Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Det ska vara den inställningen jag har då det är inställt på Lowrance som original i den menyn, men får ej fram något ändå. Ska filerna (5st) ligga lösa på minneskortet eller ska dem ligga i en mapp?

    Kommentera


    • Jag har bara fört över filerna till minneskortet så har det fungerat .. Nu sorterar jag även upp i olika mappar för att ha koll på vilka filer som hör till vilka sjöar när jag ska uppdatera kartorna.
      men 5 filer tycker jag låter mycket, har för mig att jag bara har 3 filer, om inte hjärnan spökar

      Kommentera


      • Okej då verkar det som att jag har fel filer. Filerna är 3st .at5, 1st .xml och 1st .txt. Alla dessa låg i mappen jag tankade ned från Insight genesis.

        Kommentera


        • Det är de 5 st filer du nämner man skall kopiera över till enheten.
          Kartan skall sedan dyka upp under eget namn (Sjö+siffra för IG-kartor) under Kartkälla, dvs det är inte Lowrance som skall väljas i det sista steget.

          Så här ser det ut på min HDS gen3:

          Click image for larger version

Name:	shot001.png
Views:	1
Size:	125,3 KB
ID:	1783844

          Kommentera


          • Tack för svaret Mattias! Jag tror jag hittat vad felet är nu. Såg överst här på sidan att det är otroligt viktigt att man skriver in rätt uppgifter på sitt Insight genesis-konto så jag kontrollerade att jag valt rätt serienummer och "content ID" men hittade då att jag valt fel enhet. Jag har en Lowrance elite Ti men hade valt Lowrance elite touch. Hoppas det är detta som gör att det spökar.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av rasmusennn Visa inlägg
              Tack för svaret Mattias! Jag tror jag hittat vad felet är nu. Såg överst här på sidan att det är otroligt viktigt att man skriver in rätt uppgifter på sitt Insight genesis-konto så jag kontrollerade att jag valt rätt serienummer och "content ID" men hittade då att jag valt fel enhet. Jag har en Lowrance elite Ti men hade valt Lowrance elite touch. Hoppas det är detta som gör att det spökar.
              Jag har ett elite 7ti och på mitt står det elite touch i Insight Genesis. Jag var uppkopplad mot mitt hemma wi-fi när jag konfigurerade det så det borde stämma, allt fungerar fint. Något annat måste vara fel för dig.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
                Har insideinfo om detta. Navico har haft kontinuerlig kontakt med FMV under många år. Det kommer bli verklighet att logga på Insight i Östersjön från och med 1/5.
                Någon som vet hur det gick med detta? Kikar man på Östersjön på Insight Genesis webbplats så finns det bara någon enstaka liten vik loggad...
                /Rikard

                PS Det datum som nämns i citatet var 1a maj förra året....

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av rikard454 Visa inlägg
                  Någon som vet hur det gick med detta? Kikar man på Östersjön på Insight Genesis webbplats så finns det bara någon enstaka liten vik loggad...
                  /Rikard

                  PS Det datum som nämns i citatet var 1a maj förra året....
                  Det är igång men det verkar som det inte kommer ut något i havet, jag har laddat upp flera godkända filer som inte redovisas på IG, det är endast ett fåtal av mina filer som går att se på IG. Jag kan se dem hos mig personligen, de som inte är godkända redovisas.

                  Lite får jag känslan att de tar alla våra loggar och delar ut dem på Sonar Charts istället...

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av badpitt Visa inlägg
                    Det är igång men det verkar som det inte kommer ut något i havet, jag har laddat upp flera godkända filer som inte redovisas på IG, det är endast ett fåtal av mina filer som går att se på IG. Jag kan se dem hos mig personligen, de som inte är godkända redovisas.

                    Lite får jag känslan att de tar alla våra loggar och delar ut dem på Sonar Charts istället...
                    Men du ser det du loggat själv i alla fall, man kan bygga upp egna mer detaljerade kort för sin egen räkning i alla fall?

                    /Rikard

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av rikard454 Visa inlägg
                      Men du ser det du loggat själv i alla fall, man kan bygga upp egna mer detaljerade kort för sin egen räkning i alla fall?

                      /Rikard
                      Nej jag kan bara se vissa delar, det mesta jag loggat (och skall vara godkända) har inte kommit med.
                      Jag tror att de sitter på ett stort lager med loggar om inte har lagts ut.
                      När man zoomar ut och in ser man lite olika spår, något fel är det.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      156 010 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 699 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 965 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                      2 svar
                      488 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg profilnamnet  
                      Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                      2 svar
                      353 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Arbetar...
                      X