Pikeybastards gäddkryssare - happytimes är ledordet. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pikeybastards gäddkryssare - happytimes är ledordet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Har ni snickrat nått på fästet till elmotorn? Jag har skaffat mig en likadan motor och funderar på hur jag ska fästa den på min Buster. På min sitter det 2st fäste till djupriggar längst bak, har funderingar på om man kan göra nått med det.

    Snabbkontakten till elmotorn har jag sneglat på en http://www.nimaab.se/se/article.php?...3&art=11445576

    Den är ju inte vattentät iofs men det borde väl gå att lösa..

    Kommentera


    • #42
      Jag har använt samma kontakt som Larsww nämnde till emotorn i min Sun Buster R. Fungerar bra och var dold inne i det främre stuvfacket (Länk till min "projekttråd" med några av mina lösningar: http://www.fiskesnack.com/forum/show...ed-skrovnummer ). Var till en början också inne på någon liknande kapslad "ciggplugg" som nämndes innan, men som redan påpekats var det svårt att hitta något som pallade en elmotor. Vissa av dessa kontakter har ju till och med inbyggd säkring, en på tok för klen sådan.
      "Det här är ett bete som fungerar bra när det är riktigt trögt"

      Kommentera


      • #43
        När vi ändå snackar Buster-båtar, är det någon som har lossat på gummi-listen runt sin Buster? Är den bökig att få på plats igen? Är sugen på att ge min lite kärlek med ny färg, men är inte lika sugen på att "bara blaska på".
        "Det här är ett bete som fungerar bra när det är riktigt trögt"

        Kommentera


        • #44
          Ursprungligen postat av Olyckan Visa inlägg
          När vi ändå snackar Buster-båtar, är det någon som har lossat på gummi-listen runt sin Buster? Är den bökig att få på plats igen? Är sugen på att ge min lite kärlek med ny färg, men är inte lika sugen på att "bara blaska på".
          Gjorde det misstaget en gång och aldrig mera, ett rent h***ete att få tillbaka den utan rätt verktyg och tillgång till ett riktigt varmt utrymme så gummit blir mjukt och hanterbart, blev inget bra när den väl var tillbaka så jag skulle inte lossa den annat än om den var så trasig att den måste bytas mot en helt ny.

          Vill Du bara piffa på med färg så är det enklare att köra med färgad dekaltejp och skära till på plats, kan köpas hos de flesta firmor som håller på med skyltar till fordon och Du behöver så små bitar att Du kanske kan hitta spillbitar för småpengar.

          Kommentera


          • #45
            Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
            Gjorde det misstaget en gång och aldrig mera, ett rent h***ete att få tillbaka den utan rätt verktyg och tillgång till ett riktigt varmt utrymme så gummit blir mjukt och hanterbart, blev inget bra när den väl var tillbaka så jag skulle inte lossa den annat än om den var så trasig att den måste bytas mot en helt ny.

            Vill Du bara piffa på med färg så är det enklare att köra med färgad dekaltejp och skära till på plats, kan köpas hos de flesta firmor som håller på med skyltar till fordon och Du behöver så små bitar att Du kanske kan hitta spillbitar för småpengar.
            jag har dragit på en del korvar, det vi har gjort är att vi lagt dom i ett hett vattenbad innan, sen när dom skall på är det bråttom. men är man 3-4st så går det som en lätt som en little panncake.

            den här båten, maskade vi in gummilisten, det blev supersjysst ändå!

            Kommentera


            • #46
              nu har vi inhandlat bandyklubbor!



              faktum var att vi letade efter vp rör att dra mellan pulpeten och bänken bak.
              men allt vi hittade såg ut som skit, hudfärgad skit.

              därför blev det bandyklubbsmodellen...



              lite klubba passade även för att täcka över en ganska ärjad bit alu i styrlänkaget



              när vi ändå höll på så fräshade vi till lite annat jox.





              motorkåpan har även den fått sig lite manskärlek.
              blåste på med mattsvart, för att bli av med 80-tals looken.
              visst formen e fortfarande lite 80-tal,
              men nu ser den helt plötsligt ut som en darth vader hjälm istället.
              kung menar vi!



              Kommentera


              • #47
                har även börjat dra lite sladdar och sån skit.
                två 12v uttag tänkte vi ha på själva pulpeten, bra att ladda mobiler, eller vad man nu önskar göra med 12v cigguttag i båten.
                ekolodet skall få en egen matning.





                en paddel måste man ha, är matriella olyckan framme kan det vara skönt att paddla till land, även håven har fått ett fäste så vi enkelt kan ta fram den när det vankas madame. gummerad givetvis, för slemskiktet.








                hoppas alla haft en skön helg.

                mvh

                Kommentera


                • #48
                  har fått upp en låda i rostfritt, för tänger och dyligt. skönt när allt har sin plats. till höger ser ni att vi dragit en huvudström.
                  och till vänster ser ni vårat "vp" rör för kablaget.



                  ett annat kul trix är att ta fram svärtan i gammal plast.
                  här är vårat rattnav ordentligt jävla solblekt.
                  på med värmepickan en stund så lyfter den fram oljan i plasten och den blir som ny, happytimes.



                  Kommentera


                  • #49
                    Blir kanon det där!
                    Är dock lite tveksam till placeringen av h-brytaren, det ser ut som att den är väldigt utsatt där det sitter och
                    att det är lätt att sparka/ kliva på den? Men jag kan ju ha fel, det har hänt ett fåtal gånger tidigare:-)
                    Kanontips med värmepicka och blekt plast, har själv en liknande kåpa som är blek som f-n.
                    //C
                    http://sportfisher.se

                    Kommentera


                    • #50
                      Nej det borde vara lugnt med HS, det är ett överhäng på bänken så det ska till lite för att man ska lirka in foten där.

                      Kul att vi kunde bjuda på lite bonntrix :-)

                      Mvh

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      26 svar
                      13 551 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Klant84
                      av Klant84
                       
                      Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                      20 svar
                      1 991 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Amiala
                      av Amiala
                       
                      Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                      2 svar
                      284 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                      34 svar
                      4 219 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                      2 svar
                      349 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Eino
                      av Eino
                       
                      Arbetar...
                      X