under honom, han hade aldrig släppt spöt !

    Efter ett par minuter så har han landat sin livs första Gädda, 3,7 kg. Efter avkrokning är det dags för fotografering, så jag säger till hur han ska göra och han gör det. Han greppar Gäddan och lyfter upp och blir förevigad.

    Efteråt så säger han, jag är alldeles slemmig och luktar fisk. Då säger jag till honom att torka av sig på jackan (hur ofta säger man till ett barn att torka av sig på jackan) och fisk ska du lukta för nu är du en fiskare.

    Efter det packar vi ihop grejerna och åker hem.

    Hem till polarn och kollar bilderna, där blir han grattad av sin kompis som är ett år yngre än honom och han klappar honom på axeln och säger, bra Stewe du tog den på is.

    Tack för mig och skitfiske på er, saizen...

    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

    Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

  • #2
    trevligt när de midre får fisk grattis stewe

    Kommentera


    • #3
      Det gjorde du bra Stewe! Och det var en fin gädda också! Och tänk att du orkade vänta på den så länge! Det hade nog inte jag gjort!
      Och DU! Din pappa hade lovat en 4-kilos! Det måste bli så att du ska med fler gånger för att han skall uppfylla sitt löfte. Löften ska hållas hela vägen inte bara nästan ända fram!
      Grattis Stewe!
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

      Kommentera


      • #4
        Härlig bild. Grattis Stewe!
        Big cats may be dangerous, but a little pussy never hurt anyone.

        http://hem.passagen.se/teamstock/

        Kommentera


        • #5
          Det där är en utav de bästa poseringar jag sett. Iskallt och med ett snyggt grepp om gäddan. Grattis Stewe och skitfiske i fortsättningen.

          Kommentera


          • #6
            hälsa grattis till grabben , fin bild..
            Lars Ström tog en tur med sin nya elbil. Plötsligt fick han sladd, tappade kontakten och slog en volt.

            Kommentera


            • #7
              fan han har tagit en större gädda än mig fast jag är mer än dubbelt så gammal som han. grattis grabben!

              Kommentera


              • #8
                Grymt kul och skitläcker bild, Grattis
                Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

                Kommentera


                • #9
                  Skön bild. Fiskeglädje!

                  Kommentera


                  • #10
                    Lyfter på fiskesmäcken för Stewe, såväl för själva fångsten som för det snygga sätt han poserar med den. Starkt jobbat!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Arbetar...
                    X