Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jeg sitter i en båt i Øresundsbroa med elendig nettlinje nå, så får ikke hentet opp manualen på Elite HDI. Mener du endrer dato og klokkeslett under Meny-system, men skal ikke si det 100%

    Datoen på filene i IGC spiller ingen rolle, det er dato for opplasting som betyr noe. I april lastet jeg opp data fra 2010 og frem til april 2014.
    Team Colibri

    Kommentera


    • Ladda upp min logg på fisketuren igår vid 08... filen har ÄNNU i genererat klart. Vet att dom håller på med social maps så mycket av serverkapaciteten går dit. Men vilken besvikelse ändå. Hade räknat med i alla fall 12-16h, men inte 24+. Var inte direkt någon stor yta jag täckte av....

      Börjar fundera på Reefmaster i alla fall.....
      Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

      Kommentera


      • Jag med tycker att det tar för länge... Jag har laddat upp tre st spår och ingen har blivit klar under 15 timmar,håller på att merga dessa tre nu och hittills är vi uppe i ett dygn

        Viss skillnad mot 15-20 min som det står på hemsidan, i övrigt tycker jag allt är kanon men det måste bli snabbare o få kartorna !

        Kommentera


        • Feilmeldte et kart hvor ikke konurene kom frem, fikk dette svaret:



          Recently the Insight Genesis service experienced a disk failure on one of the cloud servers used to host the service. Thankfully our cloud infrastructure was able to protect all customer data so no information was lost and we are currently restoring all data layers. While this is being done some trips may be missing the contour, vegetation and bottom composition layer information. Rest assured that all data is recoverable and will be restored shortly, at which time you will be able to see the contour detail of your merged trip.



          To compensate for the inconvenience all customers affected will automatically be given a free premium subscription or will receive an extension of their existing premium subscription.
          Team Colibri

          Kommentera


          • Tycker det har krånglat mycket det senaste.

            Det lilla besväret med att göra kartorna själv i reefmaster tex väger med råge över att behöva vänta så Jä*la länge på att kartorna ska bli klara.

            Blir nog ingen fortsättning på min prenumeration.

            Kommentera


            • En fråga bara, hur får man ut kartan så man kan lägga in den på sin egna enhet, måste man skaffa prem för det?
              Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Gimlan Visa inlägg
                En fråga bara, hur får man ut kartan så man kan lägga in den på sin egna enhet, måste man skaffa prem för det?
                Ja, då måste du ha premium.

                Kommentera


                • Ni som inte vill betala men ändå är sugen på en bra karta över sin insjö är varmt välkomna till www.djupkarta.se kostart inte ett öre och kräver inga kunskaper eller programvaror bara att starta igång loggern när man ändå är ute å fiskar.

                  Många som kör ig som använder detta också så ni som betalar är varmt välkomna också.

                  Kommentera


                  • Hur är det nu, man får inte kartlägga botten i östersjön, men i kanaler ok?
                    Får man ladda upp material från östersjön men inte ha dom publika?

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Manne Maniac Visa inlägg
                      Hur är det nu, man får inte kartlägga botten i östersjön, men i kanaler ok?
                      Får man ladda upp material från östersjön men inte ha dom publika?
                      Om jag fattat allt rätt så får du inte ens ladda upp kustlinjen för eget bruk, utan det tas bort när de ser på gps positionen var det är. Men är inte helt säker.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      156 040 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 708 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 989 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                      2 svar
                      499 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg profilnamnet  
                      Startad av Amiala, 2023-04-30, 16:31
                      5 svar
                      409 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Amiala
                      av Amiala
                       
                      Arbetar...
                      X