Ursprungligen postat av warmiz
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Insight Genesis
Collapse
X
-
Jag är också nyfiken på detta, någon som vet hur det funkar? Borde väl gå att ha flera, kanske om man skapar en mapp för varje sjö? Har inte tillgång till mitt lod atm så kan inte testa.Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!
-
Åtminstone på HDS Gen2 Touch fungerar det även att lägga filerna i olika mappar. D.v.s. att man döper inte om filerna utan packar upp dem i mappar med olika namn som "Sjö 1", "Sjö 2" o.s.v.Ursprungligen postat av Navico.com Visa inläggTjena, det går att lägga flera sjöar på ett sd-kort, man måste dock lägga alla uppzippade filer i roten på SD-kortet och dom behöver döpas om så att dom inte heter samma filnamn. Meningen var inte att detta skulle funka men det gör det iallafall
.
Mvh Jakob
Kommentera
-
Det var en bra hjälp denna tråd. Jag har ett Lowrance 7 chirp. Jag började med 3 dagars strul innan det visade sig att det var Internet Explorer som var problemet. När jag bytte till Chrome kom det upp en karta på plottern.
Har lagt varje sjös social map i egen mapp. Fungerar kanonbra. Bygger ihop min sjö kanonbra från tre social maps.
Kommentera
-
Eftersom jag av någon anledning inte kan logga in i det vanliga uppladdningsprogrammet efter lösenordsbyte i IG har jag använt den webbaserade uppladdaren istället under en period, vilken tyvärr känns lite långsammare men det kan man väl leva med trots allt...
Men! Jag har märkt att inget jag loggat under denna tiden har dykt upp i social map. Då slog det mig att man i webbuppladdaren inte har någon möjlighet att göra uppladdningen publik eller privat(?).
Kan det vara så att de helt enkelt blivit privata och inte kommer dyka upp i social map? Nu är det väl iofs inte meningen att man ska kunna göra privata uppladdningar om man inte är premiumkund men ändå? Eller tar det bara ovanligt lång tid denna gång? Annars har det tagit ca 2-5 dagar för mina loggar att dyka upp i social map men nu är det mer än dubbla den tiden...
//Eric
Kommentera
-
De finnes ikke.Ursprungligen postat av badpitt Visa inläggHur är de optimala inställningarna för att logga sjöar? Om man har för detaljerat blir filerna för tunga.
Någon som vet?
Du må ta et valg om hva som er viktigst for deg. Høy kvalitet vs lang opplastingstid. Alt er bedre enn ingenting. Har du Sidescan/ Downscan så sparer du mye plass ved å ikke logge dette, altså fjerne avhukingen i boksen "logge alle kanaler". På den annen side betyr det at du må logge på nytt den dagen IG støtter disse dataene og kan bruke Sidescan som et lag i kartet.
Kommentera
-
Ja, bare å logge i vei og laste opp som public. Det ser ut til at det tar alt fra et døgn til flere uker avhengig av pågangen. Målet til IG er så vidt jeg vet 1-2 døgn.Ursprungligen postat av Hågis Visa inläggVad behöver jag göra för att komplettera befintliga social maps? Räcker det med att ladda upp ett spår(public)? I så fall hur lång tid bör det ta innan djupkartan på social maps är uppdaterad?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Miller_timeBlev ett nytt lod och med det en 3-in-1 givare som ska monteras.
Velar lite mellan dessa...1 Foto-
Kanal: Elektronik
2025-04-07, 20:45 -
-
av NewbornSom rubriken lyder, var ska jag sätta givaren till ekolodet på akterspegeln?
Det är en Ryds 510...1 Foto-
Kanal: Elektronik
2025-04-08, 11:59 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Siks, 2024-02-03, 20:09
|
72 svar
6 112 visningar