Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
    Her må vi har mer informasjon. Har du tatt hard reset etter oppdatering? (Gjør det) Har du flere kart på minnebrikken din? (Slett de) Hvis alt dette r ok, slett plotteren fra din Genesis-konto og legg den opp på nytt.
    Ok, ska prova dina förslag. Återkommer med resultat

    Kommentera


    • Varför kan jag inte ladda upp mina loggar.
      Har försökt länge nu, lyckats med någon lite mindre men dom stora går inte. GÖR JAG FEL ??

      Kommentera


      • Ni som inte hann ladda ner uppdateringen, men vill prova den trots eventuella buggar, kan få den av mig via Discord/Skype om ni skickar PM.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Emil Visa inlägg
          Jag blev också tvungen att ändra lösenord, igen! Har nu samma problem med att ladda ner socialmap direkt till lodet, fick göra det i PC:n. Är väl bara att vänta så hoppar det säkert igång så småningom.
          Provade precis detta igen, och nu fungerar det! Väldigt smidigt att kunna göra vid vattnet om man byter sjö eller så.

          Kommentera


          • Ni kanske redan har diskuterat det men har ni uppmärksammat att det är många ställen på Social Map har inlagt meter i djupkurvorna tex västkusten innanför Tjörn, vissa mindre sjöar mm.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av badpitt Visa inlägg
              Ni kanske redan har diskuterat det men har ni uppmärksammat att det är många ställen på Social Map har inlagt meter i djupkurvorna tex västkusten innanför Tjörn, vissa mindre sjöar mm.
              Alla ställen är angivna i meter för mig, det väljer man under Konto->Measurement System and Settings

              Kommentera


              • Förut var ju allt i fot, nu är det både fot och meter, det skiljer sig mellan sjöarna.

                Kommentera


                • Ok, alla sjöar bland mina favoriter är i meter men finns ju mycket sjöar så det är säkert blandat. Det kommer nog rättas till, viktigast är ju att man får metermarkeringar i lodet.

                  Kommentera


                  • Jag använder nu Genesis i gratisversionen. Kan jag få bottenhårdhet senare om jag uppgraderar till Edge på de loggar jag redan lagt in i social map? Jag menar alltså att jag lägger in loggarna en gång till som privata.

                    Kommentera


                    • Du kan få bunnkomposisjon med Edge fra dine logger så lenge du har logget med 200 kHz og innenfor hastighetsbegrensningene. Vi har sett endel tilfeller på at logger du lastet opp «gratis» ikke automatisk gir bunnkomposisjon etter overgang til Edge men det løses vis support.

                      Merk at bunnkomposisjon bare kommer på dine logger i dine «merges», dvs dine private kart. Ikke fra Social Map.
                      Team Colibri

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      156 014 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 700 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 966 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                      2 svar
                      489 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg profilnamnet  
                      Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                      2 svar
                      353 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Arbetar...
                      X