Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Skickade en 2timmars logg förra söndan, tog ca 3 timmar då var den mergad med mina gammla loggar!

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Stekarn Visa inlägg
      Skickade en 2timmars logg förra söndan, tog ca 3 timmar då var den mergad med mina gammla loggar!

      Så har det varit för mig tidigare också. Så nu börjar jag bli lite avpissad på IG och deras support. Har skickat ett nytt mejl och klagat så får vi se vad som händer. Börjar undra om det är något fel på vår mejlkonversation, men den har funkat tidigare...
      Stefan

      Kommentera


      • Jobbigt när dom inte svarar...
        Enda bekymret jag har är att IG inte skiljer på sjöarna ja loggar.
        Det är 3 sjöar som ligger nära varandra men IG lägger alla loggar i en av dessa sjöar.
        Har dock inte mailat dom om problemet.

        Kommentera


        • Jag har också en mergning som inte blir klar. Startad efter senaste uppdateringen. Man fick ju ett par extra val för att snabba på processningen, typ skippa botten- och växtlighetsberäkning. Jag skippade dessa och det har hittills ändå tagit 3 ggr så lång tid (hittills, den är ju inte klar än) som tidigare, då det var default med allt aktiverat.
          Så nåt generalknas har de lyckats med.
          Jag ska se till att felanmäla jag också, så de blir varse att det inte bara är enstaka hick-ups.

          Kommentera


          • Skickade iväg de fyra ännu omergeade loggningarna för att se om det går fortare med en mindre mergning. Var väl ett par timmar sedan men har ännu inte fått någon mergead trip tillbaka.
            Såg att man gjort om gränssnittet, hade inte sett det tidigare. Kan det vara så att de gjort i brallan när de uppdaterat? Verkar som om det hänt något. Tidigare mejl har besvarats tämligen snabbt och mergeningarna har max tagit timmar. Inte halvdygn eller mer. Känns som om det är något storstrul på gång. De har ju haft problem med molntjänster förut...

            Kommentera


            • Foreløpig har jeg ikke vært i kontakt med supporten eller Navico om saken, så dette er litt gjerninger.

              Jeg tviler på at oppdateringen av interface påvirker rottjenesten. Nettsiden er tross alt bare et "vindu" som viser hva som ligger på diverse servere. Endringen i interface er så vidt jeg kan se en konsekvens av at de nå benytter en mer avansert HTML-koding på siden enn før, den gjør blant annet at de kan droppe støtteprogrammet Silverlight som ble brukt til å vise kartene tidligere og som skapte problemer på Mac og I-dingser.

              Vi har opplevd en serverkrasj hos IG før, jeg skrev noe om den noen sider bakover i denne tråden. Jeg har også en ny merge som jeg venter på. Jeg har fått sikkert 50 mail den siste uken om at filer har blitt importert, filer jeg har importert tidligere og fått klarmelding på for lengst. Det tyder på at de regenerer data på en eller annen måte, muligens for å få fortgang i overføringen til Social Map. Jeg tror derfor issues nå rett og slett er kapasitet i enten programvare eller servere. Mine to cent i hvertfall.
              Team Colibri

              Kommentera


              • I morse hade den kommit, den mergeade tripp jag skickade iväg för tre dagar sedan. Den jag skickade för två dygn sedan är fortfarande på villovägar och de fyra spår jag skickade i går kväll för att se om det gick fortare med bara få spår har heller inte dykt upp. Och inga svar på vad som är problemet från supporten...

                Kommentera


                • IG verkar ha återhämtat sig nu. Tog ca 4-5 h att processa den senaste. Inte 3 dagar som de tidigare två.

                  Kommentera


                  • Hej, för att skapa djupkartor så måste "det" upp på IG? Det går inte göra på annat sätt?

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Manne Maniac Visa inlägg
                      Hej, för att skapa djupkartor så måste "det" upp på IG? Det går inte göra på annat sätt?
                      Det finnes mange alternativer, sjekk feks Reefmaster-tråden her på forumet.
                      Team Colibri

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      156 041 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 708 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 989 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                      2 svar
                      499 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg profilnamnet  
                      Startad av Amiala, 2023-04-30, 16:31
                      5 svar
                      409 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Amiala
                      av Amiala
                       
                      Arbetar...
                      X