Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hittade den länken med.
    Den vill inte gå vidare från splasch
    testat soft / hard

Kommentera

• Har du tagit ut SD kortet, stängt av den tryckt in zoom in/out, sedan tryckt på PON medans zoom fortfarande är intryckt?

Kommentera

• Ja, går inte stänga av den. måste ta bort från batteriet.

Har även testat att installera mjukvaran som tråden säger. Då gick den vidare till installering , bra test då fick vi ju reda på att mitt 16 gb kort fungerade.

För den uppdaterar /installerar om mjukvaran och ber mig sedan ta ut SD och då går den att stänga av.
        Den startar sedan om själv och hänger på samma ställe.

Kommentera

• Du måste stänga av strömmen, grabbarna på hårdvarugruppen glömde att mjukvara kan hänga sig(:

Kommentera

• :-)
            Gissar att det blir supportärende.

Kommentera

• haha, nu förstår vi varför Lowrance har en splashskärm som man måste trycka <ENTER> för att passera där det står att man inte ska bara ska använda enheten för navigering utan även traditionell navigeringsutrustning ska användas hmm undrar om dom syftar på Garmin då
              Senast ändrad av mlaajanen; 2015-06-23, 23:20.

Kommentera

• Nu skall vi inte svära i Micbael .

Kommentera

• stone127, när jag la in min första karta på lodet så hittade jag den inte alls, och på världskartan så försvann hela Europa.. det blev bara helt blankt. Scrollar jag höger/vänster så hittar jag till slut Asien eller Nordamerika. Men; om jag letade upp markören, mitt i det vita, och zoomar in (klickar femtusen ziljoner gånger på +) så såg jag till slut en liten rosa prick en bit från markören. Zoomade in på den rosa pricken, och sakta men säkert så såg jag till slut min karta.

Vet inte varför Sverige (och hela Europa till och med) blir osynligt på kartan när jag lägger in en egentillverkad sjökarta, men det funkar ändå att hitta den om man bara fortsätter zooma fem miljoner gånger. Det hade varit lite enklare om Sverigekartan fanns kvar och/eller mjukvaran var lite smartare och kunde zooma in direkt på den sjö du har på SD-kortet, men, det funkar.

Ingen aning om det löste ditt problem, men som sagt, jag såg bara en blank skärm och hade ingen aning om var min karta var förrän jag rå-chansade på att max-zooma på markören..

Kommentera

• Hej!
                    Tänkte just skriva ett par rader.
                    Blev kontaktad i dag av Jacob på navico.
                    Han ringde sedan upp på em och vi började kolla vad som strulade.

Siffror id osv togs de från kartongen / plottern ? osv
                    Även det stora hänget på lodet gavs det support på.
                    Hardreset samtidigt som sdkortet var i maskinen med mjukvara
                    Dock ville inget fungera.

Hittade en länk på nätet ,därefter släppte hänget på lodet.

After speaking with a few pple at Lowrance support got one to explain that the Manual reset procedure is actually to press and hold the Zoom + and - buttons first then press and release the Power button ***keep holding the Zoom buttons for at least 30 seconds till the innitializing procedures kick in***...this is different then what others were suggesting ( pressing and holding all three at the same time)
                    Funderade på sedan att iom att Jakob frågade vilket id som skrivits in i insight
                    plotterns eller / paketet?
                    Efter jobbet kontrollerade jag siffrorna som stansats in i insight . Det var fel på en siffra på ett id

Här började jag få upp puls...
                    Rättade siffrorna, tog ned en sjö.. mälaren fungerade inte så fick bli sommen.
                    Körde enligt Micbael guide ovan. Och där på plotter så syntes sjön :-)

Stort tack för supporten här och Jacob på telesupport
                    Helt enastående!

Kommentera

• Hej

Fungerar inte Mälaren för dig nu? För mig går den kanonsnabbt att generera idag!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Siks, 2024-02-03, 20:09
                      72 svar
                      6 235 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg tobs
                      av tobs