Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Er fortsatt planlagt i Q3 sist jeg hørte noe om det.
    Team Colibri

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
      Er fortsatt planlagt i Q3 sist jeg hørte noe om det.
      Spännande! Håller tummarna på att det blir likt Autochart live
      Allt går bra, tills det börjar gå åt helvete

      Kommentera


      • Jag tycker Genesis Social Map verkar kanon. MEN, måste det verkligen ta så lång tid för dem att verifiera nya loggar? Har börjat logga en ny sjö nu. Det har gått 5 arbetsdagar sedan jag laddade upp loggen och fortfarande finns inte djupkurvorna med på kartan. Har varit i kontakt med Insight och de säger att de kommer att dyka upp inom ett par dagar. Känns som ett område de borde effektivisera rejält. Om jag loggar ett område vill jag ju ganska omedelbart få in detta i kartan så att jag kan fortsätta logga och ha koll på var jag varit. Borde de kunna automatisera mer tycker man.

        Kommentera


        • När jag kollade deras FAQ så stod det att det skulle ta typ 20 minuter. Flera dagar låter ju bananas.

          Kommentera


          • 20 minutter er nok tiden fra opplastning og til den er synlig på din bruker, i et absolutt «best-case». Ett til to døgn er nok mer normalt. Derfra og til loggen er lagt til i Social Map kan ta en uke eller to til.

            Hver logg sees igjennom av et menneske.
            Team Colibri

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
              20 minutter er nok tiden fra opplastning og til den er synlig på din bruker, i et absolutt «best-case». Ett til to døgn er nok mer normalt. Derfra og til loggen er lagt til i Social Map kan ta en uke eller to til.

              Hver logg sees igjennom av et menneske.
              De kanske skulle behöva anställa fler... Att vänta en eller två veckor på att få sina loggar godkända känns inte vettigt. Betalar normalt för de tjänster jag använder, men om Genesis är så långsam är jag tveksam till att prenumerera på tjänsten.
              Gratis eller inte... Bättre att vara "nästangratis" och processa loggarna snabbt (=inom ett par timmar max) än "gratis" och störande långsamt.

              Kommentera


              • Du ser selvmotsigelsen i at man delvis vil at de skal ansette flere mennesker og delvis vil at det skal være gratis?

                Jeg tipper at vi vil se enda en endring mellom Edge og gratisbruker på sikt, nemlig at Edge-loggene blir prioritert i kvalitetskontrollen. Jeg klarer ikke helt å se hvordan de skal unngå å gjøre den endringen.
                Team Colibri

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
                  Du ser selvmotsigelsen i at man delvis vil at de skal ansette flere mennesker og delvis vil at det skal være gratis?

                  Jeg tipper at vi vil se enda en endring mellom Edge og gratisbruker på sikt, nemlig at Edge-loggene blir prioritert i kvalitetskontrollen. Jeg klarer ikke helt å se hvordan de skal unngå å gjøre den endringen.
                  Jag betalar gärna om tjänsten blir bättre, så jag förväntar mig inte att en gratistjänst är i toppklass. Men ska jag betala så vill jag veta att jag får något för det. Prio på loggningen är en sådan sak men det vet jag inte om den blir bara för att jag betalar som det är nu.

                  Kommentera


                  • Hej Stockholmare m.fl.

                    En liten snabb fråga till er som använder C-Map (Insight) Genesis i havet (nåja, Östersjön) i Stockholms omedelbara närhet.

                    Jag har haft ett litet horn i sidan till dem eftersom de delat upp havet närmast Stockholm i en massa småvikar; Djurgårdsbrunnsviken, Saltsjön, Lilla Värtan osv på väg ut från city.

                    Nu verkar jag äntligen ha övertygat dem om att slå ihop många av dessa småvatten till ett större (se bild, området ska vara ungefär det som är inom det som är markerat i rött i bifogade bilden och utgör Östersjön). Hoppas ni håller med att det är en bra idé?

                    Men nu till frågan: Vad tycker ni man borde kalla detta större område?
                    Stockholm Östra?
                    Andra förslag?

                    Click image for larger version

Name:	Genesis.jpg
Views:	1
Size:	435,7 KB
ID:	1787145

                    Kommentera


                    • Jag uppdaterade Exen (sjö ca 350 ha strax söder om Bolmen) med några filer för 14 dgr sedan. När den blev uppdaterad så försvann en massa djupdata som fanns redan förra året. Jämför min sparade bild från 2017 med Social Map nu.

                      Mvh
                      Johnny
                      Click image for larger version

Name:	Exengofree.jpg
Views:	1
Size:	985,2 KB
ID:	1787148

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      156 010 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 698 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 965 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                      2 svar
                      487 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg profilnamnet  
                      Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                      2 svar
                      353 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Arbetar...
                      X