Årets fiskemål 2011 och vad hände? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Årets fiskemål 2011 och vad hände?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Jag hade dessa mål:
    Få lite nya arter (främst havsöring, gös och berggylta)
    Gädda över 5kg och 100cm
    Fiska mer än förra året
    Abborre 1kg+

    Jag fick mitt PB på gädda (104cm 7,8kg) i Maj.
    På sommarn så åkte jag till västkusten med en polare och fiskade lite allt möjligt, fisket var allmänt segt men jag fick min första makrill, bergylta och två havsöringar på 46 respektive 48cm.
    Abborrfisket uteblev i princip jag vet inte varför men det bara blev så, båten vi hade hittat i Lusten var försvunnen så det blev tyvärr inte så mycket fiske i början på höstterminen (går på Sportfiskeakademin).
    Vi var ute på en heldags fiske med skolan, flötestrolling och vertikalfiske, på vertikalfisket så fick jag en liten gös på typ 35cm (första gösen)
    Skolan fixade även ett lakmete pass med vår extralärare Fredrik som har gått på skolan innan, då tog jag en stor lake på 3,4kg (första laken)
    Så en del nya arter har jag fångat, makrill, berggylta, havsöring (har endast fått insjö och bäcköring tidigare), gös och lake.

    Kommentera


    • #12
      Mål: Harr över 1 Kg. Check! ( 1.2 & 1.6)
      500st harrar Juni - Oktober. Check!
      Njuta av turerna, minnen. Check!
      Lära mig nya vatten, tekniker och mer om harren och dess betéende. Check!

      Är rätt så nöjd över min andra säsong som flugfiskare!

      Kommentera


      • #13
        Jag har lyckats ta nytt pb på abborre ,gädda och gös iår.
        Detta är mina PB:n just nu
        Gädda 12.70 kg 117 cm
        Gös 5.70 kg 80 cm
        Abborre 1.32kg 46 cm
        Gilla och följ oss på facebook
        www.facebook.com/TeamFishingForFun

        Mina PB:n
        Gädda 12.70 kg 117 cm
        Gös 5.70 kg 80 cm
        Abborre 1.32kg 46 cm

        Kommentera


        • #14
          Tänkte försöka få något nytt PB och fick både på gös och gädda. Hade visserligen också tänkt mig att PB på gädda skulle bli 12+ och gös 8+ men det sket sig. Men 2011 har varit riktigt bra år för mig så jag är mycket nöjd.
          Tur man inte fick en gös på 13 och gädda på 22 för då hade det varit rätt svårt att slå PB sen......

          Kommentera


          • #15
            Målen var satta tidigt,

            1. min första svenskfångade multe. Som närmst var jag efter en 10 minuter lång kamp med en fin bit i somras men den slet sig precis innan polaren kunde håva.

            2. min första gädda över 10kg. Inte lagt alls så mycket tid på gädda som jag hade tänkt mig. Men jag har ett hemligt vatten där jag vet var de står och ännu finns det hopp.

            Istället har jag haft riktigt bra artfiske och tagit många nya arter och pb´n.

            2011-04-21 Femtömmad skärlånga - 0,080kg 23cm. Ny art!
            2011-05-23 Färna - 2,5kg och 56cm. Nytt pb.
            2011-05-23 Randig sjökock - 0,140kg 29,5cm. Ny art!
            2011-06-17 Röding - 2,62kg 69cm. Ny art! (art nummer 60 i Sverige)
            2011-06-21 Mal - 3,05kg 77,3cm. Ny art! (bifångst vid gösmete, första officiella fångsten av mal i detta vatten)
            2011-07-28 Slätvar - 0,115kg 21,6cm. Nytt Pb.
            2011-08-01 Makrill - 0,730kg 47,5cm. Nytt Pb.
            2011-08-01 Taggmakrill - 0,250kg 26,5cm. Ny art!
            2011-08-02 Större Kantnål - 0,040kg 32,4cm. Ny art!
            2011-08-23 Tungevar - 0,0392kg 17,5cm. Ny art!
            2011-08-23 Berggylta - 1,3kg 43,5cm. Nytt pb.
            2011-09-19 Tobiskung - 0,05kg 24,4cm. Nytt pb.

            Har även tagit pb på bergstubb, sandstubb och lerstubb men det är ju så otroligt små fiskar att det endast är några få som är intresserade. Har totalt 53 arter i Sverige i år vilket också är nytt pb på ett år i Sverige.

            /hasse

            Kommentera


            • #16
              Jag var ute efter nytt PB på Havsöring men det blev nog ett av mina sämsta år på länge när det gällde storlek,

              I början av året var jag ute efter en riktigt stor torsk, gav mig ut på långturer i Öresund i Januari/Februari frös något fruktansvärt men lyckades på något underligt sätt pricka in dagar då fisket var dåligt ...

              Ett riktigt bra Makrill år så det får jag va nöjd med....

              Just nu jagar jag 2 kg sträcket på Abborre, tvivlar på att jag når det men har väl någon månad på mig innan Kanalen i Malmö fryser...

              Har redan fått ett antal kanoter att hugga i Malmö Kanal men eftersom jag inte har något recept på kanot med arg roddare så kör jag konsekvent C&R på den sorten...

              Misslyckats med att få dykare på kroken men det är inget jag sörjer....

              Som vanligt ett trevligt fiske år med många givande samtal och nya bekantskaper och trevliga natur-upplevelser....

              Det ända PB jag fått detta året är utlagda pengar på nya spö utan klagomål från frugan, och den bedriften är jag riktigt stolt över.....

              Kommentera


              • #17
                Håller tummarna för att du tar den där abborren på 2+ kg

                Kommentera


                • #18
                  Ta PB på gädda, vilket jag gjort varje år sedan jag började - även detta år. Har även haft som mål de senaste veckorna att få en schysst fisk på djupare spinnfiske. Lyckades i helgen. Läs mer om vårt fiske på bloggen.



                  [FONT=Impact]Blogg[/FONT]

                  [FONT=Impact]Filmer[/FONT]

                  [FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

                  Kommentera


                  • #19
                    Mitt mål var att komma ut och fiska lite oftare och tyvärr har det gåt lite sådär med den saken. Men nu börjar det (peppar peppar) se ljusare ut så jag hoppas 2012 bjuder på en massa härligt fiske
                    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

                    Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                    Fiskesnacks regler hittar ni Här
                    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

                    Kommentera


                    • #20
                      2011:
                      1. Ålandsfiske - blev av men ingen höjdare fiskemässigt. Prickade på leken så det blev tungt.
                      2. PB gädda - togs efter några kast första fisketuren hemma i Hälsingland efter Ålandsturen.
                      3. PB öring - Togs i Juni.
                      4. Hitta "egen" tjärn med vild ädelfisk i Hälsingland - japp, fann en pärla med bäckröding i Juni.
                      5. Börja med flugfiske - började lite smått i September och är fast! Ingen fisk krokad än dock.

                      Mål för 2012:
                      1. Ta gädda på över 5kg på ismete
                      2. Fånga första fisken på fluga
                      3. PB Gädda
                      4. PB Öring
                      5. Ta revanch i Åland
                      6. Fjällentrip
                      7. Hitta tjärn med vild öring i Hälsingland.

                      Är nöjd med fiskeåret 2011, ser riktigt fram emot 2012.

                      Läs gärna om de uppfyllda målen och följ gärna med på dom nya på http://EPfiske.se!
                      sigpic Följ oss gärna även på Facebook!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Arbetar...
                      X