Ursprungligen postat av Larsww
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
DrDepths Nya Ägare!
Collapse
X
-
och utestänga kanske hälften av den potentiella kundkretsen?? njaaa....å andra sidan kanske de får sälja fler lod i så fall...Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
-
De finns en lag som säger att de är förbjudet att logga och samla in kartdata.Ursprungligen postat av Numse Visa inläggDe kanske äntligen ska bygga in funktionen i lodet? Förstår fortfarande inte varför det inte redan finns, att man kan bygga upp sin egna karta alltså. Dock så är DrDepth väldigt smidigt då man kan gå ihop flera stycken och bygga upp något ihop.
De är tom förbjudet att logga en springrunda och lägga ut på nätet. Men man tittar på att omforma den lagen men jag har svårt att tro att man skulle släppa de fritt på sjöar eller framförallt hav.
De är lantmäteriet i Sverige som är den utsedda myndighet som ska samla in och logga kartdata och på så sett får nationen kontroll på vad de ger ut. De finns liknande lagar i nästan alla länder. Så jag tror inte lodtillverkare vill bygga in funktioner i loden som gör dem förbjudna att sälja.
Kommentera
-
Humminbird är alltid ett uppbyte, har du inte lärt dig det vid detta laget?Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg"byta upp sig från Low till HB" ??

Skämt åsido, kommer stöd för egengjorda kartor till Humminbird blir jag överlycklig och kommer genast köpa ett till Humminbird som plotter, det ända som jag faktiskt saknar med Humminbird idag är möjligheten till snygga egengjorda kartor! Tänk om det blir stöd för att följa djupkurvor med sin Minn-Kota osv på egna kartor. Oj oj vilka förväntningar och förhoppningar man fick nu!Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).
Kommentera
-
Det har väl varit klart ett tag men inte officiellt bara?Ursprungligen postat av Team CTM Visa inläggHumminbird är alltid ett uppbyte, har du inte lärt dig det vid detta laget?

Skämt åsido, kommer stöd för egengjorda kartor till Humminbird blir jag överlycklig och kommer genast köpa ett till Humminbird som plotter, det ända som jag faktiskt saknar med Humminbird idag är möjligheten till snygga egengjorda kartor! Tänk om det blir stöd för att följa djupkurvor med sin Minn-Kota osv på egna kartor. Oj oj vilka förväntningar och förhoppningar man fick nu!
Jag valde Humminbird för 2 månader sedan efter att fått bekräftat att Humminbird kommer ha egen karttjänst bättre än insight och kunna bygga egna kartor och dela med andra.
När jag fick höra det var det tydligen klart och skulle lanseras inom kort men inget man fick föra vidare när inget var officiellt.
Sen om det var med eller utan draghjälp från DrDepth kanske var oklart.
Skulle annars inte köpt lod för 20 papp utan att kunna loda in kartor
Alumacraft så klart!
Kommentera
-
hmmm....sådana rykten är kanske inte alltid så bra att lita på förrän sakerna/tjänsterna är lanserade....eller att man får dom bekräftade svart på vitt,skulle aldrig lita på endast orden från en återförsäljare för varan i fråga....Ursprungligen postat av Team T Visa inläggDet har väl varit klart ett tag men inte officiellt bara?
Jag valde Humminbird för 2 månader sedan efter att fått bekräftat att Humminbird kommer ha egen karttjänst bättre än insight och kunna bygga egna kartor och dela med andra.
När jag fick höra det var det tydligen klart och skulle lanseras inom kort men inget man fick föra vidare när inget var officiellt.
Sen om det var med eller utan draghjälp från DrDepth kanske var oklart.
Skulle annars inte köpt lod för 20 papp utan att kunna loda in kartor
Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Om jag inte minns fel så har DrDepth stöd för Humminbird fast det kanske kräver viss modell för att kunna använda dem?Ursprungligen postat av Team CTM Visa inläggHumminbird är alltid ett uppbyte, har du inte lärt dig det vid detta laget?

Skämt åsido, kommer stöd för egengjorda kartor till Humminbird blir jag överlycklig och kommer genast köpa ett till Humminbird som plotter, det ända som jag faktiskt saknar med Humminbird idag är möjligheten till snygga egengjorda kartor! Tänk om det blir stöd för att följa djupkurvor med sin Minn-Kota osv på egna kartor. Oj oj vilka förväntningar och förhoppningar man fick nu!
Kommentera
-
Vad jag kunde förstå var saken klar, bara att det skulle dröja någon månad innan det var klart.Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägghmmm....sådana rykten är kanske inte alltid så bra att lita på förrän sakerna/tjänsterna är lanserade....eller att man får dom bekräftade svart på vitt,skulle aldrig lita på endast orden från en återförsäljare för varan i fråga....Alumacraft så klart!
Kommentera
-
:/ där rök den drömmen.Ursprungligen postat av Patrik_J Visa inläggDe finns en lag som säger att de är förbjudet att logga och samla in kartdata.
De är tom förbjudet att logga en springrunda och lägga ut på nätet. Men man tittar på att omforma den lagen men jag har svårt att tro att man skulle släppa de fritt på sjöar eller framförallt hav.
De är lantmäteriet i Sverige som är den utsedda myndighet som ska samla in och logga kartdata och på så sett får nationen kontroll på vad de ger ut. De finns liknande lagar i nästan alla länder. Så jag tror inte lodtillverkare vill bygga in funktioner i loden som gör dem förbjudna att sälja.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Ladda upp social map till Lowrance Eagleav FasslVet inte om jag är dålig på att leta men jag hittar inget om att ladda upp social maps i manualen....3 Foton
-
Kanal: Elektronik
2026-01-19, 15:14 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av nivv, 2025-04-10, 15:27
|
14 svar
545 visningar