Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
    Der kom den for Elite Ti, HDS Gen 3 og HDS Carbon:
    http://ww2.lowrance.com/en-au/News/L...edium=referral
    Underbart! Tack för uppdateringen. Detta ska bli intressant.

    Ni andra som pratar om att ladda ner kartor direkt till lodet, går detta till Elite Ti7 också? Räcker att ha den parkopplad med mobilen och dela wifi? Vore ju toppen om man är ute vid ett nytt vatten med kajaken och vill ha färdig karta direkt.

    Kommentera


    • Ja. Men du må fortsatt logge ekkolodd, live-opptaket kan ikke brukes mot Genesis.
      Team Colibri

      Kommentera


      • Den uppdateringen var svår att få tag på

        Kommentera


        • • Live mapping kan göras både som rent live och att man fortsätter bygga på samma karta som man loggar under flera fisketurer.
          • För att kunna logga flera turer i följd krävs det att man registrerar sin enhet till ett Genesis-konto, som jag förstått det behöver man inte vara premiumanvändare utan ett vanligt gratis-konto skall fungera.
          • Det nya filformatet GSD går att ladda upp till Genesis för att komplettera sina egna eller social map kartor. Filstorleken är ca 1 % av en .sl3-fil.
          • När man laddar ned live-kartor från Social Map / sin egen dashboard får man även med strandlinjer till vattnen.
          • Premiumanvändare kan ladda ned social map kartor och bygga på dessa direkt i enheten.


          Ps. endast kört betan och inte prövat färdiga versionen, kommer nog komma fler uppdateringar till detta.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
            • Live mapping kan göras både som rent live och att man fortsätter bygga på samma karta som man loggar under flera fisketurer.
            • För att kunna logga flera turer i följd krävs det att man registrerar sin enhet till ett Genesis-konto, som jag förstått det behöver man inte vara premiumanvändare utan ett vanligt gratis-konto skall fungera.
            • Det nya filformatet GSD går att ladda upp till Genesis för att komplettera sina egna eller social map kartor. Filstorleken är ca 1 % av en .sl3-fil.
            • När man laddar ned live-kartor från Social Map / sin egen dashboard får man även med strandlinjer till vattnen.
            • Premiumanvändare kan ladda ned social map kartor och bygga på dessa direkt i enheten.


            Ps. endast kört betan och inte prövat färdiga versionen, kommer nog komma fler uppdateringar till detta.
            Tjo!

            Kan man reglera nivåskillnad i Live-loggningen?
            Fiskar mycket i vatten där det kan skilja 50cm utan problem, ofta mer.
            Ingen fisk är chans för fisk.
            https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

            Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
            https://www.youtube.com/user/jurgenjons

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
              Tjo!

              Kan man reglera nivåskillnad i Live-loggningen?
              Fiskar mycket i vatten där det kan skilja 50cm utan problem, ofta mer.
              Ikke direkte, men ved å endre på offset for dybden ekkoloddgiveren er montert på kan du det uansett.
              Team Colibri

              Kommentera


              • Har dom tagit bort den nya uppdateringen? Kommer till en inloggningssida via länken ovan och den finns inte på svenska sidan: http://ww2.lowrance.com/sv-SE/Software-Updates/

                Kommentera


                • Har ett HDS 7 gen 3 som jag precis har uppgraderat till senaste versionen. Nu skulle jag försöka ta hem den senaste kartan på min hemmasjö Hunneln men den vägrar ta den nya kartan. Lägger jag in den gamla kartan på samma minneskort så laddar den in den kartan men inte den nya.

                  Någon som har haft detta problemet?

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Ike Visa inlägg
                    Har dom tagit bort den nya uppdateringen? Kommer till en inloggningssida via länken ovan och den finns inte på svenska sidan: http://ww2.lowrance.com/sv-SE/Software-Updates/
                    Oppdateringen ble trukket tilbake, sannsynligvis på grunn av en bugg. Bare å avvente så kommer den opp igjen når buggen er fikset.
                    Team Colibri

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av uffe62 Visa inlägg
                      Har ett HDS 7 gen 3 som jag precis har uppgraderat till senaste versionen. Nu skulle jag försöka ta hem den senaste kartan på min hemmasjö Hunneln men den vägrar ta den nya kartan. Lägger jag in den gamla kartan på samma minneskort så laddar den in den kartan men inte den nya.

                      Någon som har haft detta problemet?
                      Her må vi har mer informasjon. Har du tatt hard reset etter oppdatering? (Gjør det) Har du flere kart på minnebrikken din? (Slett de) Hvis alt dette r ok, slett plotteren fra din Genesis-konto og legg den opp på nytt.
                      Team Colibri

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      156 027 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 704 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 974 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                      2 svar
                      493 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg profilnamnet  
                      Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                      2 svar
                      354 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Arbetar...
                      X