Ursprungligen postat av johasp20
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Insight Genesis
Collapse
X
-
Hej , testa igen. Har testat att ladda ner en mängd olika sjöar och det verkar inte vara ett problem.Ursprungligen postat av mcben Visa inläggNär jag ska ladda hem en Social karta som jag själv laddat upp data till så står det så här: An exception occurred while generating this Social Map. Technical support has been notified of the issue.
Får ni andra det också?
Mvh Jakob
Kommentera
-
Bottenhårdhet och vegetation?
Någon som har erfarenhet av hur träffsäkra bottenhårdhet- och vegetationskartorna är som man kan skapa via IG?
Tänkte försöka mig på detta och vill ha rimliga förväntningar.
Logga djupkarta finns det mycket att läsa om så där är förväntningarna redan skyhöga, återstår bara av IG att möjliggöra för sjökort i SI-enheter, dvs hela meter.
Kommentera
-
Forutsatt at alle loggfilene dine er med samme ekkoloddgiver og i samme format, er treffsikkerheten på vegetasjon og bunntype ganske god. Jeg sammenlikner kartene i IG med kart jeg lager med annen programvare, og resultatet blir omtrent det samme.
Jeg har loggadata fra 4-5 forskjellige ekkoloddgivere i IG. Det er ikke lurt å kombinere ekkoloddgivere i ett og samme kart, dersom bunntype er viktig.
Kommentera
-
Fan, går det bara att köpa 365 dgr till Gen3:an...Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inläggKjøper du IG i en butikk, får du et skrapelodd hvor du igjen har en kode du bruker på nettsiden. Ellers kan du kjøpe det direkte på GoFree-store med et kredittkort.
Någon som har testat 30DAYS till G3an och fått det att funka, t ex mha att välja HDS G2 Touch?
Lustig prissättning
30dgr=10$
90 dgr=50$ (Kan man ju köpa 30Days 3ggr)
365dgr=99$
Kommentera
-
Vad för minneskort ska man köpa till en HDS gen3 för o köra IG?? Klarar dom av micro SDHC / SDXC ?? Hur snabba behöver korten vara ?
Ska man köra på 3st 8gb kort eller ska man satsa på 2 16-32gb? Tänkte ha minst 2 kort för att skifta under längre dagar då jag inte vill äventyra för stora loggar om de blir något fel , tycker att 2-3 8gb bör funka klockrent men tar gärna emot andras åsikter som har mer erfarenhet av IG
Kommentera
-
Det behövs inte särskilt stora kort för att logga, du kan se på lodet hur lång loggtid du har kvar på kortet.
Jag tror dessutom att du bör undvika de snabbaste korten. 4 Gb bör räcka men för säkerhetsskull ta 8 Gb det är ju inga stora pengar i dag.
Kommentera
-
För kanske en månad sedan var jag inne och kollade den sociala kartan till min sjö. Till en början var det bara jag som loggade och det i det område kring min stuga som jag fiskar i. Men nu såg jag att någon/några mer varit inne och fyllt på kortet, så jag laddade ner det och använde det utan problem i mitt Elit 5 HDI.
I går skulle jag kolla om ytterligare något tillkommit, eftersom jag själv ska göra en tur på ett ännu olodat område. När jag skulle öppna IG med mitt bokmärke så fick jag ett meddelande att säkerhetscertifikatet för sidan var ogiltigt och en varning för att öppna den. Men eftersom jag inte hittade någon annan väg in så testade jag och kom in på min egen sida, men med ett nytt namn på sidan Go free shop istället för Insight store. Någon mer? Varför?
Edit:Sparade Go free-sidan som bokmärke och deletade den gamla och nu funkar det...
Kommentera
-
Tack för svar.
Men frågan om de funkar med sdhc sdxc fick jag inte svar på.
Blir o köpa 8gb Class 4-6 men vågar inte köpa förens jag vet vilka kort som stöds:/
Ursprungligen postat av badpitt Visa inläggDet behövs inte särskilt stora kort för att logga, du kan se på lodet hur lång loggtid du har kvar på kortet.
Jag tror dessutom att du bör undvika de snabbaste korten. 4 Gb bör räcka men för säkerhetsskull ta 8 Gb det är ju inga stora pengar i dag.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Ladda upp social map till Lowrance Eagleav FasslVet inte om jag är dålig på att leta men jag hittar inget om att ladda upp social maps i manualen....3 Foton
-
Kanal: Elektronik
2026-01-19, 15:14 -
-
av Miller_timeBlev ett nytt lod och med det en 3-in-1 givare som ska monteras.
Velar lite mellan dessa...1 Foto-
2025-04-07, 20:45 -
-
av NewbornSom rubriken lyder, var ska jag sätta givaren till ekolodet på akterspegeln?
Det är en Ryds 510...1 Foto-
2025-04-08, 11:59 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Grejo, 2025-04-02, 05:31
|
3 svar
510 visningar