Linder 460 Arkip Tråden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linder 460 Arkip Tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • nychswe
    replied
    Ursprungligen postat av rubby Visa inlägg
    Då jag inte har min båt hemma under vintern så undrar jag om någon vet vad det är föt Ø på röret som rutan sitter fast i?
    [ATTACH=CONFIG]91130[/ATTACH]
    Det är 25mm samma diameter som grabbräcket

    Lämna en kommentar:


  • rubby
    replied
    Då jag inte har min båt hemma under vintern så undrar jag om någon vet vad det är föt Ø på röret som rutan sitter fast i?
    Click image for larger version

Name:	linder.JPG
Views:	1
Size:	54,1 KB
ID:	1783283

    Lämna en kommentar:


  • RUSTY HOOK
    replied
    Ursprungligen postat av rubby Visa inlägg
    Ni som har frontmonterad elmotor på eran Arkip vart har ni placerat batteriet till elmotorn?
    Jag har årsmodell 2017 på min.
    I högra förvaringsboxen/mvh

    Lämna en kommentar:


  • rubby
    replied
    Ni som har frontmonterad elmotor på eran Arkip vart har ni placerat batteriet till elmotorn?
    Jag har årsmodell 2017 på min.

    Lämna en kommentar:


  • byggarn
    replied
    har också haft en med 10" hjul....ser ingen som helst fördel med det....kan knappt backa ner den i vattnet innan vattnet når navet, motorn kommer skrämmande nära asfalten och det finns ingen möjlighet att få tag i riktiga dubbdäck så man kan köra säkert på hala vägar....dessutom får de snurra så förbaskat så hjullagren behöver bytas oftare.....som sagt, JAG såg inga fördelar alls med tiotumshjul,såg det som rent skit egentligen och den byttes bort efter ett par år, nä skottkärrehjul gör sig bäst i trädgården...... så som vanligt är smaken delad hos olika användare......
    Senast ändrad av byggarn; 2016-11-05, 15:21.

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Ursprungligen postat av Rävjägarn Visa inlägg
    Jag undrar vad ni har för trailer till Arkipen.
    Har själv köpt till en Easyline 600u ,som jag hade tänkt byta hjul på från 10" till 13" är tydligen bara vanlig Opelfälg.
    Men jag blir osäker om man ska köpa en tiki istället!.
    Säljaren påstod att Tikin går lätt sämre på vägen och avrådde mig. Och det kan man misstänka när hjulaxeln sitter så långt bak ?.
    Tkin har jag inte prövat men att axeln sitter långt bak kan vara en synvilla pga de högt och långt fram placerade bakljusen...? Axeln kan ju inte sitta "hur som helst" om rätt kultryck ska kunna hållas...

    TK är fina, svetsade och svensktillverkade (vill jag minnas) och det senare är ju ingen nackdel, ger jobb i landsbygd.
    Hade en BT 500 som drog fint och bra kvalitet. Den hade 10' hjul vilket jag tyckte var lite synd i början.

    Sen insåg jag att det underlättar vid sjösättning (bättre vinkel) och att jag slipper byta till dubbdäck på vintern (dispens för trailers typade med 10') så varför vill du byta Easylinedäcken och eventuellt hela trailern?

    Är det totalvikten som spökar? I så fall hellre TK än Tiki. Har pratat trailer med TK nån gång, Tord hette han om jag minns rätt, trevlig och engagerad. Själv har jag en Easyline, inte mitt förstaval men bästa lastvikt givet totalvikt (max 650kg för min bil) och längden på min båt och garagets utrymme...

    OJ! Där såg jag fel inlägget var gammalt, men mitt inlägg får ligga kvar ändå, kan ju hjälpa nån ny på traven...
    Senast ändrad av anteman; 2016-11-05, 15:08.

    Lämna en kommentar:


  • Roger_80
    replied
    Tjenare! Jag går i tankarna på att köpa en Arkip 2016, och tänkte kolla om någon har eller haft en E-TEC motor på denna? och hur ni upplever kombinationen? bra dålig / för nackdelar?
    50-60 Hk är intressant - helst 60 hk då förstås

    Lämna en kommentar:


  • Rävjägarn
    replied
    Har just varit och tittat på min Arkip som har kommit.
    Får nog hämta den nästa vecka :-)

    Lämna en kommentar:


  • MrJazze
    replied
    Hehe nja tvekis!
    Förra året satt vi i enbart tröja och fiskade gös från båten en solig eftermiddag den 23 mars, i år är isen 45cm tjock:P

    Lämna en kommentar:


  • Cynic
    replied
    Yes, ska få en.. får båten den 16 april. Lär väl inte vara isfritt på ekoln då så jag kan tänka mig att traila någonstans för att få testa båten =)

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
26 svar
13 547 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Klant84
av Klant84
 
Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
20 svar
1 987 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Amiala
av Amiala
 
Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
2 svar
284 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Old Firehand  
Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
34 svar
4 210 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
2 svar
346 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Eino
av Eino
 
Arbetar...
X