Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av havskrattan Visa inlägg
    Tack för svar.
    Jag hittar AT5 i filhanteraren i HOOK4, typ okänd säger den

Hur gör man skillnad mellan öppna och läsa..
    Jag hhittar inget där man har alternativet.
    Du har inte fått upp någon fråga om du vill ladda sjökort när du startar upp din enhet? Funkade först inte för mig att välja manuellt, men när jag sedan startade om enheten så fick jag upp frågan om att ladda sjökort och då funkade det, detta efter senaste uppdateringen. Kör Elite så vet inte om det skiljer något för Hook.
    Kör iaf med flera sjöar som jag lagt i varsina mappar, döpta utan "Å Ä Ö".

Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
    Har varit så för mig med sista typ 3 dagarna men social fungerar klockrent om jag loggar in.

Testade nu, får inte upp några kartor vare sig jag är inloggade eller ej :/ Var likadant igår också. Supporten är ju obefintlig också, fortf inte fått svar på mitt mail.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Asys85 Visa inlägg
      Du har inte fått upp någon fråga om du vill ladda sjökort när du startar upp din enhet? Funkade först inte för mig att välja manuellt, men när jag sedan startade om enheten så fick jag upp frågan om att ladda sjökort och då funkade det, detta efter senaste uppdateringen. Kör Elite så vet inte om det skiljer något för Hook.
      Kör iaf med flera sjöar som jag lagt i varsina mappar, döpta utan "Å Ä Ö".

Testade nu, får inte upp några kartor vare sig jag är inloggade eller ej :/ Var likadant igår också. Supporten är ju obefintlig också, fortf inte fått svar på mitt mail.
      Jag tog och dekomprimerade hela mappen man laddar hem och la filerna i roten på minneskortet och det funkade.
      Nu ska jag testa om det funkar att ha sjöar i kataloger.
      Men fortfarande vet jag inte hur jag ska kunna se mina uppladdade sjökort. de finns i alla fall inte efter tre veckor. hur lång tid brukar det ta för genesis att lägga ut filerna+

Kommentera

• Har nyligen börjat logga lite med min elite ti 9a, även laddat ner lite kartor till den från social maps.

Men har ett problem, har laddat upp 8a filer med loggningar och fått mail om att det är processat och klart, men jag kan inte se dom under mina uploads. Såg att det var flera som hade samma problem och nån som fått vänta i nån månad på att det ska komma upp. Ska det verkligen vara så eller har jag gjort nått fel i loggningen?

Kommentera

• Ursprungligen postat av havskrattan Visa inlägg
          Jag tog och dekomprimerade hela mappen man laddar hem och la filerna i roten på minneskortet och det funkade.
          Nu ska jag testa om det funkar att ha sjöar i kataloger.
          Men fortfarande vet jag inte hur jag ska kunna se mina uppladdade sjökort. de finns i alla fall inte efter tre veckor. hur lång tid brukar det ta för genesis att lägga ut filerna+
          Brukar väl ta max någon vecka, men misstänker att du har samma problem som mig (och säkert många andra) med att du inte får upp några ikoner för nedladdning på Social Map? https://gofreemarine.com/insight-genesis/community/

Kommentera

• Vad är bästa sättet att importera en sattelitkarta till ett lowrance hook 7, helst så man får med hela Sverige på en gång, sett att vissa använt sig av något som kallas street maps men det är inte speciellt detaljerat med öar osv. i mindre sjöar. Några tips?

Kommentera

• Det er mulig, men delvis er det flere år siden jeg gjorde det, og delvis er fremgangsmåten litt teknisk. Så keg skal ikke begi meg inn på å beskrive fremgangsmåten. Søk på YouTube så finner du videoer som viser deg hvordan.
              Team Colibri

Kommentera

• Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
                Det er mulig, men delvis er det flere år siden jeg gjorde det, og delvis er fremgangsmåten litt teknisk. Så keg skal ikke begi meg inn på å beskrive fremgangsmåten. Søk på YouTube så finner du videoer som viser deg hvordan.
                ok, skiljer det sig åt hur man går tillväga mellan Hook 7 och nyare Elite , HDS Osv.? tänkte att vid det här laget när Insight genesis funnits så pass länge använder väl alla samma metod för att få en bakgrundskarta till skogssjöar.

Kommentera

• Det er høyst variabelt om IG fungerer med bakgrunnskart. Det gis av Atlas-versjonen IG eksporterer med, og den varierer mellom modellene. Dog fungerte bakgrunnskart på Hook sist jeg prøvde (med OSM) så der går det sikkert bra. Du må prøve deg litt frem med innstillingene i Insight Map Creator.
                  Team Colibri

Kommentera

• Bakgrundsbild

Finns det något sätt att ta reda på bilddatum för den bild och ibland bilder, som visas när man tittar på IG för en specifik sjö?

Kommentera

• mina uppladdningar syns inte
                      jag laddade upp lite förra månaden men de syns ite på mitt konto
                      igår laddade jag upp igen men de syns inte
                      det brukar stå att de är under besiktning eller liknande

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Siks, 2024-02-03, 20:09
                      72 svar
                      6 200 visningar
                      0 gillar